سیدمرتضی خاتمی

نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق طرح تحول سلامت، پرداخت از جیب بیماران کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، سیدمرتضی خاتمی نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز پارلمان در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت، اظهار داشت: وزارت بهداشت به عنوان متولی امر سلامت وظایف گسترده‌ای از جمله خدمات بهداشتی و نیز خرید خدمت را بر عهده دارد.

وی افزود: آقای قاضی‌زاده هاشمی از نظر علمی، سرآمد، ممتاز و صاحب نام در سطح بین‌المللی است.

نماینده مردم ماهنشان در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی طرح تحول سلامت را در کشور اجرا کرده که براساس آن بار بر زمین مانده بزرگی برداشته شده، در طرح تحول سلامت طرح‌های بیمارستانی اضافه و مراکز درمانی تجهیز شدند و پرداخت از جیب مردم نیز به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

خاتمی در بیان سوابق اجرایی و علمی وزیر پیشنهادی بهداشت، تصریح کرد: آقای قاضی‌زاده هاشمی سابقه 33 ماه حضور داوطلبانه در دانشگاه جنگ را در کارنامه‌اش دارد. او در مناطق محروم به مداوای مردم محروم به طور رایگان می‌پردازد که فرهنگ زکات نیز از این طریق نهادینه می‌شود.

وی افزود: طبق بررسی‌های معاونت نظارت مجلس، 95 درصد برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت همسو با سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب، برنامه ششم توسعه و تکالیف قانونی احکام دائمی است و موردی مغایر با قوانین در این برنامه وجود ندارد.

نماینده مردم ماهنشان در مجلس تصریح کرد: عدالت در سلامت، ساماندهی نیروی انسانی و توسعه منابع انسانی براساس شاخص‌های جهانی و ارتقای سطح سلامت و کاهش پرداخت از جیب مردم در مدت فعالیت قاضی‌زاده هاشمی بهبود یافته است.

وی با تأکید بر اینکه در طرح تحول سلامت گام‌های بسیار مهمی برداشته شده، اظهار داشت: به منظور بهبود وضعیت سلامت، چندین سند ملی داریم که در برنامه آقای قاضی‌زاده هاشمی مورد توجه جدی قرار گرفته است، اصلاح شیوه زندگی به منظور کاهش استرس که منشأ بیماری‌هاست در برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت قرار دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس