کد خبر 765291
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۵
روزنامه «لوبس» فرانسه

به نوشته این روزنامه هم اکنون در فرانسه ۱۵۲ آموزشگاه ویژه دختران و پسران وجود دارد که مدیران آنها جداسازی دختران و پسران را یکی از عوامل موفقیت بیشتر دانش‌آموزان ذکر کرده‌اند.

به گزارش مشرق، براساس گزارش روزنامه «لوبس» فرانسه، گرایش‌های مدنی در جوامع شهری فرانسه، برای جداسازی جنسی یا همان تفکیک جنسیتی در اماکن عمومی رو به افزایش است. این روزنامه می‌نویسد: «در نگاه به بدنه جامعه، دیده می‌شود که اماکن ویژه و خصوصی زنانه در کشور در حال افزایش است؛ ازمدارس بگیرید تا کلوپ‌های ورزشی تا فضاهای حرفه‌ای. شمار اماکن ویژه بانوان، روز بروز افزایش می‌یابد...»


این درحالی است که سالهاست رسانه‌های غربی و همچنین شبه روشنفکران داخلی، سبک زندگی اسلامی/ایرانی که بر رعایت حفظ حریم محرم و نامحرم و همچنین حضور زنان در عرصه‌های مناسب استوار است را به عنوان تفکیک جنسیتی هدف اعتراض و انتقاد قرار داده‌اند.

اما علیرغم این غوغای رسانه‌ای براساس همین سبک زندگی ایرانی/اسلامی در جامعه ما، شاهد بروز استعدادهای بسیاری از جامعه زنان در عرصه‌های مختلف خانوادگی، علمی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و... بوده ایم که باعث شده کشور ما در جهات متعدد در مقام نخست منطقه و آسیا و حتی رتبه‌های بالای جهانی قرار گیرد.


اما در غرب و کشورهای اروپایی و آمریکایی علی‌رغم تمامی آنچه رعایت تساوی حقوق زنان و مردان خوانده شده و گویا زنان در همه شغل‌ها و موسسات و مراکز و حتی پست‌های بالای سیاسی اقتصادی، حضوری برابر با مردان داشته‌اند اما به دلیل اختلاط افسارگسیخته توام با برهنگی و عریان‌گری زنان و مردان، مسئله تعرضات جنسی، بارداری‌های ناخواسته، سقط جنین‌های روزافزون و در نتیجه فروپاشی خانواده‌ها، براساس آمارهای موسسات اجتماعی به معضلی فاجعه بار در جوامع غربی منجر شده، آنچنان‌که براساس آمار یکی از معتبرترین این موسسات (آژانس حقوق بنیادین FRA) ، بیش از یک سوم زنان در اروپا مورد تعرض جنسی قرار می‌گیرند و در این میان کشورهای اسکاندیناوی مانند سوئد و دانمارک و فنلاند که ظاهرا به رفاه و فرهنگ بالاتری معروف هستند از وضعیت فلاکت بارتری برخوردارند.


شاید از همین روست که روزنامه «لوبس» در ادامه گزارش خود می‌نویسد:


«...در جامعه مدرن امروز، صحبت از مدارس خصوصی، بخش فرهیخته و مرفه جامعه است که در آنها والدین خواستار تحصیل فرزندانشان در کلاس‌های ویژه پسران و دختران هستند. امروز شاهد افزایش تعداد کلوپ‌های ورزشی هستیم که ویژه زنان و ممنوع برای مردان است...»


به نوشته این روزنامه هم اکنون در فرانسه ۱۵۲ آموزشگاه ویژه دختران و پسران وجود دارد که مدیران آنها جداسازی دختران و پسران را یکی از عوامل موفقیت بیشتر دانش‌آموزان ذکر کرده‌اند.


به نظر می‌رسد به تدریج جامعه اروپایی به فجایع و معضلاتی که سبک زندگی منحط غربی برای آنها به بارآورده، بیشتر واقف شده و تنها راه نجات فرزندان از باتلاقی که اینک انسان غربی در آن گرفتار است را روی آوردن به نوعی سبک زندگی می‌داند که سالها با عناوین تبعیض جنسیتی و خشونت و عقب ماندگی و... مردم را از آن ترسانده بودند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    10 0
    ملتی که می خواست الگوی دنیا شود، خودش در چاله تقلید از کشورهای دیگر در حال نابودی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس