علیرضا ابراهیمی

نماینده مردم آزادشهر در مجلس گفت: ما وزیری می‌خواهیم که خود بتواند اقتضائات فرهنگ را بشناسند و بشناساند.

به گزارش مشرق، علیرضا ابراهیمی نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز شنبه (28 مرداد 96) در جریان بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به عنوان موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: اظهار تاسف خود را از بابت جان باختن سه نفر از موکلین خودم در سیل گلستان اعلام می‌دارم، تعجب از این بابت که بعد از گذشته 10 روز پیکر حتی یکی از آنها با این همه ابزار پیدا نشده است.

وی تناسب شخصیتی و موقعیتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را یادآور شد و افزود: ما در این حوزه نیاز به کسی ندارم که فقط مدیر باشد، خودش هم باید اهل علم و فرهنگ باشد وگرنه هیچکدام از چالش‌ها و تنش‌های فرهنگی و مدیریتی کشور برطرف نمی‌شود.

نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: عرصه فرهنگ جز با گفت‌وگو و مدارا قابل مدیریت نیست.

ابراهیمی بر همین اساس اضافه کرد: خوشبختانه ما مدیران زیادی داشتیم و هر کدام با دلسوزی‌هایی که داشتند و تمام زحماتی که کشیدند به درجه‌ای از موفقیت رسیدند اما با اندکی فکر متوجه می‌شویم که چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرز امور فرهنگی و هنری با دستورات دین مبین اسلام همراه است ما نیاز به یک شخصیت چند وجهی و یک روشنفکر دینی داریم.

نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما به وزیری در حوزه فرهنگ نیاز داریم که هم با اصول و احکام اسلامی و شرع آشنا باشد و هم خود اهل فرهنگ و اندیشه جدید داشته باشد و بتواند با اهل فرهنگ و هنر به گفت‌وگو بنشیند و بین این دو حوزه آشتی و هم افزایی ایجاد کند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: آقای صالحی یک روشنفکر تمام عیار دینی است و امروز جمهوری اسلامی به چنین شخصیت‌هایی نیاز دارد تا بتواند گسست‌هایی که به طور طبیعی در جامعه بوجود آمده را ترمیم کند.

ابراهیمی همچنین خاطرنشان کرد: امروز همه دشمنان جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند در میان گذشته و حال ما میان جمهوریت و اسلامیت نظام، میان دین و زندگی روزمره ما فاصله بیندازند، ما برای مقابله با این طرح‌ها نیاز به پل‌هایی مانند آقای سید عباس صالحی نیاز داریم.

«من به مخالفین محترم عرض می‌کنم ما به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید نگاه سیاسی و حزبی داشته باشیم، تجربه‌های این 4 دهه نشان داده است که مدیرانی که پای در یکی از این دو عرصه نداشتند موفقیت چندانی هم نداشتند.»

نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه موافقت خود با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: ما همه گزینه ها را آزموده‌ایم اما مساله ما بخصوص در شرایط امروزی گفت‌وگو  و تعامل است کسی را می‌خواهیم که نفوذ کلام چندجانبه داشته باشد و خودش اصول را قبول داشته باشد و بتواند بقبولاند. خود مسائل فرهنگ را بفهمند و بتواند بفهماند.

وی ادامه داد: ما وزیری می‌خواهیم که خود بتواند اقتضائات فرهنگ را بشناسند و بشناساند، دیپلماسی داشته باشد و بتواند اصول متقن را به زبان امروزی بازگرداند و همچنین ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های زبان امروزی را پاسدرای کند.

ابراهیمی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: جامعه امروزی جامعه ایرانی توسعه یافته متناسب با تربیت فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی خود است که با تکیه بر اصول اخلاقی و ارزش‌های اسلامی، ملی و انقلابی با تاکید بر مردم سالاری دینی، عدالت اجتماعی و آزادی‌های مشروع، حفظ کرامت و حقوق انسان‌ها و بهره‌مندی از امنیت اجتماعی و قضایی، حمایت از نویسندگان و شاعران، هنرمندان و معرفی بزرگداشت علما و شخصیت‌های فرهنگی جهان اسلام و حمایت از تشکل‌های صنفی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد که اینها را می‌توان در برنامه‌های پیشنهادی آقای صالحی دید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس