کد خبر 754486
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
nfc

فناوری ارتباط از نزدیک یعنی NFC امروزه در زندگی روزمره افزاد نقش بسیار مهمی را ایفا میکند در این مطلب با برخی از کاربرد های این فناوری شمارا اشنا میکنیم.

به گزارش مشرق، این فناری که در ارتباط های نزدیک کاربرد دارد مخفف کلمه near field communicationمیباشد در بسیاری از کشور های توسعه یافته استفاده میشود

از جمله کاربرد های بسیار ویژه ای فناوری برای پرداخت از طریق موبایل میباشد،برای این منظور کاربر اطلاعات کارت بانکی خود را در تلفن همراه خود ذخیره میکند و با نزدیک کردن به دستگاه مربوطه به راحتی بدون نیاز به کارت اعتباری مبلغ مورد نظر خود را پرداخت میکند.

از دیگر قابلیت های این فناوری استفاده به عنوان کلید برای قفل ها میباشد که دیگر نیازی به حمل کلید نداشته باشید و با استفاده از تلفن همراه خود به راحتی قفل درب منزل یا اتومبیل خود را باز کنید.

قابلیت بسیار جالب دیگری که این  فناوری برای شما به ارمغان می آورد عدم نیاز به کابل برای پرینت کردن اطلاعات روی تلفن همراه خود میباشد شما فقط کافی است با نزدیک کردن تلفن خود در قسمت مخصوص پرینتر دستور پرینت فایل مورد نظر خود را ارسال کنید.

یکی دیگر از کاربرد های این فناوری ارتباط با دستگاه های و وسیله های جانبی تلفن همراه همانند اسپیکر های بسیم یا هندزفری میباشد.برای اتصال به این دستگاه ها فقط کافی است تلفن خود را به وسیله مورد نظر نزدیک کرده و تلفن به طور خودکار به دستگاه شما متصل میشود.

منبع:بروزرسانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس