کد خبر 763558
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
منصوریان

منصوریان بعد از یک فصل حضور روی نیمکت استقلال همچنان حتی بعد از بردها هم به ترکیب تیمش دست می‌زند.

به گزارش مشرق، علیرضا منصوریان در استقلال نشان داده که یک فصل هم برای رسیدن به ترکیب ثابت، زمان کمی است. منصوریان فصل گذشته بیشترین تغییر را در استقلال داشت و به غیر از چند بازی معدود، هیچ دو دیدار متوالی نبود که منصوریان بدون تغییر تیمش را به زمین بفرستد. در نهایت هم در حالی که پس از پایان فصل اعلام کرده بود که تغییرات زیادی در تیمش نخواهد داشت، ولی تیمش را از جوان‌گرایی خارج کرد و دوباره دست به دامن ستاره‌ها شد. 

منصوریان در این فصل هم راه سال قبل را ادامه می‌دهد. استقلال در چهار دیدار نخست لیگ در همه بازی‌ها ترکیب تیمش تغییر کرد. ثبات جایی در تفکرات سرمربی استقلال ندارد. تیم منصوریان لیگ را با ترکیب رحمتی، غفوری، گوک، منتظری، زکی‌پور، چشمی، انصاری، حیدری، شجاعیان، بیت‌سعید و شهباززاده استارت زد. ترکیبی که آبادان را بدون امتیاز ترک کرد. استقلال در اولین بازی خانگی چهار تغییر نسبت به دیدار نخست داشت. جپاروف، نورافکن، حسینی، قربانی به ترکیب تیم اضافه شدند. البته محرومیت نورافکن و حسینی در بازی نخست هم مزید بر علت شد که منصوریان مجبور بود در دیدار مقابل نفت آبادان، از جانشین‌های این دو بازیکن استفاده کند. 

استقلال در دو هفته ابتدایی ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را داشت و تنها تیم بدون گل‌زده بود. اتفاقی که منصوریان را مجاب کرد که باز هم در ترکیب تیمش تغییراتی ایجاد کند. این بار نسبت به دیدار هفته قبل، شهباززاده و یعقوب کریمی و حسن بیت‌سعید را به ترکیب اضافه کرد. حتی نسبت به دیدار هفته اول هم استقلال سه تغییر داشت. جپاروف و نورافکن و کریمی در هفته اول برای استقلال بازی نکرده بودند ولی در بازی مقابل تراکتورسازی به میدان رفتند. 

اما منصوریان نشان داد که برد هم نمی‌تواند عاملی باشد برای ثبات در تیم. منصوریان باز هم به ترکیب تیم برنده دست زد و در دیدار امروز، مجتبی جباری را جایگزین امید نورافکن کرد. سرمربی استقلال از پیش از این دیدار وعده حضور جباری در ترکیب فیکس را داده بود. با وجود جپاروف و شجاعیان حالا مشخص شد که نورافکن قربانی لاین‌آپ جدید سرمربی تیمش شده است. استقلال برای این که با سه بازیساز به میدان برود، ترجیح داد که از یکی از هافبک‌ دفاعی‌هایش کم کند. اتفاقی که شاید وعده منصوریان را عملی کند. آیا استقلال با این تغییر فوتبالی زیباتر به نمایش می‌گذارد؟ آیا منصوریان بالاخره به نقطه آرامش می‌رسد یا همچنان ترکیب تیمش را عوض می‌کند.

و اما پاسخ سرمربی استقلال در کنفرانس‌های قبلی. منصوریان در صحبت‌هایش بارها اصرارش مبنی بر تغییرات در تیم را اعلام کرده بود: «ما ترکیب ثابت نداریم. سال گذشته هم همینطور بود. ترکیب ثابت اگر باشد، شما نیمی از تیمت را نداری و نیمکتت سبک و بی وزن است. ترکیب ما اینطور نیست که چون این ۱۱ نفر بازی کرده اند، در بازی بعد هم باشند. هر مربی اعتقاد خودش را دارد. ما به ساختار کلی نیاز داریم تا ترکیب ثابت. ساختار کلی هم تعریفش مشخص است.» منصوریان راهی متفاوت از برانکو را انتخاب کرده است. به سرمربی پرسپولیس انتقاد می‌شود که به غیر از یازده بازیکن فیکس، به نیمکت‌نشین‌هایش توجهی ندارد. در آن سو، تغییرات بیش از حد انتقادی که به منصوریان وارد می‌شود.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس