حسین رضازاده

نماینده مردم کازرون در مجلس گفت: آقای ظریف مصمم به تحول در ساختارهای قدیمی وزارت امورخارجه است.

به گزارش مشرق، حسین رضازاده نماینده  مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 25 مرداد) پارلمان در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه، گفت: برای بنده به عنوان نماینده دفاع از آقای ظریف جای سعادت دارد.

وی افزود: آقای ظریف نگاه متفاوتی به سیاست خارجی دارد و توانسته نگاه دنیا به سیاست خارجی ایران را نسبت به گذشته تغییر دهد که این مهمترین دلیل دفاع بنده از ایشان است که  این امر حکایت از اخلاق و ادب آقای ظریف دارد.

نماینده  مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ آقای ظریف با اقتدار از سد کشورهایی که از پشت به ما خنجر می‌زنند و دشمنی می‌کنند، گذشت. وی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در سیاست خارجی همواره بهره می‌گیرد.

رضازاده در مورد برخی نقاط قوت وزیر پیشنهادی امورخارجه گفت: تثبیت حضور و وجود خود به طرف‌های مقابل، تحرک در سیاست خارجی و ایستادگی کردن با منطق و زیر بار حرف زور نرفتن و منطقی صحبت کردن از نقاط قوت آقای ظریف است.

وی ادامه داد: حمایت‌های رهبر انقلاب از ایشان مهمترین دلیل نمایندگان موافق برای دفاع از وی است.

نماینده  مردم کازرون در مجلس اضافه کرد: تحریم‌های اقتصادی آثارهای نامطلوبی به کشور وارد کرد که منجر به تحریم‌های شدید در بخش‌های مختلف اقتصادی به خصوص در حوزه بانکی و نیز تورم 45 درصدی در کشور شده بود، البته رتبه 145 کسب و کار در فضای جهانی از آثار تحریم‌ها بوده است.

رضازاده با بیان اینکه توافق برجام اولین آزمونی بود که ظریف با موفقیت آن را پشت سر گذاشت، اظهار داشت: اتخاذ رویکرد تعاملی، منطقی و سازنده با دنیا منجر شد که گشایش‌هایی در تمامی حوزه‌ها پدید آید.

وی تصریح کرد: خروج از فصل هفتم منشور ملل متحد، تثبیت نظام جمهوری اسلامی در فضای بین‌المللی به عنوان یک کشور اهل تعامل، آزاد شدن میلیاردها دلار از دارایی‌‌های بلوکه شده ایران و نیز رفع تحریم‌‌های انرژی و بانکی و همچنین خارج شدن ایران از انزوای ببین‌المللی از مهمترین دستگاه سیاست خارجی کشور و به خصوص آقای ظریف در چهار سال گذشته است.

نماینده  مردم کازرون در مجلس وی ادامه داد: بنده آقای ظریف را اهل ابتکار و تحولات نو می‌دانم، وی نخستین زن را به  عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها انتخاب کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ وزیر پیشنهادی امور خارجه مصمم است ساختارهای قدیمی به جا مانده از گذشته را بشکند و با ایجاد معاونت اقتصادی، رویکرد دیپلماسی اقتصادی را در کنار دیپلماسی امنیتی همراه کند.

 بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: بازگرداندن عزت به دیپلماسی ملی و استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی خارجی بیانگر این واقعیت است که سیاست خارجی ما بسیار تقویت شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز به واسطه سیاستهای دستگاه دیپلماسی اثرگذارترین کشور بوده است.

پارسایی با اشاره به انتخاب سفرای توانمند و کارآمد از سوی وزارت امور خارجه  نیز گفت :‌انتظار داریم که سفرای ما در مبارزه با دشمنان سرسختانه‌تر وارد شوند، اگر انتظار داریم که سربازان و سرداران دیپلماسی ما در مبارزه با استکبار پیروز باشند باید ادبیات خود را با آنها همراه کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس