«زاکربرگ» رو در روی «الون ماسک» - کراپ‌شده

پس از این که "مارک زاکربرگ" هشدارهای "الون ماسک" در مورد هوش مصنوعی را غیرمسئولانه خواند، الون ماسک در آخرین اظهارنظر خود درک زاکربرگ از هوش مصنوعی را محدود خواند.

به گزارش مشرق به نقل از بیزنس اینسایدر، این دو نابغه‌ میلیاردر اخیرا بر سر حوزه هوش مصنوعی به بحث و مشاجره پرداخته‌اند و با اظهار نظر در جاهای مختلف جواب همدیگر را می‌دهند.

الون ماسک، موسس و مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، چندی پیش نسبت به پیشرفت روز افزون هوش مصنوعی هشدار داده بود و خواستار وضع قوانین کنترل کننده برای عدم تسلط هوش مصنوعی بر بشر در آینده شده بود.

اما "مارک زاکربرگ" مدیرعامل "فیسبوک" با انتشار ویدیویی این پرسش را مطرح کرد که به چه دلیل دیدگاه الون ماسک، مدیر عامل شرکت‌های "تسلا"، "اسپیس ایکس" و "OpenAI" راجع به هوش مصنوعی تا این اندازه منفی است.

"الون ماسک" نیز با توییتی در صدد پاسخ برآمد. وی نوشت: درک زاکربرگ از موضوع هوش مصنوعی محدود است.

ماسک نگران است که دستگاه‌های فوق هوشمند روزی بدل به تهدیدی برای بشریت شوند. در همین راستا وی در سال ۲۰۱۴ اظهار داشت که هوش مصنوعی حتی از سلاح اتمی هم می‌تواند خطرناک‌تر باشد.

وی گفت: من راجع به این موضوع با مارک (زاکربرگ) صحبت کرده‌ام. درک او از این موضوع محدود است.

طی یک پخش زنده از طریق فیسبوک، یک کاربر از زاکربرگ در مورد اظهارات الون ماسک راجع به هوش مصنوعی سوال کرد و گفت: در مصاحبه‌ای دیده که ماسک بزرگترین ترس خود را در آینده، هوش مصنوعی عنوان کرده است.

زاکربرگ در پاسخ گفت: من نظرات محکمی در این زمینه دارم. من خوش بین هستم. من عموما آدم خوش بینی هستم. فکر می‌کنم می‌توان چیزهای مختلف ساخت و دنیا را جای بهتری کرد. در زمینه هوش مصنوعی نیز ضمن خوش بین بودن، احساس می‌کنم افرادی در حال نوشتن یک سناریوی آخرالزمانی راجع به هوش مصنوعی هستند که من چرایی آن را نمی‌فهمم. این واقعا منفی انگارانه است و به نوعی من فکر می‌کنم غیر مسئولانه است.

وی افزود: باور دارم که استفاده از هوش مصنوعی در خودروها جان بسیاری را نجات خواهد داد، چرا که خودروها را از آن چه الان هستند بسیار امن‌تر خواهد کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که هوش مصنوعی در حال حاضر در زمینه پزشکی برای کمک به تشخیص بیماری و مطابقت بیماری افراد با داروهای مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زاکربرگ افزود: هر زمان که می‌شنوم که هوش مصنوعی در آینده به مردم صدمه خواهد زد با خود فکر می‌کنم که بله، می‌توان از فناوری برای اهداف خوب و بد استفاده کرد. اما باید مراقب نحوه ساخت و استفاده از آن بود.

این که افرادی خواستار جلوگیری از پیشرفت پر شتاب هوش مصنوعی هستند، واقعا برای من سوال برانگیز است. من به این موضوع خیلی فکر کرده‌ام. اگر شما در مخالفت با هوش مصنوعی بحث می‌کنید یعنی در واقع در حال مخالفت با خودروهای ایمن‌تری که قرار نیست دیگر تصادف کنند و حادثه آفرین باشند، هستید و مخالف تشخیص پزشکی بهتر برای افراد بیمار هستید.

روز سه‌شنبه "الون ماسک" به این اظهارات زاکربرگ پاسخ داد و گفت: من با مارک در این مورد صحبت کرده‌ام. درک او از این موضوع محدود است. ماسک همچنین عنوان کرد که به زودی فیلمی با همین موضوع هوش مصنوعی منتشر خواهد شد.

توافق کلی میان رهبران هوش مصنوعی دنیا این است که چندین دهه طول خواهد کشید تا رایانه‌ها به سطح هوشمندی انسان برسند و حتی این که اصلا خواهند رسید یا نه زیر سوال است. در هر صورت بسیاری از کارشناسان این حوزه معتقدند اگر زمانی رایانه‌ها به هوشمندی انسان‌ها شوند، به سرعت تبدیل به "فوق هوشمند" خواهند شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس