تحریم ایران

تصویب تحریم‌های جدید توسط مجلس نمایندگان آمریکا بازتاب فراوانی درشبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

به گزارش مشرق، مجلس نمایندگان آمریکا طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی را تصویب کرد. نمایندگان آمریکا با ۴۱۹ رای موافق و فقط ۳ رای مخالف، طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی را تصویب کردند.

این طرح بیش از دو سوم آرای موافق مجلس نمایندگان آمریکا را به خود اختصاص داده و ۳ نماینده مخالف، از حزب جمهوری‌خواه بودند.  این طرح نسخه اصلاح شده طرحی است که پیش از این با هدف تحریم ایران و روسیه در سنا تصویب شده بود.

طرح جامع تحریم‌های ایران باید اکنون به مجلس سنای آمریکا رفته و پس از تصویب شدن، رئیس جمهور آمریکا نیز باید آن را امضا کند.

حسن روحانی رییس جمهور کشورمان هم در اولین واکنش به این طرح با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مطمئناً در برابر حرکت جدید کنگره آمریکا، عکس‌العمل متقابل نشان خواهد داد، گفت: در اولین قدم مجلس شورای اسلامی در این زمینه قدم‌های خودش را برخواهد داشت و هر قدم دیگری هم لازم و مورد نیاز بدانیم برای تقویت و مصلحت کشورمان برداشته و بدون توجه به تحریم‌ها و سیاست‌های آنها به راه خودمان ادامه خواهیم داد.

تصویب این رای با تنها ۳ رای مخالف، باعث شد تا بار دیگر کاربران شبکه های اجتماعی موجی را راه بیاندازند و نظرشان را درباره برجام، عملکرد دولتمردان، سیاست آمریکایی و ... ابراز کنند. در ادامه بخشی از این واکنش ها را می خوانید:

یکی از کاربران اینستاگرام نوشت: آقای روحانی خوشم اومد از این که بالاخره واکنش نشون دادید ولی یادتون میاد موقع انتخاقات چقدر مردم رو از آقای رئیسی ترسوندید  که اگه فلانی بیاد تحریم ها میاد، خواهشا برید ازشون حلالیت بطلبید و از خدا هم طلب مغفرت کنید. مردم پشت شما هستند.

محمد دهقان نماینده مجلس هم در این باره توئیت کرد: ملت ایران! اگر می خواهید تحریم ها برگردد به رقیب ما رای بدهید. . . . . اکنون با بازگشت تحریم ها، چه کسی باید به این رسوایی دروغ پاسخ دهد؟

ابن زینب چنین نوشت: مردم شریف ایران آیا یادتان هست که می گفتن اگه جناح مقابل بیاید، تحریم می شویم حرف ... می زدنند، دوباره تحریم شدیم دوباره ایران دوباره تحریم.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حساب توییتری اش با انتقاد از کمیسیون نظارت بر برجام نوشت: کمیسیون نظارت در خواب ؛ روح و جسم برجام زخمی است. تا دیر نشده  فکری کنند.

کیوان ساعدی در صفحه شخصی اش نوشت: چرا دوباره تحریم؟ چون نخواستیم از تجربه‌های پر تکرار قبلی تعامل با آمریکا درس عبرت بگیریم. چون دشمن بودنِ دشمن را نادیده گرفتیم.

کاربری به نام « آسید» این توئیت را منتشر کرد: دوست آمریکاپرست‌ها! بد نیست حالا که دوباره تحریم شدیم، محض صحنه‌سازی هم که شده، الان به جای حمله به منتقدین داخلی، آمریکا را نقد کنید!

رضا حاتمی وفا تصریح کرد: از تحریم های جدید خوشحال نیستیم. خوشحالیم چون تجربه برجام داره کامل میشه.خوشحالیم چون نسل جدید آمریکا رو شناخت.

سعید حاتمی هم ضمن انتقاد از برجسته شدن مسائل حاشیه ای در دولت به کنایه نوشت: اینکه دوباره تحریم شدیم چیزی از فضایل و مناقب شیخ ما نمی کاهد ، نقاط مثبتی چون اجرای کنسرت ها را در نظر نمی گیری؟

علی رجبی هم با اشاره به صفحه یک روزنامه اصلاح طلب آرمان در زمان امضای برجام که نوشته بود برجام به تاریخ پیوست، توئیت کرد: دوباره تحریم شدیم. به بچه‌های روزنامه آرمان امروز بگویید، تحریم‌های به تاریخ‌پیوسته گویا برگشت، آن هم با قدرت بیشتر...

صادق نیکو به نکته جالب اشاره کرد: کل وزن ظریف و جان کری و حامیان برجام در آمریکا ۳ رای بود!!

حسین خدیر توئیت کرد: امریکا تحریم های علیه ایران تشدید کرد اما طبق معمول، تئوریزه کردن نفرت از مذاکره و نفرین مذاکره‌کننده ها اتهام ثابت ماست!

مهدی خوشبختی این توئیت را منتشر کرد: بالاخره مشخص شد دلواپسی های روزنامه کیهان بی دلیل نبود. منتقدین هم به امریکا بدبین بودند، هم او را بهتر می شناختند ، هم توافق را خوانده بودند.

حسین ابراهیمی هم نوشت: باور کنین با خبر تحریم های جدید اشکم در اومده نه به خاطر کشورم که ما مرد روز های سختیم، بلکه به خاطر ساده لوحی مسئولینمون .

منبع: روزنامه افکار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس