جشنواره سلامت

رئیس دومین جشنواره سلامت از تجلیل از مقام زنده یاد علی معلم و وحید نصیریان در این دوره از جشنواره خبر داد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - نشست رسانه‌ای دومین جشنواره ملی سلامت با حضور هادی ایازی رئیس جشنواره و اصحاب رسانه صبح امروز در موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران برگزار شد. هادی ایازی در ابتدای این نشست گفت: طی یک سال گذشته دبیرخانه جشنواره کارش را انجام داده و از 15 خرداد فراخوان دادیم و تا آخرین روز 531 اثر رسید که از این میان 231 اثر دانشجویی به دبیرخانه ارسال شده است.

وی افزود: به دلیل تعداد کم برخی از آثار بخش‌ سریال دو سالانه برگزار می‌کنیم.  ایازی درباره موضوعات این جشنواره گفت: ترویج تغذیه سالم، دوری از دخانیات، سلامت روان، خودمراقبتی، ترویج مصرف صحیح دارو، طرح تحول سلامت، سلامت و ایمنی غذا و محیط زیست، اهداء عضو، مهارتهای زندگی و ... از موضوعات این جشنواره محسوب می‌شود.

رئیس دومین جشنواره سلامت با بیان اینکه این جشنواره از 1 الی 5 شهریور در پردیس چارسو برگزار می‌شود، اضافه کرد: داوران این جشنواره از دو گروه سینماگران و پزشکان تشکیل شدند و هدفمان این است که آثار را برای عموم مردم نمایش دهیم در این راستا رایزنی‌هایی با صدا و سیما انجام شده تا این مهم اتفاق بیفتد که برنامه «یک فیلم یک پزشک» از شبکه 4 سیما، «قاب مستند» از شبکه مستند از جمله برنامه‌های تلویزیونی و پوشش اخبار این جشنواره از رایو جوان و رادیو سلامت نیز از برنامه‌هایی رادیویی جشنواره است.

ایازی تصریح کرد: برگزاری همگردی سینما و سلامت از دیگر بخش‌های جشنواره سلامت بوده که برخی از هنرمندان در جریان فعالیت‌های جامعه پزشکی قرار گرفتند.

رئیس دومین جشنواره سلامت در ادامه از برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل از شخصیتهای هنری و پزشکی خبر داد و گفت: در جشنواره سلامت از دو بزرگ مرد عرصه هنر از جمله زنده یاد علی معلم و وحید نصیریان تجلیل می‌کنیم و یادشان را گرامی خواهیم داشت. و همچنین از یک کارگردان حرفه‌ای و یک پزشک متخصص در اختتامیه جشنواره فیلم سلامت تجلیل به عمل می‌آوریم. خوشبختانه در بحث سفیران سلامت هنرمندان کمک بسیار بزرگی به این موضوع کرده‌اند که در کنار آنها دانش آموزان نیز به عنوان سفیران سلامت همراه ما بودند.

وی با تاکید بر زمان برگزاری جشنواره در ابتدای شهریور ماه اظهار کرد: با توجه به رای اعتماد وزیر پیشنهادی وزارت ارشاد جشنواره سلامت در زمان اعلام شده برگزار می‌شود تا بتوانیم به سلامت جامعه کمکی کرده باشیم.

وی در پاسخ به چرایی برگزاری این جشنواره توضیح داد: در سایر نقاط جهان هم به جشنواره‌های موضوعی توجه می‌شود. بنا براین ما باید در حوزه سلامت ورود پیدا می‌کردیم. بعد از برگزاری جشنواره دوره اول بحث سلامت جامعه برای ما مورد توجه قرار گرفت و آثاری را در این رابطه در دستور ساخت قرار دادیم که این جشنواره به فرهنگ سازی مردم در حوزه سلامت کمک کند. اگر بخواهیم پیشگیری انجام دهیم ابتدا باید فرهنگ سازی را به درست انجام دهیم. اگر مردم این موضوعات را دریابند و رعایت کنند قطعا در بحث سلامت چند گام رو به جلو برداشتیم بنا براین باید از ظرفیت‌های جامعه هنری استفاده کنیم. استمرار این جشنواره می‌تواند به آگاهی و سلامت مردم کمک کند.

ایازی افزود: ایمنی غذا و تحرک دو مبحث اصلی ما در جشنواره است ما باید غذای سالم را ترویج کنیم. امیدوارم در سال‌های آتی با داشتن آثار بیشتر بتوانیم این موارد را برای مردم نهادینه کنیم. این دو موضوع در پیشگیری بسیار می‌تواند کمک کننده باشد. سیاست ما این است از در ساخت برخی فیلم‌ها و سریال‌ها در ارتباط با سلامت مشارکت داشته باشیم و برای 10 فیلم تا سقف 200 میلیون تومان بودجه مالی در نظر گرفتیم که امیدواریم در نیمه دوم سال بتوانیم این کار را انجام دهیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس