کد خبر 761469
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰
شهردار شارلوتسویل

شهردار شارلوتسویل، دولت ترامپ را مقصر خشونت‌های نژادپرستانه در این شهر اعلام کرد.

به گزارش مشرق، «مایکل سینگر» شهردار شارلوتسویل بامداد یکشنبه اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و دولت او را مقصر اصلی حوادث و درگیری‌ها میان نژادپرستان و مخالفان آنها می‌داند.

به نوشته وبگاه روزنامه «هاآرتص» سینگر طی نشست خبری بعد از حوادث گفت: «نمی‌خواهم از این قضیه سوء استفاده کنم. من کاخ سفید و اطرافیان رئیس جمهور را مقصر آنچه که امروز در آمریکا مشاهده می‌کنید، می‌دانم.»

روز شنبه صدها تن از هواداران «ملی گرایی سفید پوستان» و مخالفان آن‌ها در «شارلوتسویل» تجمع کرده و با یکدیگر درگیر شدند. در تجمع امروز که با شرکت گروه‌های نئونازی، سفیدبرتر پندارها، ملی‌گرایان افراطی و حامیان ترامپ برگزار شد، شعارهای تندی در حمایت از برتری آمریکا، نژاد سفید و علیه مهاجران داده شد.

مدت کوتاهی پس از آن  یک خودرو شماری از معترضان به تجمع نژادپرستان در شهر «شارلوتسویل» ویرجینیا را زیر گرفت. درپی این حوادث تا کنون ۱ نفر کشته و ۳۵ تن زخمی شدند.

تجمع امروز در حمایت از شکایت «جیسون کسلر» وبلاگ‌نویس راستگرا از شورای شهر «شارلوتسویل» به دلیل تصمیم مسئولان این شهر برای برداشتن مجسمه ژنرال «رابرت لی» است. لی در جریان جنگ داخلی آمریکا، ارتش ویرجینا متشکل از حامیان برده‌داری و برتری نژاد سفید را فرماندهی می‌کرد.

از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، جنبش‌های نژادپرست افراطی به خصوص گروه‌های «سفید برتر پندار» که معتقدند سفیدپوستان نژاد برتر هستند، انرژی گرفته و هر از چند گاهی تجمعاتی برگزار می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس