کد خبر 763323
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
زنان سرپرست خانوار

زنان سرپرست خانواری که ازدواج کنند کمک هزینه مسکن می‌گیرند.

به گزارش مشرق، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد بخشی از مواد مهم حوزه حمایت و سلامت خانواده در بودجه مصوب سال ۱۳۹۶ این نهاد را تشریح کرد. به گزارش سایت خبری کمیته امداد، میرهاشم موسوی با تاکید بر اینکه بودجه سال ۹۶ این نهاد نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم و مرزی دارد، استقرار کامل نظام نیازسنجی و توان‌سنجی مددجویان جهت افزایش اثربخشی خدمات حمایتی و توانمندسازی اقشار نیازمند را یکی از مواد بودجه امسال اعلام کرد و گفت: این طرح اقتصادی- اجتماعی در ۴ بخش متفاوت  اجرا می‌شود.

موسوی با اعلام اینکه نخستین بخش این طرح مربوط به توان‌سنجی اقتصادی و اولویت‌بندی خانواده‌های تحت حمایت براساس فقر است، از صدور شناسنامه بهداشت روانی و آسیب‌های اجتماعی به عنوان بخش دیگر طرح نیازسنجی و توان‌سنجی مددجویان نام برد و گفت: با اجرای این طرح علاوه بر اینکه خانوارهای تحت حمایت مستعد اشتغال شناسایی می‌شوند، نیازهای مادی و معنوی هر خانوار نیز مورد بررسی قرار می‌‌گیرد. 

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد یکی دیگر از وظایف تعیین‌شده برای حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد را هماهنگی سایر حوزه‌های ذی‌ربط نسبت به شناسایی ظرفیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی به منظور برون‌سپاری امور مددکاری عنوان کرد و گفت: این اقدام باید به نحوی صورت گیرد که ضمن مدیریت کامل امور مددکاری، «نسبت مددجو به مددکار را به میانگین ۴۰۰ خانواده» بهبود دهد.

موسوی با اعلام اینکه حوزه حمایت و سلامت خانواده این نهاد طبق بودجه سال ۹۶ موظف شده است، اطلاعات خانوارهای تحت پوشش بیمه اجتماعی را پالایش و بازنگری کامل کند، گفت: این اقدام با هدف ایجاد بستر الکترونیکی مورد نیاز به منظور فراهم آوردن امکان پیگیری نتایج بیمه اجتماعی برای این افراد صورت می‌گیرد.

علت ادامه اجرای «طرح پالایش و بازنگری اطلاعات خانوارهای تحت پوشش بیمه اجتماعی» در سال ۹۶ به این دلیل است که در سال ۹۵،  با اجرای طرح پالایش مددجویی بیش از ۲۴۰ هزار خانوار به دلایل مختلفی از جمله اشتغال و خودکفایی، فوت فرد یا همپوشانی ایجاد شده با سازمان بهزیستی از پوشش خدمات کمیته امداد خارج شده‌اند تا خدماتی که به این افراد ارائه می‌شود در قالب کمک‌های موردی به نیازمندان دیگر اعطا شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد با اشاره به موضوع ازدواج مجدد زنان سرپرست خانواری که به دلایل مختلف همسر خود را از دست داده‌اند، از ارائه خدمتی جدید به این قشر از مددجویان خبر داد و گفت: طبق بودجه امسال، حوزه حمایت و سلامت خانواده موظف شده است زنان سرپرست خانواری را که ازدواج مجدد می‌کنند به حوزه مسکن معرفی کند تا برای مدت یک سال کمک هزینه اسکان دریافت کنند، البته در صورت فرزندآوری آنها، هزینه اسکان به مدت ۲ سال دیگر تمدید خواهد شد.

سال ۲۰۱۶ گرم‌ترین سال جهان در طول ۱۳۷ سال گذشته بود


محققان اعلام کردند سال ۲۰۱۶ از لحاظ گرما از سال ۲۰۱۵ پیشی گرفته و رکورد گرم‌ترین سال جهان را در طول ۱۳۷ سال گذشته شکسته است. تغییرات ناشی از پدیده تغییرات اقلیمی هر روز و هر ماه بیشتر حس می‌شود. از بین رفتن تنوع زیستی، تخریب اکوسیستم، گرم شدن اقیانوس و ذوب ورقه‌های یخ موجب شده بزرگ‌ترین کشورهای جهان درصدد راه‌های موثر جلوگیری از این پدیده برآیند.

سازمان ناسا ژانویه ۲۰۱۷ اعلام کرده بود دمای سطح کره زمین در سال ۲۰۱۶ از زمان شروع به ثبت آن از سال ۱۸۸۰ به گرم‌ترین حد خود رسیده است.

حال دولت آمریکا با تایید این آمار گزارش کرده است که سال ۲۰۱۶ به عنوان داغ‌ترین سال جهان در طول ۱۳۷ سال گذشته از سال ۲۰۱۵ پیشی گرفته است. طبق اعلام سازمان ملی اقیانوس و جو آمریکا، اکثر شاخص‌های تغییر آب و هوا در سال ۲۰۱۶ همچنان در نتیجه گرم شدن جهان ادامه داشته‌اند.

همچنین طبق این گزارش، در سال ۲۰۱۶ میانگین غلظت دی‌اکسید کربن جهانی ۹/۴۰۲ پارت در میلیون (ppm) بوده که افزایش ۵/۳ ppm در مقایسه با سال ۲۰۱۵ داشته و بیشترین افزایش سالانه در رکورد ۵۸ سال گذشته بوده است. دمای سطح زمین هم به بالاترین میزان گزارش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس