کد خبر 760976
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۷
مهدوی کیا

مهدی مهدوی کیا به بهانه حمایت از دو فوتبالیست خطاکار که در مقابل یک تیم اسرائیلی به میدان رفته اند، نوشته است: به امید روزی که سیاست دست از سر ورزش بردارد و عمل جای شعار را بگیرد.

به گزارش مشرق، مهدی مهدوی کیا این بار نه در مستطیل سبز فوتبال بلکه در فضای مجازی خبر ساز شد، آن هم با جملات دسته چندم و تکراری سیاسی که مشابه آن را شاید خود او نیز کمتر علنی گفته باشد.

مهدوی کیا دیروز نوشته ای سیاسی از خود منتشر کرد و نوشته هایش هم خیلی زود با واکنش های جدی روبه رو شد. اما قبل از بررسی اظهارات او جملات ذیل را که چهره های مشهور فوتبالیست و یا هنرمند کشورمان در چند ساعات گذشته درباره شهید مظلوم مدافع حرم "محسن حججی" منتشر کرده اند، یک بار دیگر اما با دقت بیشتری بخوانیم:

الف: علی انصاریان، (فوتبالیست): هنوز توی کوچه پس کوچه های این شهر بوی غیرت و مردونگی میاد.../ رامبد جوان، (طنرپرداز): اضطراب چشمان قاتل و آرامش نگاه تو مرز روشن حق و باطل است/  افشین پیروانی، (فوتبالیست): درود بر نگاه پر صلابت و استوارت/ پریناز ایزدیار، (بازیگر): نه تنها فرزند دو ساله ات بلکه تمام ایران به شما افتخار خواهند کرد و یادتان همیشه زنده ست و دلمان کباب .../  حامد لک، (فوتبالیست): خبر آمد که اسیرش... همچو ارباب شهیدش کردند/ مجید اخشابی (خواننده): کدامیک از ما به هنگام مرگ، مثل تو زیبا و مغروریم؟!/ رضا رشید پور، (مجری): انگار لبخند خداست که بر کهکشان صورتت سنجاق شده...مهتاب می چکد از چشمهای ماهت.../ اشکان خطیبی (بازیگر): من با سر بریده ات حرفها دارم .../ بهاره کیان افشار (بازیگر): به شما "مرد" میگن،اخه اینروزها مرد کم میبینم/ بهنوش بختیاری (بازیگر): قهرمان من شهید محسن حججی است. والله سوپراستار نباید قهرمان من و تو باشد/ الهام پاوه نژاد (بازیگر) : یاران چه غریبانه ..../ سیما تیرانداز (بازیگر): قهرمان تویی برادر شهید محسن حججی/ لادن طباطبایی (بازیگر): آرامشی عمیق... صلابتی مردانه/ شبنم مقدمی (بازیگر): محسن حججی را دست یزیدیان زمان پرپرکرد/ و.... صدها جمله دیگر!

ب: مهدی مهدوی کیا به بهانه حمایت از دو فوتبالیست خطاکار که در مقابل یک تیم اسرائیلی به میدان رفته اند، نوشته است: "به امید روزی که سیاست دست از سر ورزش بردارد و عمل جای شعار را بگیرد. ای کاش به فکر از بین بردن فقر و اعتیاد و بیکاری بودیم نه اتفاقات سوریه و لبنان و عراق!"

 حالا دوباره به جملات بند «الف» نگاه بیاندازیم! چی حسی اینک پیدا خواهیم کرد؟ تلخ تر از این حس بد، این گزاره منطقی است که وقتی امثال مهدوی کیا این همه ابراز دردمندی، تشکر، حس غرور، افتخار مذهبی و... در جمله های بالا را نمی توانند ببنید و شاید درک هم نکرده اند، انتظاری نیست که به یکباره چنین جملات شاذی را بنویسند و موجبات فضا سازی علیه مدافعین مظوم مدافع حرم بشوند. ضمن اینکه در جملات همین چهره های ورزشی و هنری غیر سیاسی -بند «الف»-  صدها دلیل منطقی، مذهبی، اعتقادی، سیاسی و جوشش عواطف صادقانه موجود و یا نهفته است که کفایت می کند که بدانیم چرا باید در سوریه، لبنان و عراق باشیم.

ج: مهدوی کیا فوتبالیست خیلی خوبی بود و می توان گفت وی در پیشرفت فوتبال ایران در بیست سال اخیر نقش بسزایی داشته است. اما دیروز مهدوی کیا تلاش کرد مطلب سیاسی تاثیرگذاری به ظن خود منتشر کند، ولی معلوم است که او نه سیاستمدار قابلی است و نه باهوش!

حتی بی بی سی فارسی - با همه خباثتی که در این مواقع به خرج می دهد- حاضر نشده همه پیام مهدوی کیا را در کانال تلگرامی خود منتشر کند و تنها به حمایت از دو فوتبالیست خطاکار کشورمان بسنده کرده و موارد مربوط به سوریه و عراق و لبنان را ترجیح داده که سانسور کند! زیرا مردان پشت صحنه بی بی سی فارسی آنقدر سیاست مداران خبیثی هستند که می دانند که الان جای انتشار این اظهارات نیست! به همین دلیل مهدوی کیا قطعا سیاست مدار قابل و باهوشی نیست که نمی داند این ساعت ها که "حججی ها" قلوب ملت ایران را فتح کرده اند جای این سخنان بیهوده نیست.

د: می توان استدلال های دیگری را هم به این نوشته اضافه کرد ولی دو بند «ب» و «ج» به خوبی نشان می هد که چرا نباید اظهارات مهدوی کیا را جدی گرفت. در میانه این همه احساس خوب فوران کرده درباره مدافعین حرم که حتی تبلورش در سلبریتی ها دیده می شود یک سخن ناحق در میان امواج زیبای عموم ملت نه به چشم میاید نه ارزش افسوس خوردن دارد!

هـ: و اما گفتن این جمله سخت است ولی هیچکس با قرار گرفتن و یا خدای نکرده اصرار بر ایستادگی در برابر حق و صد البته به تبع آن جسارت به مظلومان سربریده عزت نمی باد بلکه ذلت سرنوشت قطعی خواهد بود. هرچند حتی در میان این همه بی معرفتی، اخلاقی تر آن است که برای غزال تیزپای فوتبال ایران نگران بود! او همان کسی بود که در یکی از سیاسی ترین مسابقات فوتبال تاریخ جهان به آمریکا گل زد و هزاران نفر از مردم را برای شادی بر پیروزی بر ایالات متحده به خیابان کشاند. بنابراین باید به او یادآوری کرد مردم از او گل زدن به رقبا و دشمنان کشورشان را انتظار دارند و نه گل به خودی!

پی نوشت: امیدوارم مهدوی کیا با یکی از همان فرارهای شجاعانه مشهورش در فوتبال این بار موقعیتش را در زمین سیاست نیز عوض کند. او این دفعه باید شجاعت عذرخواهی و تغییر مسیر را داشته باشد؛ "مهدی" ناچار است شجاعتی بالاتر از جنگیدن در زمین فوتبال را در وجودش پرورش بدهد، زیرا بدون داشتن این شجاعت درک ابعاد واقعی اقدامات و شخصیت حقیقی مدافعین حرم برایش همچنان سخت خواهد بود...

منبع: جهان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 78
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 32
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    اگر فقر و بيكاري و اعتياد از بين نرود ميشويم افغانستان و عراق و سوريه ، مهدوي كيا نگران آينده كشور است و اگر دنبال چاپلوسي بود حرف ديگري ميزد ، اگر بشار اسد به ملت خود احترام ميگذاشت و سركوب نمي كرد بهانه اي براي شورش هم نبود
    • محمد IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      61 39
      ملت؟! 80 درصد جمعیت ملتی که میگی تو مناطق تحت کنترل دولت هست منظور از ملت چچنی ازبکی ترکستانی لیبیایی اردنی عراقی و......یا ساده ای یا اینکه.....
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      82 37
      دروغ می گویید. فقط وقتی اسم فلسطین می افتد یاد فقر و بیکاری در کشور می افتید اما وقتی خودرودهایی چند میلیاردی و ثروتهای هزارمیلیاردی را می بینید مطلقا نگران فقر نیستید. همه تلاش شما این است که همین آخرین آثار باقیمانده از النقلابیگری از نظام حذف شود و این یک ذره کمکی که به فلسطین و سوریه می کنیم هم در جیب شما بالاشهریها برود. شما عامل همه فقر ها و رکودها هستید. شمایید که با ولع بی اندازه مصرف قیمتها را بالا برده و فقر ایجاد کردید. شمایید که با خرید کالاهای لوکس ثروت را راکد کردید و رکود ایجاد کردید. حالا دم از دلسوزی هم می زنید؟ اتفاقا این فقرا بودند و هستند که همیه پای انقلاب و مقاومت بوده اند. هیچ یک از مدافعان حرم از شما میلیاردرها نیستند.
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      49 31
      آقای مهدوی کیا بحث فلسطین سیاسی نیست بحث دین واعتقاداته..بحث عمل به اسلام و قرآنه....بعدشم بعضیا چرا نمیفهمند اگه داعش عراق و سوریه میگرفت از خونه هامون نمیتونستیم بیاییم بیرون چه برسه به فوتبال بازی کردن.
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      34 14
      آقای مهدوی کیا بحث فلسطین سیاسی نیست بحث دین واعتقاداته..بحث عمل به اسلام و قرآنه....بعدشم بعضیا چرا نمیفهمند اگه داعش عراق و سوریه میگرفت از خونه هامون نمیتونستیم بیاییم بیرون چه برسه به فوتبال بازی کردن.
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      26 12
      آقای مهدوی کیا بحث فلسطین سیاسی نیست بحث دین واعتقاداته..بحث عمل به اسلام و قرآنه....بعدشم بعضیا چرا نمیفهمند اگه داعش عراق و سوریه میگرفت از خونه هامون نمیتونستیم بیاییم بیرون چه برسه به فوتبال بازی کردن.
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      29 6
      دوست عزیزی چیزی از الفبای سیاست نمی دانی
    • شعید IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      41 10
      مهدوی کیا حرف بدون منطق و مزخرفی گفته
    • بهمن IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      27 7
      ایران باید در عراق، سوریه و لبنان حضور داشته باشه تا ریشه ی وهابیت و تفکر پلید تکفیری خشکانده بشه. وقتی خونه ی همسایه آتیش بگیره باید خاموشش کرد و این حکم عقل هست. امّا اینکه حکومت بعث سوریه با زور حکومت میکرد هم یه واقعیتی هست.
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    58 70
    برو قرت رو بده بچه قرتی
    • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      42 34
      یارب مباد که گدا معتبر شود
    • مفت خور ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      42 16
      جناب مهدوی کیا! اگه راست میگی بگو: چرا اقتصاد و پول دست از سر فوتبال بر نمی داره؟
  • علی IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    مهدی مهدوی کیا اسطوره اخلاق فوتبال ایران است. اینکه فلسطین مظاومه ربطی به مهدوی کیان نداره . فوتبالیستهای بازی میکنند و پولش را میگیرند اهل شهید شدن هم نیستند
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      70 31
      اهل شهيد شدنم نيستن ؟؟؟پولش را ميگيرن ، اگه امنيت نباشه چطوري پولش را ميگيرن ؟خجالت بكشيد
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      12 31
      این هم که جنسی دزدی باشد به مالخرها ربطی ندارد. آنها فقط کارشان را می کنند که همان تجارت است!
  • مرجان از امیدیه IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    42 49
    آفرین ، نوشته ی خوبی بود به خصوص آخرش
  • حمید IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    43 29
    زنده باد مهدی جان نویسنده محترم شهادت سوریه را به فوتبال فوتبال رابه اروپا اروپا را به اسراعیل و دنیا دشمن ...
  • dr.hamidreza IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    86 46
    من ادم سیاسی و فقط از فوتبال و پزشکی سر در میارم ... اما یادم میاد همین به ظاهر اسطوره ها تو بازی ایران و کره جنوبی مقدماتی جام جهانی 2010 به ما یاد دادن که ورزش از سیاست هیچ جوره جدا نیست .... مرسی که هستید ... انگار همین دیروز بود . با اینکه نوجوون بودم اما دستبندای سبز هنوز یادمه . علی کریمی و مهدوی کیا وهاشمیان و حسین کعبی . یادش بخیر وسط اشوبای تهران و جنگ داخلی بود و دستبند اقایون به عشق حضرت ابوالفضل که تو کل دور مقدماتی بسته نشد اما تو بازی اخر که به صورت اتفاقی دو سه روز بعد از اعلام نتایج انتخابات بود بسته شد ...خخخخخخخخخ. پدر سیاست بسوزه که اگه به نفعتون بود الان مرگ بر اسراییل که هیچ بلکه مرگ کل دنیا هم میگفتید ... اما فعلا حمایت از حاج صفی و شجاعی خیلی کلاس داره ................ درود به همه مدافعین حرم ...
  • US ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    34 53
    مهدی حرف بدی رو زده ما هم از فوتبالیستا حمایت میکنیم هم برای شهیدمون عزاداریم و هم دشمن ظالمین دنیا(صهیونیستها)!
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    29 55
    نباید جدی گرفت چوت لنگیست
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      33 19
      بابا تو برو کیستو بکش کیسه کش
  • سعید IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    48 46
    اوپیشترازاین خود راباخته بود، حس غربی بودن ومحو مادیات وظواهر غرب باعث نابودی درک معنویت دراوشده
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    72 32
    در جوابش باید گفت به امید روزی که بجای میلیارد میلیارد ریختن توی جیب فوتبالیستها، پولش رو خرج آبادانی کشور و گره گشایی از کار مردم بکنن که هشتشون گرو نهشونه
  • IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    46 66
    مهدوی کیا حرف بدی نزده
    • او IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      24 7
      نگو تو رو خدا ! خرف بدی نزده؟! بحث شجاعی و حاج صفی با توجه به اینکه عضو تیمشون بودن و شاید اختیاری نداشته اند یه بحث چالشیه و چنین قضاوتی عجیب نیست اما بحث سوریه و لبنان و عراق چیز دیگه ایه و خیلی حرف بد و ضایعی زده.
  • IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    24 61
    هم عاقل و هم بالغ و هم تحصیلکرده است حرفهاش هم منطقیه . اسرائیل بد است و ظالم. همه هم قبول داریم. صهیونیستها همه دنیا را کنترل میکنند باز هم قبول. اما کشور همه جور آدمی دارد و همه هم اهل جنگ و شهید شدن نیستند
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      31 19
      شما چقدر سطحی نگری
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      47 12
      اگر اهل جنگ رفتن نيستيم و از مردن ميترسيم حداقل به قهرمانان جنگ احترام بگذاريم
  • مهدی IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    44 34
    مهدوی کیا نظر خودشو گفته ولی شهید حججی بحثش جداست ....همه ملت ایران در مقابل شمن متحدند .اگر امثال حججی آنجا نروند دشمن میاد اینجا و داخل کشور باید باشون بجنگیم .این یعنی ویرانی
  • احمدرصا کامیاب CA ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    17 38
    هوش شیادی که با کلمات خوب بازی میکنه و متاسفانه موضوع رو سریع البته مثل خیلی از ملت به مقدسات ربط میدن و حرفشون را در این قالب قالب میکنند.
  • shaban nourie US ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    55 36
    بعنوان یک ایرانی باغیرت و و طن پرست از اظهار نظر آقای مهدوی کیا بسیار متاسف شدم و دلم بشدت درد گرفته و نسبت به ایشون چرکین شده، و دیدگاه ما رو نسبت بخودش تغییر داده انتظا ر دارم تا دیر نشده ، از مردم ایران اسلامی عذر خواهی کنه.
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    14 19
    ... به شقیقه چه ربطی دارد
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    37 34
    از چشمم افتيدي
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    33 51
    خیلی هم خوب گفته
  • حسین IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    35 33
    کاش به اشتباه خودش اعتراف کند
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    27 46
    دمش گرم مهدوی کیا.پول کلان داره و در اروپا حال میکنه. برای چه غصه بخوره. یک زن هم در آلمان دارد. خوب آیا باید غصه ایرانیان را بخوره
  • محمد IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    35 24
    متاسفانه فوتبال نه تنهادرکشورما بلکه درکل گرفتار سیاست است یابهتربگویم بازیچه سیاست اقای مهدوی کیا شاید بازیکن خوبی باشدواین میتواندسبب شود که سیاسیون برایش اشپزی کنند فکر میکنم حمله به مدافعین حرم دستورالعمل جدیذی است که ازمنابع مشکوک رسیده وتوسط دوستان نادانترجمه میشود چند روزیای است توسط دوستانم که درسیاست خامند کلیپهایی علیه مدافعان حرم فرستاده میشود شایداین هماهنگی ها تصادفی نباشد ومنشائشان واحد باشد
  • روژان IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    18 32
    سلام همیشه یک عده ای خلاف موج شنا می کنند که دیده بشن مهدوی کیا بدلیل مشکلات خاص اخلاقی مدتی است که در اذهان عمومی مورد بی توجهی قرار گرفته و می خواد با این حرفها جلب توجه کنه -سخت نگیرید این بابا دجار کمبود محبت شده (عقده زده بیرون) بش توجه نکنید درست می شه
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    32 21
    امیدوارم این پیام را منتشر کنید ..........دلیلش این هست که مهدوی کیا در خارج کشور خودش پولش را در میاره اما اکثر افرادی که در داخل کشور هستند برای پست و مقام و پول در اوردن هست .
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      16 9
      خیلی سطحی نگری
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    31 21
    آقا مهدی ضد ونقیض خودت میگویی که سیاست از ورزش جدا شود لطفا تو برو توپت را بزن چه کار داری به عراق و سوریه ولبنان چون اصلا درک نمیکنی که این کشورها خط مقدم ایران هستند که خدای نکرده اگر شکسته شوند زن تو را هم داعش در عربستان به حراج می گذارند
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    40 24
    از اين اقا كه بچه هاشو در المان تربيت كرده ودخترش با سگ عكس ميگيره انتظار بيشتر از اين نميره،اگه كمى فكر ميكرد و روز حمله ى تروريستى به مجلس رو به ياد داشت از اين ياوه گويي ها دست برمى داشت،الان چه طور ميتونه به روى بچه هاى شهداى مدافع حرم كه به خاطر همچين كسايي شهيد شدند نگاه كنه،خدا ازش نگذره كه دل خانواده هاى مدافع حرم رو ميسوزونه،خدا همچين كسانى رو لعنت كنه،مشرق خواهش ميكنم حذف نكنيد پيامو،چون اين اقا واقعا لياقت ندارند
  • قاسم IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    44 27
    عقل مهدوی کیا به اندازه فوتبال قد میده نه بیشتر از آن.آقای مهدوی کیا!شما به همون فوتبالت برس،سیاست پیشکش.
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    25 32
    متاسفم برای مهدوی کیا که ملت خودش را هم لایق ستایش قهرمانانش نمیدونه..
  • جامعه شناس ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    33 21
    این بنده خدا دایره فهم درکش همین قدره زیاد گیر بهش ندیدن که تحولات و تغییرات پیرامونشو درک و عزم کنه
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    39 29
    دل خانواده ى مدافعان حرم رو شكستى خدا بهت رحم كنه،
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    32 26
    امثال این آقا اینقدر امنیت براشون عادی شده که انگار دلشون رو زده برای تک تکشون و فقط خودشون یه دیدار جهنمی با داعش آرزو میکنم
  • بایرام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    23 30
    ببینید این آقا مشکل داره بهش توجه نکنید درست می شه .....خ..ل..ه
    • صحرا IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      24 8
      دوستان و بزرگواران نباید طرف را به خاطر اظهار نظر آماج حملات و توهین و قرار دهیم اگر اهل دین هستید اگر اهل منطق هستید و هر کس که هستید با استدلال و منطق قوی باید محترمانه پاسخگو باشیم. به نظرم توهین های شما و هر کس مثل شما می اندیشد واقعا شرم آوره اگر منطق قوی داری چرا توهین می کنی. پس منطق نداری و ضعیف و حقیر هستی.
  • سید IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    18 13
    چرا بعضی از ما اگر در زمینه ای مثلاً هنر یا ورزش اندک جایگاهی داریم، می پنداریم در همه زمینه ها می توانیم صاحب نظر باشیم و پا را از حد و گلیم مان بیشتر دراز می کنیم؟
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    35 18
    همين اقاى مهدوى كيا به خاطر گلشون به امريكا از سربازى معاف شدند و حالا به فكر فوتبال افتادند
  • مهرداد IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    25 8
    تقصیر برخی مسئولین هستش که این آدمها را خیلی بزرگ کردند. و گرنه امثال مهدوی کیا چه ارزشی دارند. باید خیلی خجالت بکشه و شرمنده باشه.
  • علی IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    25 13
    متاسفانه نه شم سیاسی داره نه شم ورزشی چیزی سرت نمی شه جوون برو تو اتاقهای سیاست ببین که چه برنامه ای برای ایران چیدن برنامه ای که اگر اجرایی بشه حتی تو ی دهاتتون هم نمی تونی الک دولک بازی کنی چه برسه فوتبال
  • سید IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    8 13
    ایشون که در پانوشت همون پستش از ارادتش به خانواده شهدا خصوصا پدر و مادرشون گفته و اینکه از بچگی لمس کرده !!! چطور هنوز یه پست ازین عزیزان و ارادتش بهشون در اینستاگرامش چیزی نداره ؟؟!!! حتما خواست ریانشه
  • صادق IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    19 10
    حيف كه امتحانش مجاني نيست و تاوان سنگيني داره كاش ميشد براي مدتي كسي براي امنيت كشور كاري نميكرد تا ا بعضي ها ميديدند چه اتفاقاتي ميافتاد چرا ما از تاريخ درس نميگيريم؟
  • امیر IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    19 19
    دوستان با غیرت، اظهارات آقا مهدی هیچ ربطی به مدافعین حرم و شهید حججی نداره لطف کنید بخاطر تعصبات چشمتون رو رو حقیقت نبندید. مهدی راجع به فوتبال حرف زده نه اینکه شهادت رو زیر سوال ببره.
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      9 4
      یا خنگی یا خودتوزدی به خنگی
  • شهید IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    20 15
    جناب مهدوی کیا شما یک فوتبالیست تاریخ مصرف گذشته ای هستی . اگر به فکر از بین بردن فقر و بیکاری هستی بیا درآمدهای میلیاردی فوتبالیستها را کم کن که برای یک ساعت دنبال توپ دویدن میلیاردها تومان میگیرند و اصلا هم به فکر مردم فقیر و بیچاره کشورمان نیستند پس ور نزن ...
  • ناشناس AE ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    25 15
    اگر داعش مثل اتفاق مجلس ایران وارد تهران میشد وبرفرض امنیت زن وبچه این آقا را تهدید می کرد اولین اقدامش فرار به هامبورگ آلمان با خانواده اش بود یا دفاع از وطن
  • صحرا IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    12 20
    آقای مهدوی کیا نه تنها حرف بدی نزده بلکه کاملا حق را گفته اما کاش ایشان می داست سیاست در لبنان و سوریه و عراق نیست بلکه در همه کشورها سیاست بر ورزش سایه انداخته است. ایشان می تواند بگوید ماهیت و رقابت رئال مادرید و بارسلونا سیاسی نیست؟ ایشان می تواند بگوید با توجه به ساختار سیاسی آلمان چرا ایالت باواریا خاستگاه تیم بایرن مونیخ بهترین تیم آلمان را در خود دارد؟ ایشان می تواند بگوید چرا ما نمی توانیم بک بازی درست حسابی با تیم های مطرح اروپایی برگزار کنیم؟ ایشان می توانند بگوید چرا پول فدراسیون فوتبال خودمان یعنی ایران چرا باید مسدود شود؟ ایشان می تواند بگوید کسب میزبانی قطر و روسیه و بیشتر کشورها علاوه بر مسائل سخت افزاری تحت تأثیر مسائل سیاسی نیست؟ بنده آقای مهدوی کیا را جزو سه بازیکن برتر ایران می دانم و همیشه برایشان احترام خاصی قائل بوده و هستم و خواهم بود ولیکن کاش ایشان همه سیاست و همه کشورها را می دیدند. آقای مهدوی کیا دوست داریم بازم. بر خلاف مهرداد در پست بالا بنده اعتقاد دارم شما بسیار ارزشمند هستید
  • edr IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    27 20
    حرف حق تلخه به كام نون خوراش . وقتي هموطنم داره ميميره .محتاجه به كي برسيم . چراغي كه به خانه رواست يه مسجد حرام است تاكي بايد بدبخت باشيم .بيكار باشيم .تومملكتي كه انقدر سرمايه داره كه اين وضعش نباشه
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    28 23
    من اگه جای دولت بودم تورو زندانی میکردم امثال تو میلیاردی میگیرن پرشه اخرین سیستم سوار میشن مقصر دولته این پول وامونده رو به ساخت کارخونه خرج می کردن یه بیکار نداشتیم و امثال اربده بزنن ابروی ایرانو ببرن
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    19 20
    همین افراد باعث میشه که خیلیا فکر کنند هرچه آدم بی سواد میشن فوتبالیست
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    19 18
    آقای مهدوی کیا شما از سر سیاست دست بردارید بازی کره نزدیک بود ایران ازجام جهانی به خاطر مچ بندای شما حذف بشه اگه ماست مالی نمیشد به خاطر کار سیاسی شما ورزشکارا ازجام جهانی محروم میشدیم
  • محسن IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    19 18
    مهدوی کیا یک دروغگو هست خودش وقتی ماشین یک میلیاردی سوار می شود اون موقع نگران فقر مردم نیست میلیاردها تومان قیمت قراردادهاش بود به فکر فقر نبود. الان دلسوز شده. اولا مسئله جنگ با داعش و اسرائیل مسئله سیاسی نیست بلکه اعتقادی و اسلامی است . مگر شهید محسن حججی به خاطر سیاست به سوریه رفت یا بخاطر ایمانش. شماها یه مشت ترسو و بزدل هستین
  • مرتضی IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    18 13
    اگه سیاست تو ورزش دخالت نداشت: 1.پس چرا شماها تو بازی رسمی ملی مچ بند سبز برای حمایت از گروه های سیاسی بستین؟ 2. پس شما بعد گلت به آمریکا چرا با حکم رهبری از سربازی معاف شدی تا بری آلمان با مدلهای هامبورگ عکس بگیری و .....؟ 3. پس چرا هیچ کدوم از کشورهای صاحب نام اروپایی به گفته مسئولین فدراسیون به دلایل سیاسی حاضر نمیشن واسه بازی تدارکاتی بیان ایران؟ مقصر مائیم که مفهوم سرباز وطن بودن رو تنزل دادیم و چسبوندیم به اینها. جالب اینه که فقط سلبریتی ها مفهوم وطن پرستی و ایران دوستی رو میدونند بقیه قاقن!!!!!!
  • محسن IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    15 15
    مهدوی کیا اگه منظورت اون دوتا بازیکنی بودن که با اسرائیل بازی کردن بازم در اشتباهی چون اسرائیل از نظر ملت مسلملن واقعی یک کشور قانونی نیست اونا غاصبن ونا دشمن مسلمانان بلکه دشمن خدا هستن ولی یک عده پول خدای آنهاست
  • رضایی IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    14 16
    متاسفم برای مهدوی کیا که هنوز نفهمیده این بچه ها دارن با رشادت ها شون برای ظهور زمینه سازی می کنند نه مثل ما و ایشون که توی منجلاب دنیا گرفتاریم وبه فکر شهرت وثروت هستیم مشرق این بار نظرم رو بذار
  • ایرانی IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    19 24
    این یارو یادش رفته که سال ۸۸ مچ بند سبز بسته بود اون موقع سیاست قاطی ورزش نبود ولی الان نباید سیاست قاطی ورزش کرد .اخه تو از سیاست چی میودنی مرفه بی درد
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    16 19
    با این حرفش میخواد بگه روشن فکره....
  • حسین IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    5 10
    بفرستید سربازی
  • فرشاد IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    7 9
    ترسوهای بزدلی همچون مهدوی کیا و کریمی سگ باز نمی توانند مفهوم اعتقاد و شهادت را بفهمند در ثانی این مرتکه نفهم خودش مقیم آلمان یعنی وطن اصلیش آنجاست اگر جنگی به کشور تحمیل شود خودش و خانوادش برمی دارد و فرار می کند برود تا مثل سگ نگبان برای صاحبان اصلیش پارس بکند
  • فردین FR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    6 10
    من این توپ باز لمپن را واگذار میکنم به خدا بخاطر اهانتش به مدافعین حرم۰
  • mamadmamad IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    8 8
    مهدوي کيا شعور سياسيش پايينه از مسائل خاورميانه خبر نداره جز لگد زدن به توپ هم هنري نداشته بهش ايراد نگيريد زياد...........مشرق تاييد کن به.ولله ديگ عصابمو خورد کردي ّ!!!اين کامنت کجاش اشکال داشته.که دفعه قبل تاييد نکردي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مهماندار هواپیما DE ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    5 13
    اقای مهدوی کیا ایا رویت می شود در خیابان با زن و فرزندت حرکت کنی اما مردم بعنوان حامی داعش خطابت نکنن
  • حسین IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    1 2
    مهدوی کیا خجالت بکش.من به شخصه نظرم درموردت عوض شد.گم نشید
  • بیبب ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    2 0
    واقعا ما در سوریه و عراق چکار داریم درود بر مهدوی کیاحاجی مایلی شجاعیی و تمام ورزشکاران دلسوز این ملت
  • اشنا IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 0
    سلبریتیهای بی غیرت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس