کد خبر 764751
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
خلیج فارس

«پل پیلار» از مقام‌های سابق سازمان سیا در تحلیلی که در وبگاه «نشنال اینترست» منتشر شده است، نوشت: تنش زدایی در خلیج فارس به نفع همه است.

پیلار با اشاره به رویکردهای متناقض کشورهای عرب خلیج فارس که از یک سو سعی در جلب حمایت آمریکا علیه رقبای منطقه‌ای خود دارند و از سوی دیگر نیز درک آن‌ها نسبت به این مسئله که مصالحه و آشتی لازمه جلوگیری از تشدید درگیری‌هاست و صلح با همسایگان از جنگ بهتر است به روابط ایران و عربستان سعودی پرداخت و نوشت: کاهش تنش به نفع منافع عربستان سعودی و ایران است. هر دوی این کشورها که بر فروش نفت متکی هستند بدون ترس از درگیری نظامی یا ترس از چنین درگیری مسیر را بی وقفه ادامه می‌دهند .

در خاتمه این مطلب آمده است: توافقی که در حال تلاش برای بستن همه مسیرها ی ممکن ایران به سوی ساخت بمب اتمی است به نفع منافع عربستان سعودی است و سعودی‌ها نیز به اندازه کافی با هوش هستند که آن را متوجه شوند. سعودی‌ها نیازی به رقابت تسلیحاتی در خلیج فارس ندارند و اگر موردی نیز رخ دهد شاید عربستانی‌ها بازنده آن باشند. تهدیدهای ترامپ نیز در زمینه از بین بردن توافق هسته‌ای به نفع منافع هیچکس نیست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس