کد خبر 759314
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
افق

«گزارش آخر» مستندی با موضوع فعالیت‌های رسانه‌ای شهید غلامرضا رهبر در دوران دفاع مقدس، دوشنبه 16 مرداد ماه از شبکه افق پخش می‌شود.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - غلامرضا رهبر در آبادان به دنیا آمد و بعد از پیروزی انقلاب با نهادهای مختلف انقلابی شروع به همکاری کرد؛ او از سال 1358 فعالیت خود را در صدا و سیمای مرکز آبادان و رادیو نفت آغاز کرد و مدیر خبر رادیو آبادان و نماینده صدا و سیما در قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور شد.

مستند «گزارش آخر» روایتی است از زندگی و فعالیت‌های حرفه‌ای غلامرضا رهبر، مردی که عناوینی همچون شهید، مفقودالاثر و جاویدالاثر پیش از نامش، نمایانگر حقیقت وجودی اش هستند. این مستند در گفت وگو با خانواده و همرزمان غلامرضا رهبر، تلاش می‌کند گوشه‌ای از زندگی پربار او را به تصویر بکشد؛ ارژنگ توکلی تصویربردار آخرین گزارش رهبر نیز در این مستند حضور دارد.

او عقیده دارد باید 25 سال به عقب برگردیم و اتفاقاتی را که رخ داده مرور کنیم تا به سوالات امروز جواب بدهیم. شهید رهبر در طول دوران دفاع مقدس با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کار خود را به خوبی انجام داد و روایت‌های او از سال‌های دفاع مقدس، حضور او در خط مقدم، با میکروفونی که همیشه در دست داشت، موجب بلوغ و رشد سبک و تفکری به نام «خون نگاران» شد.

رهبر، نخستین گزارشگر شهید صدا و سیما است که در 21 دی ماه سال 1365 در عملیات شلمچه به خیل عظیم شهدا پیوست. مستند «گزارش آخر» کاری از محمدجعفر باقری‌نیا، دوشنبه 16 مرداد و در آستانه روز خبرنگار، از شبکه افق پخش می‌شود.

زمان پخش این مستند ساعت 18 است و ساعت 7:30 روز بعد هم شاهد تکرار آن خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس