نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 95
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 64
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    عبارت " به تو ربطی ندارد" جایی در فرهنگ اسلامی ندارد. مخصوصا اگر پای مسائل اجتماعی و منافع جامعه در بین باشد اساسا به تو ربطی ندارد معنایی ندارد. می شود حکایت آنکه زیر پای خود را در کشتی سوراخ می کرد و می گفت به بقیه ربطی ندارد. ضمنا اکثر همین بی حجابها می گویند حجاب چیز خوبی است منتها حکایت سیگار و کراک است. می دانند که بد است اما می کشند. دقت کنید علم مردم به مضر بودن یک پدیده کافی نیست و حتما زور هم لازم است. چنانچه در مورد بستن کمربند ایمنی هم تا زور نیامد مردم از آن استفاده نکردند. خود اروپاییان هم با دهها سالها سختگیری و جریمه های نجومی رانندگی صجیح را به فرهتگ عمومی تبدیل کردند. اگر ما هم بر خوردهای دهه شضت را چندین دهه و برای چند نسل ادامه داده بودیم خوب بخود حجاب به فرهنگ عمومی تبدیل می شد. بر خلاف تصور مسوولان نظام استفاده از زور در همه جای دنیا بهترین ابزار فرهنگ سازی بوده و هست و خواهد بود.
  • ماندانا آریایی US ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    صد در صد مخالف شما هستم حجاب من هیچ ربطی به شما ندارد و اگر هم می خواهی عبادت ببینی عبادت من به تو هیچ ربطی نداره که اجباریش کردی هر کس باید آزاد باشه که جهان بینی خودش را داشته باشه همه انسانها را خدا آفریده ولی جالبه که یک جا گفته داشته باشید یک جا گفته باشه نداشته باشید اساسا خدا توی قلب انسانها ست و عبادت واقعی انسان بودن است دزدی نکردن دروغ نگفتن مال مردم را نخوردن دین را اجباری نکردن و آزادی نوغ پوشش و اعمال مذهبی را به ادیان مختلف دادن رشوه نگرفتن حق یتیم را نخوردن انسانیت را زیر پا نگذاشتن توی هیچ کشور مسلمانی جز ایران اجبار نیست همچنین هیچ حکمی در قرآن نیامده که در صورت عدم رعایت آن باید مجازات شود در صورتی که احکام دیگر مشحص است. و خیلی از فقهای کشورهای مسلمان به اجباری بودن ججاب اعتقاد ندارند هدف حجاب در ایران فقط خفه کردن زنها و سلب آزادی های اجتماعی و رواج فرهنگ مرد سالاری است.
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      آفرین
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      باشه پس ناراحت نشی اگر شوهرت یا برادرت یا پدرت رو تحریک کردن و باعث ناراحتی و فشار روش و ... شد.
    • امیر IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      خانم آریایی محض اطلاعتون ، حجاب جزو احکام اجتماعی اسلام است ، نه مسئله فردی و چون حکومت مستقر در ایران جمهوری اسلامی است موظف است که قوانین اسلامی را به مرحله اجرا دربیاورد ،هر کسی هم قانون را زیر پا بگذارد ، قطعاً با مجازات هایی روبرو می شود، چون بی حجابی افراد ، آزادی دیگر افراد جامعه را تحدید می کند، شما حق نداری با بی حجابی خودت به آزادی دیگران تعرض کنی، و حق نداری دیگران را ازار دهی ، شما مسئله حجاب را که مسئله ای اجتماعی است با مسئله عبادت شخصی قاطی کرده ای، واضح است که نوع عبادت شما ، صدمه ای از نظر جسمس و روحی به کسی وارد نمی کند،پس خودتو به اون راه نزن ، مثل وقتی که شما قوانین راهنمایی ورانندگی را مراعات نکنی، نمی توانی بگویی که قوانین راهنمایی و رانندگی آزادی مردم را محدود می کند و رانندگی من به کسی ربطی ندارد!!!!!! قانون حجاب هم به صراحت در قرآن آمده است در سوره نور، مائده ، در ضمن جنابعالی که به قرآن استناد می کنی باید درک عمیقی از تفسیر قرآن داشته باشی، نه اینکه فقط به معنی ظاهری قرآن استناد کنی، در ضمن شما هیچ درکی از فقه شیعه و سیره ائمه نداری، گفته ای خیلی از فقهای کشورهای اسلامی اعتقادی به اجباری بودن حجاب ندارند!!!!! ظاهراً شما نمی دانی که در جهان اسلام مذاهب گوناگونی وجود دارد!!!!!! ما در ایران طبق فقه شیعه جعفری عمل می کنیم، در این فیلم به روش امثال شما عمل شده، یعنی چون امثال شما می گویید بی حجابی ما ربطی به کسی ندارد ، پس می توان گفت حجاب دیگران هم ربطی به شما ندارد، بسیاری از زنان و دختران با اعتقاد و علاقه قلبی حجاب را مورد استفاده قرار می دهند، حجاب با فرهنگ ایرانی هم سازگار است چون قبل از اسلام هم حجاب در ایران در بین زنان طبقات بالای جامعه وجود داشته است، اما شماها دوست دارید ادای غربی ها را دربیاورید و انتظار دارید بقیه هم مطابق شما عمل کنند !!!!!!!، در حالی که امثال شما در اقلیت هستید و نمی توانید برای اکثریت تعیین تکلیف کنید.اتفاقاً بر خلاف نظر شما حجاب ، رویه ای بر خلاف مردسالاری است ، چون زنان را هر چه بیشتر در برابر مردان بولهوس و مریض مصون نگه می دارد ، طرفداران بی حجابی به دنبال راضی کردن مردان بولهوس جامعه هستند و اتفاقاً به دنبال حاکم کردن نوع جدیدی از مردسالاری هستند. مشرق جان لطفاً منتشر کن.
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      آزادی مطلق هیچ جایی نداریم . هر جامعه ای قانون خاص خودش دارد ، ما هم قانون حجاب داریم و باید رعایت شود .
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      همه ما در قبال همدیگر مسئولیم . بی حجابی یعنی ارائه جذابیتها در جامعه و تحریک نابجای غریزه جنسی یعنی متزلزل کردن علاقه مردان متاهل به همسرانشان یعنی ...
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      در قرآن می فرماید : تعاونوا علی البر و التقوی یعنی همدیگر را در نیکی و تقوی داشتن کمک کنید . بی حجابی ، خوبی به جامعه است ؟ روحیه تقوی را بالا می برد ؟ کمک کنید همدیگر را یعنی بی تفاوت باشد ؟
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      101 2
      خدا توی قلب بنده مومنش هست نه آن مه هوا و هوس در قلبش پادشاهی می کنه
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      85 2
      آفریدگارمان عبادت را تعریف کرده و شیواش را بیان نموده از را او گمراهشان نکنیم
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      91 17
      وقتی به من ربطی نداره که به نمایش عمومی درنیاد وگرنه هر موضوع اجتماعی به همه ربط داره
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      68 17
      وقتی به من ربطی نداره که به نمایش عمومی درنیاد وگرنه هر موضوع اجتماعی به همه ربط داره
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      74 10
      تفاوت جهان بینی افراد ، در هیچ جامعه ای ، مجوز نقض قانون نمی دانند .
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      88 0
      عبادت انجام عمل نیک به قصد نزدیک شدن به خداست ، بدون اعتقاد و نیت اگر بخشش حاتم طایی کنیم راه به بهشت و سعادت نمی بریم .
    • صرفا جهت اطلاع IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      در مورد حجاب اجباری باید عرض کتم که در قران توصیه به حجاب شده استو دعوت به حجاب شده است اما مجازاتی برای بی حجاب تعیین نشده است یعنی این نبوده که در قرآن بگویند اگر زنی بی حجاب باشد باید مجازات شود چون مجازات و حدی در قران برای زنان بی حجاب نیامده است. حتی در زمانی که پیامبر زمامداری مردم را در مدینه بر عهده داشت و زمانی که امام علی علیه السلام در کوفه زمامدار بودند زنان را به خاطر بی حجابی مجازات نمی کردند و در زمان پیامبر و امام علی علیه السلام حجاب اجباری نبود. به همین خاطر هم در قانون اساسی مجازاتی برای بی حجاب تعیین نشده است حتی در قانون هم نمی توانند فردی را به عنوان بی حجاب حد بزنند بلکه بصوت یک آیین نامه یا بخش نامه نیروی انتظامی مثلا خوروی رانندگان بی حجاب یا بد حجاب را توقیف و یا راننده را جریمه می کنند چون بر مبنای همین فقه مجازاتی مثل حد و امثالهم وجود ندارد. حتی فقها نیامدند بگویند برای زن بی حجاب باید حد جاری شود چون هیچ روایتی از ائمه مبنی بر حد زدن زنان بی حجاب یا مجازات زنان بی حجاب وجود ندارد
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      متدینان به غیر دین اسلام در انجام اعمالشان ما دام که نقض علنی قانون نباشد مجازند ، اما از آنجا که تنها دین درست دین اسلام است ، تبلیغ غیر اسلام در کشورهای اسلام ، اغوا و گمراه کردن محسوب می شود و ممنوع است .
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      خیلی از جزئیات احکام در قرآن نیامده است مثلا تعداد رکعات نمازهای روزانه ما در قرآن آمده است ؟ اما در قرآن آمده است که : از پیامبر (ص) اطاعت کنید و این که : آن حضرت الگوی نیکوی شماست و این که : آنچه آورد بگیرید و آنچه را بازداشت ، دست بکشید .
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      چرا آسمون ریسمون میبافی؟ الان این زنان و دخترانِ؟؟؟؟ دریده سطح جامعه ایران خفه شدند؟ که اینچنین بی شرمیهای محیرالعقول نمایش میدهند؟!!!! واقعا اینقدر سخته براتون اعتراف به آرامش اجتماعی محجبه ها؟ خوبه شاهد بلاهایی هستین که سر زنان غربی میاد و حتی خودشون هم معترف هستن به خاطر روابط بی حد و مرزه .... الان شما در کدوم مرحله از خفگی هستین؟ با لاف زدن هیچی درست نمیشه... انسانیت باید تو قلب آدمها باشه؟ خوب باشه ... ولی اغلب فساد از سطح شروع میشه و به عمق نفوذ میکنه مثل میوه ای که میگنده چقدر هم که از امثال شما هر روز داریم انسانیت میبینیم
    • امیر IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      خانم آریایی ، پوشش افراد تا جایی به خودشون مربوط است که موجبات ناراحتی و تشویش خاطر دیگران را فراهم نکند، یک فرد با حجاب اگر حجابش همراه با رفتاری متین و اسلامی باشد، قطعاً هیچ آسیبی به روح افراد نمی زند و موجب تحریک جنسی دیگران نمی شود،شما حق نداری با پوشش خودت سبب تحریک و غلیان غریزه جنسی دیگران شوی، طبق منطق امثال شما پس افراد می توانند نیمه عریان هم در جامعه تردد کنند!!!!! و حتی عریان!!!!!، طبق منطق شما ، فردی که لباسهای کثیفی پوشیده و لباسش بوی بدی می دهد می تواند در مجامع عمومی و در بین مردم حاضر شود وبگوید بوی بد لباس من به خودم مربوط است!!!!!!!!!!! شاید بگویی منظور من این نبود و فردی که لباس و بدنش بوی نامطبوع می دهد، دیگران را ازار می دهد، حرف ما هم همین است، پوشش زنندهو بدحجابی روح دیگران را آزار می دهد ، شما حق نداری با پوشش خودت روح دیگران را ازار دهی. چرا بدحجابی روح دیگران را ازار میدهد، چون در وجود افراد چیزی به نام غریزه جنسی وجود دارد که شما نمی توانی وجود آن را انکار کنی، شما حق نداری غریزه جنسی دیگران را تحریک کنی، منطق امثال شما مثل کسی که می گوید نوع رانندگی من به کسی ربطی ندارد، لایی کشیدن من در خیابان به کسی ربطی ندارد!!!!!! ماشین خودمه، هر طور دلم خواست ازش استفاده می کنم!!!!!!!!!!!!! فیلم بالا کنایه ای به این نوع افراد است که اگر بی حجابی شما به خودتون مربوطه، پس حجاب ما هم به خودمون مربطه، مشرق جان لطفاً منتشر کنید.
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      هدف حجاب مصونیت جامعه اعم از زن و مرد است ، خیالات فمنیستها را به اسم معلومات به دیگران تلقین نکنیم .
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      والا اکثر شما به غیر از حجاب همون انسانیت رو هم ندارین... انگار ندیدیمتون! وقتی حیا و شرم نباشه واقعا قراره چی باقی بمونه غیر از خودخواهی مطلق
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      89 11
      زنی که بخواد مایه لذت جویی مفت مردان شود هم نوبر است
    • امیر IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      94 20
      جناب صرفاً جهت اطلاع، غیر از متن قرآن ، باید به تفسیر قرآن هم استناد کنی، باید درک عمیقی از فقه شیعه جعفری هم داشته باشی، یعنی نظر شما اینست که در زمان پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) ، زنان بی حجاب آزادانه در معابر تردد می کردند؟!!!!!! قطعاً اینطور نیست، در ضمن کسی نگفت به بی حجاب حد بزنید، چرا از خودت حرف در میاری؟!!!!!!! بی حجابی و بد حجابی نقض قاون حجاب است، و کسی که قانون را زیرپا بگذارد قطعاً باید به چنین فردی تذکر داد، نوع مقابله با بد حجابی و بی حجابی در قانون مشخص شده است و کسی هم ادعا نکرد که چنین افرادی را باید حد را برایشان جاری کرد!!!!!!!!!! حد جاری کردن برای گناهانی نظیر زنا ( البته طبق شرایطی که در احکام کیفری آمده و اینکه حتماً به اثبات برسد) و.... است.اکثر زنان ایرانی با میل و رغبت خود حجاب را انتخاب کرده اند، در زمان پهلوی خواستند با زور و اجبار و حتی به شهادت رساندن زنان محجبه ، بی حجابی را در جامعه نهادینه کنند، با پیروزی انقلاب ، شرایط به روال قبل از شرایط من درآوردی رضا قلدر برگشت، حجاب دقیقاً منطبق بر فرهنگ ایرانی و اسلامی مردم ایران است و حتی قبل از اسلام هم زنان طبقات بالای جامعه ، حجاب داشتند، ولی اقلیتی خاص درصدد هستند که بر خلاف قانون حجاب عمل کنند و کسی هم کاری به کار آنها نداشته باشد، در حالی که حجاب جزو قوانین اجتماعی است و در همه جای جای دنیا قوانین اجتماعی ، اجباری هستند، حجاب مسئله ای شخصی وفردی نیست، چون یک فرد بی حجاب یا بدحجاب و با پوشش زننده، امنیت روانی و روح و سلامت جامعه را به خطر می اندازدو طبیعی است که قانون چنین اجازه ای به کسی نخواهد داد، در ضمن اخیراً افراد وقیحی کاملاً عریان در معابر عمومی ظاهر می شوند و تصاویر وفیلم انها در فضای مجازی منتشر می شود، نظر شما و خانم آریایی در رابطه با برخورد با این افراد وقیح چیست؟!!!!!! شاید بگویید کار اینها با کار افراد بدحجاب متفاوت است، درسته متفاوته، ولی مشابهت هایی هم دارد، این افراد درصد بیشتری به سلامت جامعه آسیب می زنند و افراد بدحجاب درصد کمتری آسیب می زنند، ولی هر دو آسیب می زنند و قانون با بر هم زنندگان سلامت روحی و جسمی جامعه بر خورد می کند.مشرق جان لطفاً منتشر کن.
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      69 20
      پاسخ به صرفا جهت اطلاع ۱ - جزئیات اکثر احکام شرعی در قرآن نیامده است . ۲ - قبل از اسلام حجاب وجود داشت و اسلام نواقص را برطرف کرد ، لذا عدم واکنش پیامبر و امیرالمؤمنین علیهما و آلهما السلام به خاطر عدم موضوع و نبود بی حجابی بوده است . ۳ - قانون اساسی به قوانین کلی پرداخته است و جزئیات را به تصویب مجلس بر اساس فقه اثنی عشری واگذار کرده است . ۴ - بحث بر سر حد نیست ، اما مجتهد جامع الشرایط می تواند برای نقض واجبات و محرمات تنبیهات و تعذیراتی در نظر بگیرد و اعمال کند و به تبع آن مجلس هم حق تعیین تنبیه و تعذیر با تایید فقهای شورای نگهبان را دارد .
    • علی US ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      4 5
      امیر جان شما معمولا اینجا کامنت میذاری و نظرات شخصیت رو هم خیلی با اطمینان بالایی بر حق میدونی، تحلیلهاتم با احترام، بسیار آبکی و سطحیه... برای تک تک جملاتت جواب دارم اما خب مشرق بزرگوار نظرات منطقی مخالفش رو بر نمیتابه هرچن امیدوارم توی این مورد استثنا قائل بشه، فقط به نقل قولی از یک بزرگوار که دلسوزی واقعی برای دین داشت بسنده میکنم : "سرنوشت وجهه ی اجتماعی دین، در امروز و فردا، در گرو این است که ما دین رو طوری ببینیم که با آزادی سازگار باشد" قوانینی مثل حجاب اجباری، قوانین سطحی و در حد خلافت اسلامیه و محکوم به شکست، امثال تو دارن دست و پای بی خودی میزنن،
    • موسوی IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      1 2
      یک زمانی با حجاب کامل خواهی شدچه بخواهی چه نخواهی خیلی زود دیر می شود و دیگر کاری از دستت بر نخواهد امد
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      1 0
      یه ایراد مهم اینه که حجاب رو یه اسم خاص درنظر میگیرین، حجاب یعنی پوشش کجای دنیا پوشش افراد به بقیه ربطی نداره؟! همه جای دنیا یه حداقلی برای پوشش درنظر گرفتن، اون حداثل از نظر شما حتما باید مطابق میل شما باشه، نه اکثریت!! شما برو کشورهایی که میگین حجاب! اجباری نیست، لخت تو خیابون بگرد! بعد که دستگیر کردنت بگو به کسی ربطی نداره! اجباری نبودن حجاب یعنی اینکه هرکس میتونه هرطور بگرده، حتی کاملا لخت، اما همه جا یه حداقلی براش هست.
    • US ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      0 0
      اقا بعضی هارو نمیشه بیدار کرد
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    31 17
    من با اجبار مخالفم. هیچ چیزی با اجبار درست که نشده هیچ بدتر هم شده. نمونش رو خودتون میبینید دیگه
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      10 14
      اِ پس چرا رضا قلدر با اجبار نصف مملکت بلکه هم بیشترش رو بی حجاب کرد فقط هم با اجبار بود ....... احتمالا منتشر نمیکنی
    • امیر IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      13 23
      با اجبار مخالفی؟!!!! پس حتماً با اجبار قوانین راهنمایی و رانندگی هم مخالفی!!!!! نکنه طرفدار هرج و مرج هستی؟!!!!! افراد بی حجاب یا بد حجاب ، آزادی افراد دیگر را مورد تعرض قرار می دهند، افراد بدحجاب به روح دیگران آسیب وارد می کنند، پس قانون باید جلوی این کار آنها را بگیرد، آسیب زدن که فقط جسمی نیست، اگر وقتی در تاکسی نشسته اید و بغل دستی شما سیگار می کشد ، حق دارید به او اعتراض کنید، وقتی بغل دستی شما با پوشش زننده ، روح شما را آسیب می رساند هم می توانید به او اعتراض کنید، کسی حق ندارد به روح دیگران آسیب برساند، همانطور که حق ندارد به جسم دیگران آسیب برساند، فهم این مسائل سخت نیست، ولی برخی می خواهند خودشونو به نفهمی بزنند.
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      21 13
      تا نخورد چوب تر فرمان نبرد گاو و خر این درست اما اینجا حرف ادمیزاده
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      8 9
      پس با این اوصاف انسانها باید منقرض میشدند چون حتی به دنیا آمدنشون هم اجباری بوده
    • امیر IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      18 17
      اجبار به معنی چوب تر نیست، بلکه به معنی اجرای درست قانون است،اگر قانون نباشد، هرج و مرج بوجود می آید.
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      14 9
      آدمی زاد هم گاهی : کالأنعام بل هم أضل ( همانند چهارپایان بلکه گمراهترند ) هستند پس همان سازکار می طلبد
  • مریم IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    تمام کامنت هایی که اینجا موافق حجاب اجبارین یک نفر هستن. در ایران هیچکس دوست ندارد حجاب و پوشش داشته باشد همه مردم دوست دارند بی لباس و حتی با شورت در خیابانها باشند. حتی مردان ایرانی هم برای خواهر و مادر خود موافق پوشش و لباس نیستند.
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      97 7
      چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لخت ؟ ملت ایرن؟
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      86 8
      چرت و پرت نگو بی غیرت
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      88 8
      مردهای ایران دوست دارند خواهر مادرشان با شورت بیاید در خیابان؟ کی گفته؟
    • شیطان IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      3 67
      +100000
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      72 4
      خیلی میزونی !
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      1 1
      کافر همه را به کیش خود پندارد
    • محمد IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      3 1
      چي ميكشى
    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      3 0
      همین که از واژه های همه و هیچ استفاده کردی مشخصه حرفت هیچ ارزشی نداره چه بنویسی همه طرفدار بی حجابی هستن چه همه طرفدار حجاب هردو حرف بی ارزش و غیرواقعیه
    • ooo IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      7 1
      یعنی شما ناموست را لخت میفرستی بیرون؟ میشه بگی کجا زندگی می کنین من بیام تزدیک خونتون زندگی کنم
    • مبینا IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
      2 1
      این حرف بی منطقی محض است.من عاشق حجابم هستم.شماکه نامت مریم است ازعصمت حضرت زهراوعفت حضرت مریم چه فهمیده ای
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    12 7
    اگر حجاب در قرآن امده چرا حکومت اجرا نمیکنه
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      3 5
      خیلی چیزها در قرآن آمده که ... / حکومت آن چه را که مربوط به ولی فقیه و مجلس و ... می شود در پی اجرایند ، اما بعضیها بجای نگاه به قرآن مات غربیهایند . الآن مگر خدا در قرآن نفرموده است : إن الله یأمر بالعدل یعنی خدا به عدل دستور می دهد ، حالا دریافتیهای بعضیها با این دستور الهی چه نسبتی دارد ؟
  • محمد IT ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 0
    جامعه نیاز به امنیت اخلاقی دارد وقتی مالکان خودروهای مولتی میلیاردر که عمدتا توسط نزدیکان دولت دهم وارد و اکنون هم وارد شود چون انچنان قدرتمند که حلو رهبر انقلاب می ایستند بیشترین اسیب را زدند و می زنند وقتی خامیانشان و دخترانشان در منتهتن کارخانهدارد وهتک حرمت جامعه می کنتد ووقتی طبقه ای شکل می گیرد که تمام ثروت جامعه را یکحا دارند ووقتی رساییها دست نقصودلوها را بالا می برند صرفا برای چند رای در اینده ووقتی ربا به اقتصاد قالب جامعه توسط کسانی که هیچ قانونی جلودارشان نیست و با داشتن چند مدرک از اعترافات نزدیکان قوا حصاری از امنیت دورخودشان می کشند و وفارغبال می چابند, چه توقع از احراس قوانین داریم فرضا که به چند بد ححاب از قشر ضعیف در زمانی که نه انتخاباتی بود و نه...برخورد خشن کرد چه اتفاقی می افتد امروز اعمال قانون جامعه شمول نیست طبقه شمول است صدها دستگاه متولی فرهنگی داریم و هزاربرابر کشور های دیگر هزینه می کتیم و انوقت درست کلمه عنبر را نمی دانیم می شود این ,می شود گفتار کسانی که ذره ای عمل ندارند و پدر جامعه توسط اختلاسگران با کاشیه امن در امده در خواهد آمد زور قانون ضعفا را شامل می شود و اهتلاسگران دور دور می کنند ط
  • دكتر سعادت IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    22 20
    فطرت انسان به گونه اي هست كه او را از هر چه منع كني بيشتر به سمت آن چيز تمايل پيدا ميكند.
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      6 6
      شما بچه خود را از دست زدن مار و عقرب منع می کنید. آیا می رود به عقرب دست بزند؟
    • امیر IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      2 2
      دکتر سعادت ، اصل حرف شما در برخی زمینه های تربیتی درست است، ولی باید قانو ن هم اجرا شود یا نه؟!!!!!، نمیشه که افراد هر کاری دلشون خواست انجام دهند وکسی هم معترض آنها نشود ، مثلاً در راهنمایی و رانندگی اگر به افراد بگویند لایی نکش بیشتر به سمت لایی کشیدن تمایل پیدا می کنند یا به رانندگان نگویند که هنگام قرمز شدن چراغ،قبل از خط عابر پیاده توقف کنند ، چون بیشتر تمایل پیدا می کنند که روی خط توقف کنند!!!!!! قبول کنین که نظر شما خیلی منطقی نیست، چون طبق نظر شما باید دست همه نقض کنندگان قانون را باز گذاشت!!!!!!!!!
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      0 0
      فطرت نه ، بلکه طبیعت انسانهای تربیت نایافته چنین است ، بندگان خدا نسبت به دستورهای او مطیعند یعنی راغبانه عمل می کنند . قبل از مساله نهی از منکر و مانند آن ، ما در کار فرهنگی ضعف و کج سلیقگی داریم .
    • رضا IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      7 0
      عقرب و مار به طور فطری دارای خطر هستند و نه فقط انسان بلکه بسیاری از حیوانات از آنها دوری میکنند در حالی که پوشش اینگونه نیست و یک مسئله فرهنگی هست.. نباید همه چیز را قاطی کرد ... این مسائل بسپارید به دست روانشناسان و جامعه شناسان
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      0 0
      اگر بچه کنجکاوی باشه دست میزند :| دیدم ک میگم.
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      0 0
      گناهان فراوانی از بدو خلقت آدمی وجود داشته و دارد ، برخورد قهری هم وجود داشته و دارد ، آیا انسانها و جوامع بشری به خاطر این که دزدی ، قتل و ... با برخورد قهری و اجباری ، از بین نرفته ، از زور و اجبار دست برداشته اند ؟
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    2 4
    تنها کسانی که صحنه دردناک جسد یک جنین بی گناه سقط شده را ندیده اند و یا کسانی که هرگز ضجه ها و گریه های فرزندان طلاق در دادگاههای خانواده را نشنیده اند می توانند بگویند بیرون بودن چند تار مو خطری ندارد! مقایسه بی حجابی با گناهی همچون اختلاس چیزی شبیه مقایسه دندان درد با سرطان است. البته سرطان بسیار مهمتر و جدی تر از بیماری پیش پا افتاده ای مثل دندان درد است اما سرطان نیاز به درمان طولانی دارد اما دندان درد را
  • US ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    7 4
    بزرگواری گفت: "سرنوشت وجهه ی اجتماعی دین، در امروز و فردا، در گرو این است که ما دین را آنگونه ببینیم که با آزادی سازگار باشد." این دست و پا زدن ها برای اجرای قانون های سلیقه ای به اسم دین فایده ای نداره. اینجور قانونای متحجرانه محکوم به شکسته.
    • محب علی IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
      0 0
      امانه ازادی که به همه حتی خودافرادصدمه بزند.
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
      0 0
      کدام بزرگوار این راگفته
    • پیش فرض IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
      0 0
      آزادی منطقی و معقول ، در دل دین هست ، و تصور دوگانگی ، تصور باطل و غلطی است .
    • رهایی بخش IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
      0 0
      دین یعنی بندگی خدا و این بندگی و بستگی است که انسان را از همه وابستگیهای ناروا و انسانیت زدا می رهاند
    • واقعیت را همان گونه که هست ببینیم IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
      0 0
      دین را آن گونه که هست بپذیریم ، دنیا پل ترقی و تقرب به بارگاه الهی و سعادت است ، البته خیلیها هستند که زحمت نمی پذیرند و رحمت واقعی و ماندگار هم به دست نمی آورند .
    • کدام ترازوست ؟ IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
      0 0
      خواهش ها و هواهای نفسانیمان را ترازوی دین نکنیم ، بلکه با ترازوی دین ، خواهشهایمان را محک بزنیم .
  • جاسم IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    0 0
    راستی ما مسلمانان چقدر در بخش حیا و عفاف ضعیف هستیم
  • سمانه IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    13 5
    من حاظرم زير آفتاب 40 درجه جزغاله بشم ولي مقنعه و چادر مشكيمو يك لحظه كنار نذارم
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      4 2
      خداوند امثال شما را عزت و برکت و عاقبت بخیری مرحمت بدارد
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 4
    مشرقیون محترم غیرقابل انتشار 19 تا.
  • NO ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    9 6
    تو اتوبوس پیرمرد به دختره که کنارش نشسته بود گفت: دخترم این چه حجابیه که داری؟ همه ی موهات بیرونه؟ دختره با پررویی گفت: تو نگاه نکن! بعد از چند دقیقه پیر مرد کفشش را درآورد بوی جوراب در فضا پخش شد !! دختره درحالی که دماغشو گرفته بود به پیرمرد گفت: اه اه اه این چه کاریه میکنی خفمون کردی؟ پیرمرد باخونسردی گفت: خوب تو بو نکن!!!!!!
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      1 3
      ما شاء الله به پیرمردهای جوان فکر .
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    0 1
    فکر کنم اگر عنوان انتخابی « حجاب عبادتی استثنایی » بود ، مناسب تر بود . تشکر .
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    0 1
    غرب واجبار وازادی ولنگاری و......ولش، حضرت حق چی میخواد؟؟؟؟ واقعا درک این مساله که ما برای چی آمده ایم سخته؟!؟! به کجا آمده ام؟؟ آمدنم بهر چه بود؟؟!
  • علی IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    3 3
    اگر هر کسی دلش بخواهد هر جوری بپوشه هر جوری بخواهد بگرده یعنی جنگل ببخشیدا اون می خواد بدون شلوار بیاد خیابان اون یکی می خواد کنار پیاده رو .....
  • علی IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    2 2
    درسته برای بی حجابی حد وجود ندارد اما یک سری گناهان که حد ندارند تعزیر دارند البته درسته مستقیما برای بی حجابی حد نگذاشتن اما اون اقایی که بی حجاب رو دید وتحریک شد شاید کارش به جاهایی برسه که شلاق یا سنگ سار هم بشه
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    2 2
    امام صادق برای بی بند باری بشر حافی فرمود او بنده خدا نیست بلکه او آزاد است و هرزگی را آزادی خطاب کرد پس نتیجه گرفته می شود هرزگی آزادی است
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      0 0
      البته این ماجرا در دوره امامت امام کاظم علیه السلام بود و البته کلهم نور واحد
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
      0 3
      این حرف شماکاملانادرست است اینجامنظورازازادی یعنی اسیرهوس بودن.بااین تفسیر هاروزقیامت پاتان گیراست
  • مبینا IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    3 5
    خانم بایدبدانی که خودرااسیرشیطان کرده ای.من دخترمحجبه ای هستم که برای رضایت خداوسلامت جامعه وباعشق چادر سرمیکنم.گاهی اوقات برای سلامت جامعه باید اجبارهم باشدمثل قوانین راهنمایی ورانندگی
  • مبینا IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    4 8
    شماخانم هایی که حرف ازادی می زنید من دختر محجبه ای هستم که ازوقتی حجاب گرفتم باپیشرفت های والای علمی مواجه شدم
  • مبینا IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    7 9
    درتمام کشورهاهرچی موفقیت است اززنان پاکدامن است نه زنان بدوهوسبار
    • محمد IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      8 4
      يعني هركي بي حجابه بد و هوسباره؟ يعني آنجلامركل بد و هوسباره؟ پس چطوري تونسته صدراعظم آلمان بشه؟
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      3 4
      مگر تو خبرها ندیدی مجلس آلمان بحث همجنسگرایی رو حل ! کرد ، جامعه غربی همینه ؛ اصلا در غرب مبنی ، هوس و لذت است ، و چیز دیگری نمی تواند با آن هماوردی کند .
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      2 7
      اتفاقا آنجلا مرکل فقط عروسک صهیونیستها است. ضمنا برو ببین حالا با کی دارد زندگی می کند. تا پیری هم دست از دوست پسر بازی بر نمی دارند.
    • محب علی IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
      1 0
      منظور خانم مبینا این هست که موفقان مهم ازنظردین وعلم خانم های پاکدامن هستند که ازدل خودپیروی نمیکنندواین درهمه جای جهان صدق میکند
  • 2020 IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    2 3
    بی حجابی و ادعای آزادی باهم قابل جمع نیستند چون بی حجابی آزادی را نقض می کند. مدعیان آزادی که خواستار بی حجابی هستند می گویند: "تو نگاه نکن" و این یعنی نقض آزادی که خود مدعی آن هستند.
  • رامین ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    2 1
    حجاب یک هنجار اجتماعی است که قانون نیز از آن حمایت می کند ولی مسئله ای که وجود دارد میزان حجاب می باشد که اختلاف بسیاری وجود دارد ولی در کل بد حجابی یک معلول است و علت واقعی را باید در برنامه ریزی و مدیریت نهاد های فرهنگی که با یک نگاه سیاسی مدیریت می شوند جستجو کرد همین اتفاق تلخی که برای آتنا و ... افتاده معلول نگاه سیاسی به مقوله فرهنگ می باشد و ما باید بپذیریم که با اجبار نمی شود حجاب را درست کرد مثلا در سالهای دور سازو دهل را ممنوع کردند ولی نتیجه این شد که الان سازو دهل را در مراسم رسمی به کار می گیرند . به قول عزیزی می گفت هر گاه مسئله حجاب مطرح می شود برای فرار از مشکلات بزرگتری مثل بی عدالتی ، فاصله طبقاتی ، عدم مسئولیت پذیری مسئولان در پاسخگویی و پوشاندن سیاست های غلط اقتصادی می باشد.
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      2 3
      اصولا با تفکر شما همه قوانین باید لغو شوند چون همه اجباری هستند. همین حالا اگر پلیس نباشد چند نفر کمربند ایمنی می بندند؟ منتهی نظام تصمیم گرفت با زور قانون را اجرا کند و موفق هم شد.
    • محب علی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
      2 1
      اقامیزان حجاب همان است که خدادرقران میگوید وان درسوره قران همان جلباب است که به فارسی چادراست.البتهبامانتو مناسب هم میشود حجاب داشت اماچادرحجاب برتر است
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    0 0
    چند تا نظر تکرار . خب اینها را غیرقابل انتشار کنید . نهایتش عدد غیرقابل انشتارها بالا میرود. واقعا متأسفم.
  • سيدمرتضي IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    8 2
    آيا حقيقت دارد كه در زمان حكومت پيامبر (ص) و حضرت علي (ع) حجاب اجباري نبود؟
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      4 6
      اصولا زنان عرب حجاب داشتند و نیازی به اجبار نبود ، اسلام فقط مکملهایی مثل گریبان پوشی را الزام کرد
  • داش مهدی IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    7 13
    هخخخخ جالبه یه مشت بچه مچه انقلابی ریختن دارن جای ۸۰ میلیون ایرانی چرت پرت میگن . آخه شما کی باشی جای مردم حرف بزنی؟
  • دریا IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    5 8
    حجاب بخوره تو سرتون ما داریم از گشنگی میمریم
    • مجیدی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      0 0
      دوست عزیز اگه مایلی بی حجاب راه بری برو خارج ولی اونجا هم که بری قانون داره ونمیتونی هر کاری دلت بخواد انجام بدی وبگی دلم میخواد ...... ونکته دیگه اینکه تو اقشار جامعه اکثر فقیران با حجاب ودیندارن واکثر پولدار ها بی حجاب وبه قول خودشون با کلاس پس نتیجه میگیریم که فقرا بیشتر معتقد وباحجابن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس