کد خبر 752167
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹
مسجدالاقصی

ملی گراهای ترکیه روز پنجشنبه در مقابل کنیسه های اصلی استانبول در اعتراض به تدابیر امنیتی جدید برای ورود به صحن مسجد الاقصی در بیت المقدس ، تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق به نقل ازخبرگزاری فرانسه، خبرگزاری خصوصی دوغان ترکیه گزارش داد ­ملی گراهای ترکیه روز پنجشنبه در مقابل کنیسه های اصلی استانبول در اعتراض به تدابیر امنیتی جدید برای ورود به صحن مسجد الاقصی در بیت المقدس ، تظاهرات کردند.

گروهی از جوانان راست گرای ملی گرا و اسلام گرا در بیانیه ای اعلام کردند اسراییل «دولتی تروریستی» است که دنبال ایجاد کردن موانع در عبادت مسلمانان است.

یکی از مسئولان محلی شاخه این گروه در مقابل کنیسه نوه شالوم در استانبول تهدید کرد:«اگر شما مانع از آزادی عبادت ما شوید، ما نیز  مانع عبادت شما در اینجا می شویم.»

بنیاد خاخامهای ترکیه،‌که بر جامعه اندک یهودی های ترکیه ؛ عموما مستقر در استانبول نظارت دارد، خشم خود را از این موضوع اعلام کرد.

این بنیاد در بیانیه ای اعلام کرد :«ما این تظاهرات تحریک آمیز را که در مقابل کلیسای نوه شالوم برگزار شد،‌محکوم می کنیم.»

به گزارش خبرگزاری دوغان تظاهر کنندگان به این کنیسه سنگ پرانی کردند و با لگد به درب های آن زدند و سپس متفرق شدند. این کنیسه عموما مورد حفاظت شدید پلیس قرار دارد.  این کنیسه از سال 1986 تا 2003 هدف حملات خونین بود.

ملی گرایان ترکیه برخی اوقات مقابل نمایندگی های دیپلماتیک اسرائیل در ترکیه تظاهرات می کنند ، اما تظاهرات در مقابل کنیسه مرسوم نیست.

فلسطینیان از استقرار گیت های الکترونیکی برای ورود به صحن مسجد الاقصی ، سومین مکان مقدس برای مسلمانان انتقاد می کنند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه در گفتگوی تلفنی با ریوین ریولین رئیس اسرائیل ،‌از وی خواست با توجه به اهمیت مسجد الاقصی برای جهان اسلام ، گیت های الکترونیکی را در کوتاه ترین زمان بردارند .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
    3 1
    اینها اول باید ضد دولت خبیث عردوغان تظاهرات کنن که رفیق شفیق صهیونیستهاست، خدا لعنت کنه صهیونیسم و نوچه هاش رو از جمله عردوغان آتا ترور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس