گلابی

بنابر آمارهای بانک مرکزی، قیمت گلابی پس از اجرای برجام، افزایش شدیدی پیدا کرده است و هم‌اکنون رکورددار گرانی در میان میوه‌ها است.

سرویس اقتصاد مشرق - بر اساس گزارش جدید بانک مرکزی، قیمت هر کیلوگرم گلابی در هفته پایانی تیرماه امسال ۲۱۰۰۰ تومان بوده که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته، ۱۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در هفته آخر تیرماه سال گذشته قیمت هر کیلوگرم گلابی حدود ۹۵۰۰ تومان بود.

مطابق آمارهای بانک مرکزی، قیمت گلابی در ابتدای دولت یازدهم ۷۱۷۰ تومان بود که نشان می‌دهد قیمت این میوه تابستانی در دولت یازدهم تقریبا ۳ برابر شده است.

گزارش بانک مرکزی نشانگر آن است که در گروه میوه‌ها، رکورددار گرانی در یک سال اخیر، گلابی با افزایش ۱۲۰ درصدی است.

اوایل آبان‌ماه سال گذشته، حسن روحانی در واکنش به انتقادات نسبت به عدم لغو تحریم‌ها و محقق نشدن وعده‌های دولت با اجرای برجام، گفته بود:

اگر در گذشته می‌خواستیم راه برویم و حرکت کنیم، زنجیرهای تحریم مانع از حرکت ما بود، امروز این زنجیرها وجود ندارد، اما باید حرکت کنیم. چرا که مانع اصلی برداشته شده و روابط بانکی ما با دنیا برقرار شده و روز به روز هم گسترده‌تر خواهد شد.

ما غاصب را از باغ خود بیرون کردیم و درب باغ به روی مردم باز شده است و امروز عده‌ای کودک به درب باغ آمده و می‌گویند، سیب و گلابی کجاست که می‌خواهیم میل کنیم. امروز این باغ که نهال‌های آن تازه غرس شده آماده باروری است، اما برای به ثمر نشستن صبر لازم است. آنهایی که فکر می‌کنند با حرف‌های نادرست می‌توانند ملت ایران را مأیوس کنند در خطا و اشتباه به سر می‌برند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عباس IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
    19 2
    خخخخخخ خخخخ خخخخخخخ
  • US ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
    31 3
    اگه زمان احمدی نژاد بود یا رئیسی انتخاب میشد، تا الان شورای امنیت ملی چند بار تشکیل جلسه میداد!!!
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
    10 1
    هندوانه سمی
  • صدای بروجرد IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
    31 1
    فعلا که باغ برجام به انبار علوفه ی غربی ها تبدیل شده.
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
    5 0
    از انهایی باید پرسید که تو خیابون میرقصیدن همون مرفهینی که تمام زندگیشون خودنمایی و بد حجابی و الگوی غربی همه چیزشون شده بدون اینکه درکی از مفهوم داشته باشن و فقط تو خودشون حبس شدن واین همه جفا وظلم استعمار روبه زوال غرب و امریکا واسراییل رو نمیبینن و نمیفهمن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس