رحیم زارع

نماینده مردم آباده در مجلس گفت: وزارت راه در سیاستگذاری تولید مسکن ۷۰ درصد نقش دارد.

به گزارش مشرق،  رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (پنجشنبه 26 مرداد ) قوه مقننه که به بررسی صلاحیت وزرا پیشنهادی اختصاص داشت در موافقت با  وزیر پیشنهادی راه وشهرسازی گفت: موافقت من به معنی این نیست که در اقیانوس وزارت راه مشکلاتی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در سیاستگذاری و تولید مسکن 60 تا 70  درصد نقش دارد ادامه داد: این وزارت خانه  در اجرای سیاستگذاری ها تنها  5 درصد نقش دارد و مجموعه ای از عوامل باید دست به دست هم دهد که تولید مسکن رونق یابد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه  نباید نگاه سیستمی داشته باشیم و همه  موارد را گردن راه و شهرسازی بیندازیم، اضافه کرد:  برای ساخت مسکن مهر شش سال قبل از آقای آخوندی 48 هزار میلیارد تومان منابع بانکی در اختیار وزارت راه بود اما در دوره آقای آخوندی تنها 7500 میلیارد تومان به این منظور اختصاص پیدا کرد که یک بیستم آن منابع است.

زارع با بیان اینکه وزارت راه 20 درصد در تولید ساختمان نقش دارد ادامه داد: آقای ْآخوندی طی چهار سال دولت یازدهم 30 هزار میلیارد تومان برای کارهای زیربنایی راهداری و راهسازی اختصاص داد و 10 هزار میلیارد تومان کار شد که مطالبات آن به گردن وزارت راه است. همچنین 163 هزار میلیارد تومان برای پروژه ها مورد نیاز است که در سال 95 هشت هزار میلیارد تومان تخصیص داده شد و اینها باید در بررسی عملکرد مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم آباده در مجلس با اشاره به ورود 200 هواپیما به کشور در کلاس جهانی اظهار داشت:  ارزش 100 ایرباس، 80 بوئینگ و 20 ای تی آر وارد شده 33 میلیارد دلار است که کمک بزرگی به نوسازی ناوگان هوایی کشور کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس