حسینی کیا

نماینده مردم سنقر در مجلس گفت: شاهد افزایش سرمایه‌گذاری خارجی بوده‌ایم، پس مشکل نبود سرمایه نیست، بلکه مشکل دکترین دولت است که ناکارآمد است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات کابینه دوازدهم در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: مردم پس از انتخابات 29 اردیبهشت انتظار یک دولت پاک‌دست و خدمتگزار را دارند.

وی افزود: برنامه‌های دولت دوازدهم حاصل کار اصلاحات و اعتدال است و اگر آقای رئیس‌جمهور کابینه و برنامه‌ای بهتر داشت، معرفی می‌کرد. در برنامه ششم توسعه رشد 8 درصدی در اقتصاد و ایجاد سالانه 1.5 میلیون شغل مطرح است، در حالی که دولت ایجاد سالانه 600 هزار شغل را میسر می‌داند.

نماینده مردم سنقر در مجلس ادامه داد: در سال‌های اخیر شاهد رشد نقدینگی و براساس اعلام منابع رسمی افزایش سرمایه‌گذاری خارجی بوده‌ایم، پس مشکل ما نبود سرمایه نیست، بلکه مشکل اصلی دکترین دولت است که ناکارآمد است.

حسینی‌کیا تصریح کرد: اگر قرار باشد سود بانکی بالا باشد و حاشیه‌هایی برای تولید ایجاد شود و جهت‌گیری تولید کشور صادرات‌محور نباشد و روش بیمه‌ها تغییر نکند، ما روز به روز به بحران نزدیک خواهیم شد.

وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه قائل به جوانگرایی است، گفت: ما در عمل می‌بینیم که دولت دوازدهم سن دولت را یک سال افزایش داده، حال دولت می‌خواهد با قانون برنامه ششم مقید باشد؟ در برنامه ارائه شده از سوی دولت چگونگی رسیدن به رشد در حوزه‌های صنعت، آب و برق، کشاورزی و ... نیامده است.

نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به مشکلات کشور در حوزه کشاورزی گفت: به دلیل عدم توسعه روستاها، مهاجرت به شهرها امری جدی است و کشاورزان به دلیل پرداخت نشدن مطالبات‌شان با مشکل مواجه هستند.

حسینی‌کیا افزود: در حوزه فرهنگ علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری بر پیگیری سبک زندگی ایرانی اسلامی، دولت توجهی به این موضوع نکرده است. در حوزه آموزش و فناوری هم 6 هدف مورد توجه است که تربیت انسان در آن جایگاهی ندارد و آموزش و پرورش نباید اولویت آخر دولت باشد.

وی افزود: در حوزه بهداشت، هزینه‌ها را بالا برده‌ایم، اما درآمد بیمه‌ها را متناسب با آن افزایش نداده‌ایم که همین امر باعث ایجاد دعوایی بین وزارتخانه‌های بهداشت و کار شده است. وقتی هزینه بیمه را مشخص می‌کنند براساس دیه انسان است و هزینه‌های بهداشت نیز باید براساس آن بالا می‌رفت که این اتفاق نیفتاد.

نماینده مردم سنقر در مجلس در پایان گفت: به هر حال برنامه دولت نیاز به تکمیل دارد و اگر دولت مقید به اجرای برنامه ششم باشد، مجلس نیز با آن همسو خواهد بود. ما امروز نیازمند حرکت نو و جهادی در عرصه اجرایی کشور هستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس