سیدعلی ادیانی راد

نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: جنس صالحی، جنس فرهنگ و هنر کشور است و حضور وی در چارچوب فرهنگ تفسیر پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، سید علی ادیانی‌راد نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مخالفان صالحی کارنامه وزرای سابق را نقد کردند و باید طبق آیین‌نامه برنامه وزیر پیشنهادی را تحلیل کنند گفت: وزارت فرهنگ، وزارتخانه‌ای خطیر و صددرصد حاکمیتی است.

وی افزود: باید انسانی در این ظرف بگنجد که بتواند زنجیره‌ها و دانه‌های تسبیح فرهنگ را به هم متصل کند و به نظرم صالحی این ظرفیت را دارد.

ادیانی‌راد افزود: مبانی فکری و زاویه دید وزیر پیشنهادی در چارچوب اندیشه اسلامی است و نباید شخصی که معتقد به سکولاریسم و اباهه‌گری است در این جایگاه قرار بگیرد. صلاحیت علمی، مبانی فکری و جهت‌گیری‌های وی همه در چارچوب باورها و ارزش‌های دینی است. 

وی با بیان اینکه صالحی هم دارای تحصیلات حوزوی و مدرس دروس حوزه و هم مانند اکثر ما دارای تحصیلات دانشگاهی است گفت: ارشاد اسلامی نیاز به کسی دارد که مبانی ارزش‌های دینی را بداند. 

نماینده مردم قائمشهر در مجلس با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی در کشور دارای تکثر است و صالحی در اکثر نهادهای تصمیم‌ساز فرهنگی عضو اصلی بوده است اظهار داشت: جنس صالحی، جنس فرهنگ و هنر کشور است و حضور وی در چارچوب فرهنگ و هنر تفسیر پیدا کرده در حالی که اکثر وزرای قبلی، سوابق فرهنگی آنچنانی نداشتند.

ادیانی‌راد خاطر نشان کرد: در حوزه فرهنگ انسان متعهد می‌خواهیم که مورد اعتماد علما، اصحاب هنر و رئیس دولت باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس