کد خبر 755209
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
فوعه و کفریا

ده‌ها نفر از ساکنان باقی‌مانده در شهرک‌های تحت محاصره فوعه و کفریا در حومه ادلب با برگزاری تظاهراتی خواستار شکسته شدن حلقه محاصره این مناطق و پایان ظلم و وحشی‌گری گروه‌های تروریستی تکفیری شدند.

به گزارش مشرق، مردم فوعه و کفریا بر ضرورت شکسته شدن حلقه محاصره خود و اجرای باقی‌مانده توافق موسوم به چهار شهرک تاکید کردند.

این تظاهرات در خیابان‌های فوعه انجام شد و شهروندان مظلوم و بی‌دفاع پلاکاردهایی در دست داشتند که بر ضرورت پایان محاصره، رفع ظلم و ستم گروه‌های تروریستی تکفیری و  تسریع در ورود کمک‌های بشردوستانه به دو شهرک و آزادی تمام مجروحان و بازداشت‌شدگانی که در بیمارستان‌های ترکیه و نزد گروه‌های تروریستی وضعیت خطرناکی دارند و همچنین روشن شدن سرنوشت افراد ناپدید شده در جریان  انفجار تروریستی منطقه  الراشدین(انفجاری که به شهادت بیش از 150 نفر از ساکنان کفریا و فوعه و زخمی شدن صدها نفر و ناپدید شدن ده‌ها نفر  دیگر از جمله کودکان منجر شد) تاکید کرده است.

مردم کفریا و فوعه بر ادامه اعتراضات خود تا محقق شدن خواسته‌هایشان در سایه سکوت جامعه بین‌المللی و بی‌اعتنایی سازمان‌های بشردوستانه و محروم شدن ساکنان این شهرک‌ها از ساده‌ترین عناصر زندگی تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، اقلام غذایی از جمله آرد و روغن و برنج در این شهرک‌ها وجود ندارد و حتی فعالیت کارخانه آرد هم به سبب نبود سوخت متوقف شده است.

شهروندان کفریا و فوعه تاکید می‌کنند محاصره ظالمانه تحمیل شده بر آنها از وحشیانه‌ترین انواع تروریسمی است که گروه‌های تروریستی علیه کودکان و زنان و سالخوردگان اعمال می‌کنند و بیش از دو سال است این روند ادامه دارد.

مردم این شهرک‌ها به سبب کمبود شدید مواد غذایی و  دارویی و نبود سوخت با شرایط انسانی دشواری روبرو هستند.

با وجود تاکید توافق مربوط به چهار شهرک که کمک‌های انسانی باید وارد کفریا و فوعه شود، این کمک‌ها از ماه آوریل گذشته که اولین گروه از ساکنان این شهرک‌ها خارج شدند، هنوز وارد نشده است.

جدایی و دوری خانواده‌ها از یکدیگر به سبب خروج برخی از آنها و باقی ماندن بقیه خانواده‌ها هم بر مشکلات مردم بی‌دفاع کفریا و فوعه افزوده است.

نکته قابل توجه حمایت این مردم بی‌دفاع از مسجدالاقصی و مبارزات مردم فلسطین است که تاکید کردند به حمایت از مسجدالاقصی ادامه می‌‌دهند و در درد و رنج مردم فلسطین شریک هستند.

متن پلاکاردهایی که مردم کفریا و فوعه به ویژه کودکان در دست داشتند :

- چه کسی به ما توضیح می‌دهد که چرا بلبل‌ها و یاسمین‌ها کشته می‌شوند؟

- سرنوشت افراد باقی‌مانده در کفریا و فوعه چیست؟ یا مرگ از گرسنگی یا ذبح به دست کفار(تروریست‌های تکفیری)

-جهان خواستار حمایت از کودکان می‌شود و در مقابل کشتار آنها سکوت می‌کند.

- می‌خواهم از این محاصره ظالمانه خارج شوم.

- ما مسئله قدس را بر روی شانه‌های خود حمل می‌کنیم و در قبال آن احساس مسئولیت می‌کنیم و در رنج و درد آنها(فلسطینی‌ها) شریکیم و در مقابل دیدگان خود پیروزی آشکار را قرار داده و به حرکت خود در خط امام حسین(ع) ادامه می‌دهیم، لبیک یا حسین(ع)

-بیماران ما به تدریجی می‌میرند.

- پیکرهای کودکان به سبب تروریسم از هم فروپاشیده است.

- چرا سازمان‌های بشردوستانه برای پایان محاصره کفریا و فوعه کاری نمی‌کنند؟

-خواستار تسریع در خارج شدن بیماران هستیم.

- چرا فوعه و کفریا جایی در کنفرانس‌های آستانه و ژنو ندارند؟

- چرا سازمان ملل و شورای  امنیت به پرونده افراد ناپدید شده و مجروحان بی‌اعتنایند؟

- فاجعه(کشتار مردم بی‌دفاع کفریا و فوعه)الراشدین کربلای زمانه است.

-فوعه خبر شهادت مردم را اعلام می‌کند و از جامعه جهانی می‌خواهد خونریزی را پایان دهد.

- ترکیه! فرزندانمان کجا هستند؟

- افسوس بر سکوت در برابر مرگ کودکان

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    0 0
    اقایان ترکیه پرست بیان از ترکیه دفاع کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس