سردار پاکپور

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: مرحله بیرون راندن اشرار و تروریست ها از مرزهای جمهوری اسلامی ایران تنها هدف ما نیست؛ بلکه راهبرد امروز ما رفتن به سراغ عقبه ها و محل های تجمع گروهک های تروریستی است.

به گزارش مشرق، سردار سرتیپ محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در روز پایانی همایش بصیرت افزایی و تربیت تعالی فرماندهان و مسئولین این نیرو که در مشهد مقدس برگزار شد، با تشریح اوضاع کنونی منطقه غرب اسیا اظهار داشت: امروز دامنه تروریسم و اقدامات تروریستی در جهان گسترش یافته و جالب اینجاست، بعضی از کشورهایی که خود از حامیان و عاملان اصلی ایجاد، توسعه و پشتیبانی تروریست ها هستند؛ کشورهای دیگر از جمله جمهوری اسلامی را متهم به حمایت و پشتیبانی از تروریسم می کنند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: آیا پشتیبانی از جنبش ها و گروههایی همچون حزب الله لبنان که دفاع از کشور خود را اصل قرارداده اند و یا حماس و جهاد اسلامی که به دنبال آزادسازی کشور اشغال شده خود از چنگال رژیم صهیونیستی هستند، حمایت و پشتیبانی از تروریسم است؟

وی با انتقاد از حمایت برخی کشورهای مرتجع منطقه از تروریست های تکفیری گفت: آیا برخی از کشورهای مرتجع منطقه و در راس آن عربستان و ارباب مستکبر آن که با ایجاد، ترغیب و پشتیبانی مالی و تجهیزاتی از اشرار و گروهک های تروریستی، تکفیری و .... مانند داعش، جبهه النصره ، جیش الظلم و صدها گروهک تروریستی دیگر که علیه دولت قانونی کشور خود اقدامات تروریستی انجام می دهند؛ نمونه بارز تروریسم نمی باشند؟

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به لفاظی های مدعیان دروغین مبارزه با تروریسم افزود: این یاوه گویی ها راه به جایی نخواهد برد؛ چرا که امروز ملت ها هوشیار شده اند و سره را از ناسره تشخیص می دهند؛ مگر اینکه کسی خود را به خواب زده باشد.

وی با تاکید بر حفظ، انسجام و یکپارچگی کشور عراق عنوان داشت: حفظ، انسجام و یکپارچگی عراق یک اصل می باشد و هیچ یک از کشورهای منطقه و همسایه عراق تجزیه این کشور را نمی پذیرند.

سردار پاکپور با بیان اینکه سرویس های امنیتی برخی از کشورهای بعضا منطقه ای حامی تروریست مانند عربستان و فرا منطقه ای همچون آمریکای جنایتکار و ایادی اش در تلاش برای ایجاد، حفظ و انسجام بین گروهک های تروریستی در مناطق شمال غرب و جنوب شرق جمهوری اسلامی ایران و ناامن کردن مناطق مرزی ما می باشند، افزود: در این راستا نیروی زمینی سپاه به منظور مقابله با تهدیدات گروهک های تروریستی و حفظ و صیانت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی، ارتقا آمادگی های اطلاعاتی و عملیاتی خود را بیش از پیش و مستمرا در دستور کار قرار داده و ما امروز به دنبال توسعه واحدهای منعطف نیرو که قابلیت ورود در هر صحنه نبرد را داشته باشند، هستیم که الحمدلله پیشرفت قابل قبولی در این زمینه داشته ایم.

وی اضافه کرد: مرحله بیرون راندن اشرار و تروریست ها از مرزهای جمهوری اسلامی ایران تنها هدف ما نیست؛ بلکه راهبرد امروز ما رفتن به سراغ عقبه ها و محل های تجمع و سازماندهی گروهک های تروریستی است و این مهم را با قدرت و صلابت هر چه تمامتر دنبال می کنیم که بحمدلله به همین منظور نیز تجهیزات، امکانات و الزامات آن را در قرارگاه ها و یگان های نیروی زمینی سپاه فراهم نموده ایم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به لزوم ارتقا سطح آمادگی یگان های نیرو افزود: آمادگی در دو بعد است؛ یک بعد آن ارتقا آمادگی های معنوی، اعتقادی و انگیزشی و بعد دیگر آن ارتقا آمادگی های رزم یگان می باشد که باید همه رزمندگان نیروی زمینی سپاه در هر دو بعد اشاره شده، در سطح عالی بدرخشند و لازمه آن نیز زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس است تا نیروهای جوان و تازه نفسی که به یگان ورود پیدا می کنند از این فرهنگ ناب الهام گرفته و آن را همواره توشه و سرمشق خود در ادامه خدمت در این نهاد مقدس و ارزشی قرار دهند.

سردار پاکپور در بخش پایانی سخنانش با تشریح طرح ها و برنامه های نیروی زمینی سپاه در سال جاری، از کلیه فرماندهان و مسئولین نیرو خواست که نسبت به اجرای ابعاد مختلف این طرح ها و برنامه ها توجه جدی نموده و تمام اهتمام و تلاش خود را برای تحقق آن به کار ببندند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس