کد خبر 754315
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
رضا سراج

به جای شماتت دولت و اثبات حقانیت برای مواضع خود، می‌بایست مطالبه اقدام متقابل را در دستور کار قرار داد.

به گزارش مشرق، رضاسراج کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی در کانال خود نوشت:

مجلس نمایندگان امریکا طرح اعمال تحریم علیه ایران، روسیه و کره شمالی را تصویب کرد. این طرح که نسخه اصلاح شده طرح پیشین سنا است؛ به دلیل افزوده شدن بندهای مربوط به تحریم کره شمالی، طرح تازه ای محسوب شده و باید مجددا در سنا نیز به تصویب برسد.

چنانچه سناتورها مصوبه مجلس نمایندگان را تائید کنند، طرح برای امضاء به کاخ سفید ارسال می شود تا تبدیل به قانون گردد. اگر ترامپ، به دلیل وجود تحریم‌های ضد روسی و اختیارات محدود رئیس جمهور بعد از ابلاغ، از امضای طرح خودداری کند، مصوبه به کنگره بازگشته، دوباره به رای گذاشته می‌شود و در صورت کسب رای مثبت دو سوم نمایندگان هر یک از مجلس‌ها، لازم الاجرا می‌گردد.

بالابردن ریسک سرمایه گذاری خارجی در ایران، اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه اقتصاد ایران، نشانه رفتن بخش دفاعی کشور، امنیت زدایی از ایران و انتقال هزینه‌های برجام از حوزه اقتصاد به بخش امنیت و اقتدار کشور، از اهداف تحریم‌های جدید آمریکا است. از همه مهم‌تر، این تحریم‌ها دوگانگی در حاکمیت و شکاف ملی را به انتظار نشسته است. از همین رو به جای شماتت دولت و اثبات حقانیت برای مواضع خود، می‌بایست مطالبه اقدام متقابل را در دستور کار قرار داد. امروز با اعتراف روحانی و ظریف به نقض روح و جسم برجام توسط آمریکا، دیگر اثبات نقض توافق، مسئله نیست. بلکه مسئله مهم، عزم ملی و پکپارچگی در درون حاکمیت و جامعه برای اقدام متقابل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 17
  • محمود IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    4 2
    آخه کارشناس محترم , صرف مطرح نمون نقض برجام توسط مقامات سیاسی دو کشور ایران و امریکا , نمیتواند دلیل برای کنار گذاشتن آن باشد بلکه باید از طریق کمیته مربوطه این نقض اثبات و اقدامات لازم انجام شود.
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      2 1
      نیازی به اثبات نداره که. اصلا یه دونه تحریم جدید بعد برجام به هر دلیلی یعنی نقض آشکار برجام هسته ای ندادیم که10 تا تحریم بردارن بعد به جاش 100 تا تحریم بیارن.
  • GB ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    6 0
    سوال درستش چه میتوان کرد؟
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      0 0
      مونده به طرفی که میفرستند برای گرفتن حق و حقوق مردم. حال یا میتونه کاری بکنه یا نمی تونه.
  • سید محسن ذاکری IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    2 1
    بازی جالبیه آمریکایی ها نمیگن برجام را نقض میکنند اما به بهانه های دیگه عملا آنرا نقض میکنن اروپایی ها هم که میگن پایبند برجام هستند و حتی به آمریکا هشدار میدن اما عملا همان کار آمریکا را پیروی میکنن در ظاهر برچام از طرف غربی ها نقض نشده و ایران نیز باید به تعهدات خود پایبند باشه وگرنه ایران شروع کننده نقض برجام شناخته میشه باتلاق بدی گیر کردیم امیدوارم دولتی ها اینبار خیلی بهتر چاره اندیشی کنند دشمنها دست عمروعاص رو از پشت بستن
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    2 0
    باید هرروز تلویزیون رو نگاه کرد خبرها رو گوش داد یه کمی حرص خورد و یه کم هم به اینده نا امید تر شد و در کل در لحظه زندگی کرد و فکر بلند مدت هم نباید بکنیم
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    3 2
    هیچ کار مفیدی نخواهند کرد سرتعظیم فرود خواهند اورد آینده قضاوت خواهد کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس