سردار آزمون

سردار آزمون در صورت پیوستن به لاتزیو شانس مسلم قرار گرفتن در ترکیب اصلی این تیم است و این می تواند خبری خوش برای تیم ملی ما و کارلوس کی‌روش در فصل منتهی به جام جهانی باشد.

سرویس ورزش مشرق - نگاهی گذرا به لیست مهاجمان لاتزیو نشان می دهد که سیمونه اینزاگی سرمربی سرشناس این تیم نیاز مبرم به مهاجمی دارد که بتواند در خط حمله کنار چهره سرشناس پایتخت نشینان یعنی چیرو ایموبیله قرار بگیرد.

در واقع لاتزیو با فروش قریب الوقوع کیتا بالده جوان به اینترمیلان دیگر مهاجم قابل اتکایی ندارد که بتوان از او در کنار مهاجم اول تیم بهره برد. به این ترتیب انتخاب لاتزیو توسط سردارایرانی می تواند راه پیشرفت او را سریع تر از حد تصور هموار نماید.

در این مجال بررسی شرایط مهاجمان حال حاضر لیست لاتزیو نشان می دهد که رقبای سردار برای رسیدن به ترکیب اصلی لاتزیو چه کسانی خواهند بود؟

* دومین  پنالتی زن کالچو رقیب سردار نیست

بی تردید انتخاب اول کادر فنی لاتزیو در خط حمله چیرو ایموبیله ایتالیایی است. مهاجمی که در فصل اخیر لیگ کالچو طی ۳۶ بازی ۲۳ گل زد تا ششمین گلزن فصل لیگ باشد. شماره ۱۷ تیم اینزاگی در سیستم ۴-۳-۳ مهاجم وسط می ایستد و در سیستم ۴-۴-۲ انتخاب اول برای قرار گرفتن در خط حمله خواهد بود.

در واقع سیستم مورد علاقه کادر فنی لاتزیو به گونه ای است که چیرو نیاز به قرار گرفتن یک مهاجم دوم در ترکیب تیم دارد. نقشی که پیش از این بر عهده کیتا بالده بود و با رفتنش به اینتر نیاز به بازنگری و توجه مجدد در این بخش وجود دارد.

کاملا واضح است که ستون تهاجمی لاتزیو روی توانایی های ایموبیله ۲۷ ساله پایه ریزی شده که اتفاقا پنالتی زن اول لاتزیو هم هست. این مهاجم  ۲۰ میلیون یورویی، فصل قبل ۶ گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا از این حیث پس از پروتی از رم ، دومین پنالتی زن برتر سری A لقب بگیرد.

در واقع مهاجمی که یک بار در فصل ۱۲-۲۰۱۱ با ۲۸ گل، آقای گل سری B و یک بار با ۲۲ گل در تورینو آقای گل سری A شده است با ۹ گل در سال ۲۰۱۶ و ۱۴ گل در سال ۲۰۱۷ جای پای خود را در ترکیب لاتزیو محکم کرده و جایگاهش مشخص است. با این حساب باید برای پیدا کردن یک زوج مکمل در خط حمله لاتزیو لیست مهاجمان این تیم را زیر و رو کرد.

۵ مهاجمی که به گرد آزمون هم نمی رسند

به گزارش مشرق، سایر مهاجمانی که در لیست لاتزیو قرار دارند و باید در صورت عدم پیوستن سردار آزمون به این تیم شانس خود را برای رسیدن به ترکیب اصلی بیازمایند:

  • الساندرو روسی: این ایتالیایی ۲۰ ساله است و در طول ۲ فصل اخیر تنها ۳ مرتبه به عنوان بازیکن جایگزین پیراهن لاتزیو را بر تن کرده است. و البته که در مجموع دقایق تلاش او به ۴۵ دقیقه هم نرسیده است.

  • ریکاردو کینشا: از پدر و مادری هندی در هلند به دنیا آمده است. ریکاردو محصول آکادمی آژاکس است ۲۲ سال دارد. این مهاجم فصل قبل به صورت قرضی راهی لیل شد تا بلکه در فرانسه شانس بازی کردن داشته باشد، با این حال علی رغم حضورش در تیم مذکور توفیقی حاصل نشد و او بازگشت.

  • کریستیانو لومباردی: ۲۱ سال دارد و پیراهن شماره ۲۵ لاتزیو را در ۱۸ بازی فصل اخیر بر تن کرده است. با این حال کادر فنی تیم تنها ۴۲۶ دقیقه به او اعتماد کرد. کریستیانو البته ۳ مرتبه وارد ترکیب اصلی تیم هم شد و توانست در تقابل با آتلانتا یک گل هم به ثمر برساند.

  • ممدو تونکارا: ۲۱ سال دارد و گذرنامه اش اسپانیایی است.فصل قبل تنها ۴ دقیقه در پایان دیدار با پسکارا شانس گرفتن جای مهاجم اول تیم یعنی ایموبیله را داشت.

  • فیلیپ دوردوویچ: این مهاجم صرب چپ پا با تجربه است و ۲۹ سال سن دارد.  و البته به نظر می رسد که فیلیپ دوران نزول خود را طی می کند.این مهاجم ۲ سال قبل و زمانی که ۲۷ سال سن داشت قیمتش تا نزدیک به ۶ میلیون یورو افزایش یافته بود با این حال عدم درخشش او در دو فصل اخیر سبب شد تا امروز هیچ تیمی برای او بیشتر از ۲ میلیون یورو پرداخت نکند. فیلیپ دست پرورده باشگاه نانت فرانسه است و زمانی برای خود بازیکن قابل توجهی بود. دوردوویچ بعد از اینکه ۷ فصل پیراهن نانت را بر تن کرد به لاتزیو آمد و در فصل اول حضورش (۱۵-۲۰۱۴) ۸ گل به ثمر رساند با این حال تعداد گلهایش در فصل دوم به ۳ و در فصل اخیر به عدد صفر کاهش پیدا کرد.

و این ۲ نفر

مخلص کلام اینکه با یک ارزیابی کلی و پیش از انجام نقل و انتقالات جدید تر در لاتزیو، می توان دریافت که در صورت حضور سردار آزمون گلزن و جویای نام در لاتزیو می توان انتظار پیشرفت چشمگیر او در فوتبال ایتالیا را کشید. خصوصا که در این تیم دو پاسور گل ساز حضور دارند که در جدول برترین مردان سازنده گل فصل اخیر کالچو روی پله ششم قرار دارند.

لاتزیو در خط هافبک خود فیلیپه اندرسون گومز برزیلی و سناد لولیچ بوسنیایی را دارد که هر کدام این نفرات توانسته اند در فصل اخیر ۹ پاس گل برای مهاجمان لاتزیو ارسال کنند و این یعنی شانس هر چه بیشتر سردار ایرانی برای مطرح شدن و رسیدن به موفقیت بیشتر .

به عبارت دیگر در لاتزیو فعلی همه شرایط به بهترین نحو مهیاست تا با استعداد ترین مهاجم دو سه سال اخیر فوتبال بین المللی ما؛ بیشتر از پیش حق فوتبال ایرانی را بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
    5 0
    افرین برسردتر ایرانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس