حاشیه نماز جمعه

در پایان تظاهرات اعتراض آمیز مردم تهران در محکومیت کشتار مسلمانان، شرکت کنندگان تاکید کردند: سکوت مرگبار مجامع بین‌الملی، وابستگی این نهادها را به قدرت های مستکبر جهانی به نمایش گذاشت.

به گزارش مشرق، نمازگزاران و مردم انقلابی تهران ظهر امروز (جمعه 6مرداد) در محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در مسجد الاقصی و کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در میانمار تظاهرات اعتراض آمیزی برپا کردند.

در پایان این تظاهرات، شرکت کنندگان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایات استکبار جهانی در فلسطین و میانمار، تاکید کردند: دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه، مراتب اعتراض ملت ایران نسبت به جنایات مستکبران را منعکس کند.

متن بیانیه و قطعنامهٔ پایانی تظاهرات اعتراض آمیز مردم انقلابی تهران به شرح زیر است:

این روزها جهان اسلام داغدار جنایات تازه ای از سوی استکبار و مزدوران آن است؛ تعرض صهیونیست ها به مسجدالاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان و به شهادت رساندن جمعی از جوانان و مجروح شدن بیش از هزار مبارز و دستگیری انقلابیون فلسطینی بار دیگر ماهیت پلید اسراییل را به نمایش گذاشت.

از طرف دیگر کشتار بی رحمانه مسلمانان مظلوم و بی دفاع میانمار با حمایت قدرت های مستکبر، قلوب بسیاری از آزادیخواهان و مسلمانان را جریحه دار کرده است و ضرورت حمایت از مردم رنج کشیده میانمار بیش از گذشته احساس می شود.

ما امروز آمده‌ایم تا بار دیگر ضمن محکوم کردن جنایات استکبار جهانی در نقاط مختلف به‌ویژه در فلسطین و میانمار نکات ذیل را مورد تأکید قرار دهیم:

1- رژیم صهیونیستی از انتقاضه فلسطین و مقاومت مردم این کشور در برابر این رژیم جعلی هراسان است. اسراییل تلاش دارد تا بر مسجد الاقصی و سپس سراسر فلسطین تسلط پیدا کند و در این راه از هیچ نیرنگ و جنایتی فروگذار نکرده است اما باید استکبار و سران نادان اسراییل بدانند که جریان انتفاضه مردم فلسطین تا پیروزی نهایی ادامه پیدا خواهد کرد و وعده الهی در قرآن کریم محقق خواهد شد که اسراییل باید از صفحه روزگار محو شود.

2-مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان محسوب شده و تعرض به این مکان مقدس، توهین به ارزش های اسلامی است و بدون تردید مسلمانان و آزادیخواهان جهان نسبت به هتک حرمت های اخیر رژیم اشغالگر قدس بی‌تفاوت نبوده و خواستار برخورد شدید و جدی با جنایات رژیم غاصب صهیونیستی هستند.

3-کشتار بی رحمانه و دردناک مسلمانان میانمار در سایه سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر، تأسف‌بار و ناراحت کننده است، قتل عام هزاران زن و مرد و کودک مسلمان میانمار با هیچ یک از اصول انسانی سازگار نیست و کشتار مسلمانان در نقاط مختلف جهان، توخالی بودن ادعاهای مدعیان حقوق بشر را به نمایش گذاشته است. ما ضمن محکوم کردن قتل عام مسلمانان میانمار، خواستار توقف کشتارها و برخورد با عوامل این جنایات هولناک هستیم.

4-سکوت مجامع بین المللی و سازمان های جهانی که ادعای دفاع از حقوق بشر و اصول انسانی را دارند، بر غم و اندوه مسلمانان در کشتار مردم بی دفاع میانمار و فلسطین افزوده است؛ این سکوت مرگبار  بار دیگر وابستگی این نهادها را به قدرت های مستکبر جهانی به نمایش گذاشت و امروز باید تمام آزادیخواهان جهان و امت اسلامی، ندای مظلومیت مسلمانان را فریاد بزنند.

5- از دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه انتظار می رود که ضمن انعکاسِ مراتب اعتراض ملت ایران نسبت به جنایات مستکبران، در مورد کشتار بی رحمانه مسلمانان در نقاط مختلف جهان از جمله میانمار موضع جدی و قاطع گرفته و با اتخاذ تدابیر لازم، از حق مسلمانان میانمار دفاع کند.

6- امروز گروه های تکفیری و جریان وهابی با پرچمداری رژیم قبیله ای آل سعود به دنبال تفرقه افکنی در میان مسلمانان بوده و با حمایت آمریکا و اسراییل از هیچ جنایتی نسبت به ملت های آزادی خواه و مسلمان دریغ نکرده است اما خون کودکان، زنان و مردان مظلوم به زودی دامن تروریست های تکفیری و رژیم آل سعود را خواهد گرفت و آنان به زباله‌دان تاریخ افکنده خواهند شد.

7-تحریم های جدید آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ماهیت پلید ایالات متحده آمریکا را به معرض نمایش گذاشت و نشان داد که تنها راه مقابله با دشمن، تکیه بر توانمندی و ظرفیت های داخلی است. از مسئولان کشور انتظار می رود تا ضمن موضع گیری و اقدام قاطع و سریع در قبال تحریم های جدید آمریکا، راه حل مشکلات کشور را در داخل و با اجرا کردن منویات مقام معظم رهبری و سیاست های اقتصاد مقاومتی جستجو کنند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران

جمعه 6 مردادماه سال 1396

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس