فاطمه ذوالقدر

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مهمترین مساله در موضوع فرهنگ گفت‌وگو، تعامل و اعتدال است؛‌ لذا فردی را می‌خواهیم که با نفوذ کلام اصول را قبول داشته باشد.

به گزارش مشرق، سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز شنبه (28 مرداد 96) در ادامه بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم و در موافقت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: فرهنگ سنگ بنا و اعتلای جامعه است و میراث امروز برای فردا انتخاب متولیان این میراث بس حساس و دشوار محسوب می‌شود.

 وی افزود: از این رو انتخاب به جای آقای صالحی از سوی رئیس‌جمهور را به فال نیک می‌گیریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: می‌دانیم که راهکار فرهنگی بهره‌گیری از منطق،‌ استدلال،‌ موعظه و در مواردی جدال نیکو است، ما در این حوزه نه تنها نیاز به مدیر توانمند داریم بلکه وزیر باید اهل علم و فرهنگ باشد که اینها در شخصیت آقای صالحی با توجه به سوابق فعالیت‌ها و اشراف و موضوعات فرهنگی هویدا است.

ذوالقدر بر همین اساس اضافه کرد: عرصه فرهنگ جز به گفت‌وگو و مدارا قابل مدیریت نیست. در این سالیان تجربه‌هایی از مدیریت‌  را داشته‌ایم با نگاه به گذشته به این نتیجه می‌رسیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرزی میان حوزه‌های دین و فرهنگ است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: بخش فرهنگی کشور وزیری می‌خواهد که مرز امور فرهنگی و هنری بتواند با دستورات متعالی دین مبین اسلام موفقیت بیشتری در بخش فرهنگ با استفاده از ظرفیت‌های آن در پیشبرد اهداف مقدس نظام داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: دشمنانان نظام در تلاشند میان گذشته و حال، جمهوریت و اسلامیت،‌ دین و زندگی اختلاف اندازند. ما برای مقابله با این دسیسه بدخواهان فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی نیاز به شخصیتی مانند آقای صالحی امیری داریم که روابط منحصر به فردی با علما دارد و می‌توانند به مثابه پلی میان مطالبات علما، مردم و اصحاب فرهنگ و هنر باشد.

«مهمترین مساله در موضوع فرهنگ گفت‌وگو، تعامل و اعتدال است؛‌ لذا فردی را می‌خواهیم که با نفوذ کلام اصول را قبول داشته باشد.»

ذوالقدر اضافه کرد: آقای صالحی در تجربه 4 ساله معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ نشان داده است می‌تواند این نقش واسط را در چند سطح متفاوت برعهده گیرد.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در ادامه افزود: وی در برنامه خود گام نخست را برای تغییر و تحول وضع موجود قرار داده است به نحوی که نگاه بومی و همکاری و تعامل سازنده با نهادهای محلی و بهره‌گیری از ظرفیت بومی را به عنوان ابزار مناسب جهت برون رفت از وضع موجود برشمرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پخش پایانی سخنان خود به عنوان موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطرنشان کرد: آقای صالحی محور برنامه‌های فرهنگی را بر مبنای ارزش‌های انسانی قرار داده است که نمایانگر اعمال نظر بر شاخص‌های توسعه پایدار است. در برنامه‌های وی بر این مهم تاکید شده است که نباید نگاه کلان‌نگر به موضوعات داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس