کاسه ساز

جوزانی در مراسم تشییع پیکر حبیب‌الله کاسه ساز گفت: حبیب پدر سینمای دفاع مقدس بود که دوستانش را دسته‌بندی و جناح‌بندی نمی‌کرد و برای برداشت دودستگی‌ها در بین سینمایی‌ها تلاش بسیار کرد.

به گزارش مشرق، مراسم تشییع پیکر حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده با سابقه سینما صبح امروز از مقابل خانه سینما شماره 2 در حال برگزاری است. در این مراسم چهره‌های سینمایی نیز به همراه اصحاب رسانه حضور دارند.

سید جواد هاشمی که اجرای این مراسم را بر عهده داشت، از دوستان و همکاران مرحوم حبیب الله کاسه ساز دعوت کرد تا لحظاتی در مورد این سینما گر صحبت کنند در همین رابطه ناصر شفق طی سخنانی گفت: واقعیت این است که من نمی‌توانم انچه که در مورد حبیب می‌دانم را بگویم اما او یکپارچه گل بود و دوست داشتنی، او خطا پوش بود. در سال 59 با او در کردستان آشنا شدم زمانیکه مشغول کارهای فرهنگی بود.

وی در ادامه افزود: از سال 60 تا به امروز در خدمتش بودم. واقعا سخت است حبیب شدن همانطور که 10 ها سال باید بگذرد تا مانند او بیاید در بخش تولید هم حبیب علی حاتمی سینمای ایران بود. اگر او نبود خیلی از فیلم‌ها ساخته نمی شد. بسیاری از فیلم ها با عرضه حبیب بود که ساخته شد مانند حماسه مجنون به کارگردانی زنده یاد سلحشور.

سردار پورجمشید نیز به دعوت سید جواد هاشمی حاضر شد و طی سخنانی عنوان کرد: به همه شما که برای بدرقه یک یار انقلاب حاضر شدید خیر مقدم می‌گویم. او جزو مردان بزرگی است که وقتی به امام گفتند چطور انقلاب می‌کنید گفتند یاران من در گهواره هستند و حبیب جزو یاران امام در گهواره بود.

وی در ادامه افزود: حبیب با پیروزی انقلاب سر از پا نمی شناخت. او در راه تثبیت انقلاب اسلامی فداکاری کرد. حبیب همه هستی خود را فدای نظام و انقلاب کرد و در عملیات‌های بزرگی حضور داشت. او مرد بزرگی بود که یک لحظه پشت به دشمن نکرد. او به سینمای انقلاب و دفاع مقدس مانند یک معجزه نگاه می کرد. حبیب در عرصه مدیریت سینما ورود کرد و امروز ما نیاز به امثال حبیب داریم و همه می دانند که ما مدیران خوب می خواهیم او در این راه هیچ سرمایه ای در ابتدا نداشت اما امید، روحیه و انگیزه زیادی داشت. این مسیر ادامه دارد هنر سینمای دفاع مقدس و انقلاب ادامه دارد چرا که انقلاب زنده است و همچنان امثال حبیب و زنده یاد رسول ملا قلی پور زنده هستند.

مسعود جعفر جوزانی نیز گفت: دهه 60 بود و ما در حال جنگ و دفاع بودیم حبیب در خدمت جنگ بود. نام حبیب برازنده او است. انهایی که استعداد دارند دو دسته اند برخی که هجوم می اورند و برخی که درس می خوانند و تلاش می کنند حبیب جزو دسته دوم بود. سال ها گذشت حبیب تهیه کننده در چشم باد شد و با همه وجودش کار می کرد. اما متاسفانه عمر افرادی مانند حبیب هدر می رود. چرا که یادشان می رود حبیب چه کارهایی کرد. او می رفت تا برای بودجه فیلم تلاش کند و مشت درهای بسته می نشست. حیف که وقتی کسی از میان ما می رود او را می شناسیم. به قول دوستی او پدر سینمای دفاع مقدس بود. او دوستانش را دسته بندی و جناح بندی نمی کرد او را برای همین موضوع دوست داشتم او ترسی نداشت که به او وصله بزنند او برای برداشتن دو دستگی ها در بین سینمایی ها تلاش کرد او تمام وجودش شور، عشق و سینما بود.

مسعود ده نمکی نیز اظهار کرد: ادای دین می کنم به کسی که خودش را فدای دفاع مقدس کرد. در اولین فیلمم متوجه شدم استرس فیلم یعنی چه. من فکر می کنم بیماری او به دلیل سختی کار دفاع مقدس هم است چرا که فشار ها و استرس های زیادی را متحمل شد. در کنار همه این استرس ها همیشه لبخند می زد.

سیروس الوند گفت: اولین بار او را به عنوان بازیگر دیدم ابتدا فکر کردم بازیگر است و بعد که معرفی شدیم به هم و متوجه شدم که او به دلیل ارادتی که به شهدا داشت این چنین خوب بازی می‌کرد. با وجود تفاوت ها اما با هم دوست شدیم او خودی و غیر خودی نمی دید. در او چیزهایی دیدم که در بسیاری از هم جنس های او ندیدم. او زمانی به عنوان مدیر روزی به من گفت هر فیلمی می خواهی بساز و من از تو حمایت می کنم و من اشک در چشمانم جمع شد او با شخصیت خودش به پست هایی که در وزارت ارشاد داشت هویت داد.

محمد مهدی عسگرپور نیز طی صحبت هایی گفت: امروز با پیکر عزیزی وداع می کنیم که مومن راستگو و سخت کوش بود. سابقه آشنایی من با او به اواخر دهه60 بر می گردد. برای شناخت حبیب الله کاسه باید بدانیم از کدام ظرف وارد سینما شده اند امثال حبیب از ظرف فرهنگی دفاع مقدس وارد سینما شد. اینکه با وضو می آمد سر صحنه فیلمبرداری و یا نماز شب می خواند و یا برای احوالات خودش یادداشت روزانه می نوشت برگرفته از فرهنگی است که از آن امده است. بی شک امشب بسیاری از شهدا برای استقبال او خواهند آمد.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما گفت: در این شتافتن به دیار باقی رازی است که گاهی با تامل می توان فهمید مباحث را. دیار آنجایی است که ادمی با علاقه و عشق و با محبت می رود. مرگ حق است و همه ما به تاریخ می پیوندیم اما این می ماند که ما با خلاقیت چه کردیم بلکه بر این باورم خلاقان باقی خواهند ماند. خانه سینما ملک مشاع ملت ایران است. سینما یک پدیده یکپارچه است مانند مردم ایران که یک دل و یک پارچه هستند.

در ادامه مراسم پیکر حبیب الله کاسه ساز با همراهی خانواده اش و سینماگران تشییع شد.

در این مراسم سینماگرانی چون سیروس الوند، محمد حیدریان، حیدری خلیلی، علی سرتیپی،مسعود جعفری جوزانی، مسعود ده نمکی، هاشم میرزاخانی، حبیب ایل بیگی، حبیب اسماعیلی، محمد مهدی عسگرپور، حبیب اله بهمنی، انسیه شاه حسینی، محمد علی باشه آهنگر، پرویز شیخ طادی و همچنین غلامرضا منتظری رییس سازمان بسیج هنرمندان حضور داشتند.

حبیب الله کاسه ساز این تهیه‌کننده 55 ساله، پس از چهار سال مبارزه با بیماری سرطان معده و انجام چندین عمل جراحی، صبح امروز جان به جان آفرین تسلیم کرد.

کاسه‌ساز تاکنون تهیه کننده چند سریال تلویزیونی و فیلم سینمایی از جمله فیلم‌های اخراجی‌های 1 و 2، کارناوال مرگ، پروانه‌ای در مه، مزرعه پدری و زندانی 707 و مدیر تولید چندین فیلم سینمایی از جمله آخرین مرحله، حماسه مجنون، بازگشت از بوداپست، هور در آتش، راننده سفیر و قله دنیا بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
    7 0
    خدایش رحمت کند .
  • محمدرضا IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
    6 0
    شادی روحش فاتحه مع الصلوات عزیزان نماز شب اول قبر برای مرحوم کاسه ساز فراموش نشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس