کد خبر 754591
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
داعش

تروریستهای تکفیری داعش از زمانی که در ژوئن ۲۰۱۴ موصل را به اشغال خود درآوردند تا تیر ماه گذشته که این شهر به دست نیروهای عراقی آزاد شد، این شهر زیبا را به ویرانکده ای تبدیل کردند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، در تصاویر ماهواره ای که یک نشریه آمریکایی منتشر کرده است به خوبی مشخص شده است که داعشی ها چه بلایی بر سر موصل عراق در مدت اشغال این کشور آورده اند.

در این تصاویر به خوبی روشن می شود که چگونه داعش دومین شهر بزرگ عراق در مدت اشغال به ویرانکده ای تبدیل کرد.

این نشریه آمریکایی، نبرد بازپس گیری موصل که طی نبرد سنگین خیابانی بود را به نبرد «وردن» خونین ترین نبرد جنگ جهانی اول تشبیه کرده است. نبرد وردن ده ماه به طول کشید. این نبرد در ۲۱ فوریه ۱۹۱۶ در شمال شرقی فرانسه و در نزدیکی شهر به همان نام یعنی وردن آغاز شده بود و نزدیک به ۳۴۰ هزار کشته و بیش از نیم میلیون زخمی برجای گذاشت.

شایان ذکر است که در ۲۶ مهرماه سال گذشته نیروهای عراقی عملیات آزادسازی موصل را کلید زدند و ابتدا کرانه چپ یا شرق موصل را از لوث داعش آزاد کردند و سپس در نوزدهم فوریه سال ۲۰۱۷  برابر با یکم اسفندماه سال ۹۵ عملیات آزادسازی غرب موصل را آغاز کردند و در روز ۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۶ به رود دجله رسیدند و به دنبال آن حیدر العبادی نخست وزیر عراق در موصل حضور یافت و آزادسازی موصل را اعلام کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس