کد خبر 762346
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱
فرابورس

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران از کاهش کارمزد و تسهیل فعالیت شرکت ها خبر داد.

به گزارش مشرق، شاپور محمدی در اختتامیه جشنواره بورس و رسانه گفت : تسریع در صدور مجوزها و تسهیل مورد بررسی قرار گرفت که علایم آن را رسانه ها به سازمان دادند و بنابر مصوبه شورای عالی بورس ، کارمزد سازمان بورس از هشت ده هزارم به شش ده هزارم کاهش یافت. وی افزود : کاهش کارمزد معاملات برای راه اندازی معاملات الگوریتمی لازم است.

محمدی به بحث بوک بیلدینگ اشاره کرد و افزود: عده ای در نامه ای اعلام کردند که عرضه های اولیه با مشکل مواجه است و بنابراین عرضه های اولیه در بازار سرمایه اصلاح و فواید آن نصیب همه شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود:برخی شرکتها مشکل افزایش سرمایه داشتند که مشکلات آنها حل شد و بنابراین با پیام رسانه کار به بهترین شکل پیش رفت؛ ضمن اینکه نماد دو نیز حذف شد و دامنه زدن و دامنه کشیدن نیز اصلاح شد.محمدی اظهار داشت : راه اندازی سامانه رصد فعالیت ها از سوی سازمان در دستور کار قرار گرفته که سامانه پیامکی هم روی آن نصب می شود و نمونه ای از رسانه است.
وی تصریح کرد: رسانه کنترل کننده قدرت، مقامات و مردم عادی است و می تواند شفافیت و افزایش مطالبه گری را دنبال کند؛ رسانه در حوزه شفافیت به خوبی ورود کرده و حساسیت ایجاد می کند.

به گفته محمدی، برای بازار سرمایه سه کارکرد از جمله انتخاب صحیح اطلاعات، فرهنگ سازی و کمک به شفافیت مهم است؛ ضمن اینکه در عدالت اطلاعاتی، رسانه ها نقش مهمی دارند و در حالتی که شرکتی اطلاعات را افشا نمی کند؛ سازمان بورس وارد عمل می شود و البته رسانه ها از او حمایت می کنند.

محمدی ادامه داد : اگر توقف نمادهای برخی شرکت ها طولانی شد به خاطر ضعف دستورالعمل ها بود که بررسی و اصلاح شد و تا دو هفته اینده ابلاغ می شود.

محمدی گفت قوانین بازار سرمایه حدود ٨. سال پیش اصلاح شد و هم أکنون نیز در حال اصلاح است و تا یک ماه اینده به شورای عالی بورس می رود.

رییس سازمان بورس گفت : راه اندازی بورس ارز تا پایان سال تعیین تکلیف می شود و البته توسعه کشورها بدون رسانه امکان پذیر نیست.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس