طرح دفاع مقدس

نشست مدیران رسانه‌های کشور با رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس صبح امروز (29 مرداد) برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، نشست هم اندیشی سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با مدیران رسانه‌های کشور صبح امروز (یکشنبه 29 مرداد) برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین «سید محمود دعایی» مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، «محمدتقی روغنی‌ها» مدیر موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران،  «امیر محبیان» مدیرعامل خبرگزاری آریا، «مهدی رحمانیان» مدیر مسئول روزنامه شرق، «جواد رمضان نژاد» مدیر شبکه افق، «محمد پیرعلی» مدیر مسئول روزنامه سیاست روز، «رضا صابری» مدیرمسئول روزنامه اعتدال، «عباس جعفرعلی جاسبی» مدیرمسئول روزنامه آفرینش، سرهنگ «جواد بنی عامریان» رئیس مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات ناجا، «منصور مظفری» مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد، «مسعود بصیری» رئیس سازمان بسیج رسانه، «علی متقیان» مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «مجید رزازی» معاون مدیرعامل خبرگزاری میزان، «سعید صدرائیان» سردبیر خبرگزاری مهر، «محمود عرب‌فرد» نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران، «محمدرضا نادری» مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، «کامران قبادی» معاون خبر خبرگزاری فارس، «عباس درویش توانگر» از خبرگزاری تسنیم، «عباس کریمی عباسی» از روزنامه صبا، «محمدرضا محمودخانی» مدیر اجرائی دفتر تهران خبرگزاری رسا، «میثم رشیدی مهرآبادی» نماینده سایت خبری مشرق و «آرش شفاعی» از روزنامه قدس حضور داشتند.


محبیان مدیرعامل خبرگزاری آریا در این نشست به موضوع آموزش و انتقال مفاهیم دفاع مقدس و رفع شبهات در فضای مجازی اشاره کرد.

صابری مدیر مسئول روزنامه اعتدال نیز به تاثیر ادبیات انتقال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: برخی با اسامی و عناوین ارزشی اما با ادبیات تحقیرآمیز نه تنها به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک نمی‌کنند بلکه تاثیرات منفی به همراه خواهند داشت.

انصاری مدیر مسئول روزنامه آرمان نیز اظهار داشت: از سوی برخی رسانه‌ها، کم لطفی‌هایی در خصوص تاریخ شفاهی رخ داده است و خاطرات برخی فرماندهان جنگ ثبت نشده یا کمرنگ جلوه داده شده است.

وی ادامه داد: برای جوانان دهه 70 و 80 باید برنامه ویژه‌ای داشته باشیم؛ زیرا دغدغه این جوانان با دهه 60 متفاوت است.

شفاهی از روزنامه قدس هم در این نشست بر لزوم توجه به سربازان تاکید و عنوان کرد: دسترسی به خانواده‌های شهدای مرزبانی و ثبت خاطرات آن‌ها کمی سخت است و نیاز به کمک داریم.

وی خاطرنشان کرد: درباره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی، خوب است که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تسهیل‌گر باشد.


همچنین مظفری مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد با بیان این که دفاع مقدس به هیچ جناح سیاسی مرتبط نیست، عنوان کرد: خوب است که یک متن کوتاه همچون «ما ایستاده‌ایم» و یا «ما آماده‌ایم» طراحی کنیم و در اختیار سایت‌ها و خبرگزاری‌ها قرار دهیم تا در کنار لوگوی اختصاصی خود قرار دهند.


وی افزود: برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید به گونه‌ای تنظیم و اجرا شود تا جامعه در این هفته حال و هوای دفاع مقدسی داشته باشد.

روغنی‌ها مدیر مسئول روزنامه ایران هم اظهار داشت: باید برای مخاطبان مختلف تولید محتوا داشته باشیم و برای این امر می‌توان از رسانه‌های مختلف استفاده کرد.

وی ادامه داد: در روزنامه ایران به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی به رفتارهای دوگانه کشورها در خصوص عراق و داعش می‌پردازیم؛ اما این کار مقطعی است و باید به طور جدی‌تری به این موضوع توجه شود.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس