کد خبر 752429
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
یادداشت نمایه

آیا درغیبت و سرگشتگی نهادهای فرهنگی و مدعیان کار ایجابی، نباید همچنان حضور گشت ارشاد را دربرخورد با هنجارشکنان قدر دانست؟

به گزارش مشرق، روزنامه «صبح نو» در سرمقاله خود نوشت:

گشت ارشاد از آن دسته سوژه‌ها و موضوعات درازدامنی است که در عرصه مسائل فرهنگی و اجتماعی، چندین دهه محل نظرات و قضاوت‌های گوناگون قرار گرفته است. از اظهارنظر چهره‌های سیاسی در جناح‌های مختلف گرفته تا فیلمسازی هنرمندان و بحث‌ها و کنایه‌های مردم کوچه و خیابان.

موضوع، هم مدافعانی دارد و هم منتقدانی و چه بسا منتقدان بیش از مدافعان و آنها که مدافع‌اند، خود نیز معترفند که برخوردهای سلبی و قهری نه به عنوان یک راه حل، بلکه به عنوان ابزاری موقتی است برای پیشگیری از هرج ومرج و تداوم بی قانونی. در مقابل اما آنها که وظیفه کار فرهنگی و ایجابی برعهده دارند، کارنامه‌ای روشن و قابل عرضه نداشته یا حداقل موضعی واحد و منسجم برای مهار بی بندوباری ها و هنجارشکنی ناشی از بدحجابی و بدپوششی  ندارند و شاید به همین علت عمر یک طرح موقت، به علت ناکارآمدی و نابلدی سایر دستگاه‌ها و سایر راه حل‌ها، دهه‌هاست که ادامه یافته است.

درهمین باره به تازگی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  برخورد گشت ارشادی با بدحجابی را غیرموثر دانسته و با تاکید بر روش‌های اقناعی و ایجابی در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب گفته، اگر این روش مؤثر بود امروز شاهد چنین وضعیتی نبودیم.

اتفاقاً یکی از دلایل تداوم بدحجابی و بدپوششی در کشور، همین اظهارنظرها و برخوردهای سیاسی و سلیقه‌ای است که دولت به دولت رنگ عوض کرده و هر مقام مسوولی از جایگاه عقل کل به میدان مدیریت و تصمیم گیری آمده و اعمال نظر   و اجرای  طرحی را در پیش گرفته است و چندی بعد مدیر دیگری و سلیقه‌ای دیگر!

واقعیت صحنه اما سیر قهقرایی خود را ادامه می‌دهد و بدحجابی‌ها و بدپوششی ها برون داد آزاردهنده خود را روز به روز بیشتر به جامعه مسلمان و انقلابی تحمیل می‌کنند تا آنجا که حریم عمومی جامعه اسلامی، با کشف حجاب عده‌ای هنجارشکن در درون خودروها به سخره و بازی گرفته می‌شود. آیا درغیبت و سرگشتگی نهادهای فرهنگی و مدعیان کار ایجابی، نباید همچنان حضور گشت ارشاد را دربرخورد با هنجارشکنان قدر دانست؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • رضا سین IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    1 2
    آزادی که میگویند این است که لخت وارد بازار و دید عمومی بیایند وقتی مسئول رده بالا اینطور دم میزند از پایین چه انتظار می رود همین بی حجابی و بد حجابی بس است که جامعه را به ورطه سقوط و بی دینی بکشاند وتجاوز به دختران معصوم را استارت بزند /اقای روحانی و محمد خاتمی که خودشان روحانی هستند چرا مردم را تشویق میکنند این چه برنامه ای است که تو کشور پیاده میشود؟؟؟؟نه به ان شوری شور نه به این بی نمکی
  • IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    1 1
    گشت ارشاد نیز باید به امر به معروف ونهی از منکرکه بر همه مسلمین واجب است درهمه جوانب فرهنگی اجتمایی اقتصادی بهداشتی و... زیر نظر کارشناسان وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی وامنیت کامل برای هر دو طرف و به طریقه درست تبلیغ به ارشاد وراهنمایی اقشار مختلف مردم بپردازد
  • کارشناس IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    1 1
    به جای گشت ارشاد ،گشتهای بازررسی را در ادارات و بانک ها کلا در نهادهای دولتی و غیر دولتی وابسته به اقازاده ها که هر روز خبر تازه ای از فساد بگوش میرسد ،افزایش دهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس