کد خبر 752034
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کردستان عراق

سخنگوی رسمی ریاست جمهور ترکیه با بیان این که همه پرسی منطقه کردستان به نفع عراق نخواهد بود، از مقامات این منطقه خواست در این مسئله تجدید نظر کنند.

به گزارش مشرق، سخنگوی رسمی ریاست جمهور ترکیه گفت که همه پرسی منطقه کردستان عراق به نفع کردها و عراق نیست.

بنا بر اعلام شبکه «تی‌آر‌تی»، ابراهیم کالین در نشست خبری خود روز پنجشنبه (امروز) به مواضع کشورش در ارتباط با مسائل منطقه از جمله حوادث اخیر فلسطین، بحران منطقه خلیج فارس و مسئله همه‌پرسی منطقه کردستان عراق اشاره کرد.

وی با اشاره به رفراندوم استقلال منطقه کردستان از عراق گفت: این همه پرسی در شمال عراق به مصلحت عراق نخواهد بود و مسئولان ذیربط باید در این مورد تجدید نظر کنند.

کالین اجرای این همه پرسی را که قرار است در 25 سپتامبر (3 مهر ماه) اجرا شود، «اقدامی اشتباه» خواند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه به اولین سالگرد کودتای نافرجام 15 جولای این کشور اشاره کرد و گفت که ترکیه بعد از این کودتا قوی‌تر شده و به پاکسازی این کشور از عناصر جماعت فتح‌الله گولن ادامه خواهد داد.

وی به تغییرات اخیر در کابینه‌ی دولت ترکیه اشاره کرد و آن را اقدامی در راستای فعالیت و پویایی بیشتر دولت، جهت دست‌یابی به اهداف چشم‌انداز 2023 دانست.

ابراهیم کالین اظهار داشت دولت ترکیه به جوانان توجه ویژه‌ای دارد و تلاش می‌کند از آن‌ها در برابر گروه‌های تروریستی از جمله گروهک تروریستی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) حمایت کند.

وی با بیان اینکه نخست وزیر ترکیه آزادسازی موصل از دست داعش را تبریک گفته، از آمادگی آنکارا برای ساخت زیربناهای موصل خبر داد.

کالین همچنین بر مخالفت دوباره ترکیه از ورود نیروهای الحشد الشعبی عراق به شهر ترکمن نشین «تلّعفر» تأکید کرد.

وی به سفر رسمی و چند روزه «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه به منطقه خلیج فارس اشاره کرد و گفت که اردوغان به عربستان و بعد از آن به کویت و قطر سفر خواهد کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در مورد بحران قطر گفت که آنکارا همواره به گفت‌وگو جهت دست یابی به راه حلی برای این بحران دعوت کرده است.

ابراهیم کالین همچنین اظهار داشت که حضور نظامی ترکیه در قطر نتایج مثبتی در این بحران داشته است.

وی به حوادث اخیر مسجد الاقصی و بستن ورودی‌های آن بر روی نمازگزاران مسلمان اشاره کرد و تصریح کرد که ترکیه هرگز این اقدامات را نخواهد پذیرفت.

کالین حوادث چند روز مسجد الاقصی و محاصره آن را تلاشی در راستای تغییر کل منطقه دانست.

وی از حمایت ایالات متحده آمریکا از شبه نظامیان کرد سوریه «یگان‌های مدافع خلق» و «نیروهای دموکراتیک سوریه» انتقاد کرد و گفت که نمی‌توان با حمایت از گروه تروریستی، گروه تروریستی دیگر (داعش) را از بین برد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • صنعت زاده IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    17 78
    قطعا اگه جمهوری اسلامی ایران نبود الان ویرانه ای از اربیل باقی مانده بود ! مقامات استان کردنشین عراق باز دارن بازیچه دست اسراییل میشن و جاپای گروه های افراطی و تروریستهای تحت رهبری اسراییل از جمله داعش و پ ک ک میذارن !! ان شاالله شیطان رو لعنت کنند و از خواب غفلت بیدارشن وگرنه سرنوشت داعش وسایر تروریستها در انتظار اونهاست و قطعا ایران عراق سوریه وترکیه جلوی افکار شیطانی وخواب جدید رژیم کودک کش اسراییل رو خواهندگرفت !
  • سوران IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    18 4
    هشدار ترکیه درسته و اینکه بارزانی اگه بخواد مرتکب اشتباه دوباره بشه باخشم کشورهای منطقه از جمله ایران قدرتمند و ترکیه سوریه عراق و... مواجه خواهد شد ! هرگونه توطئه اسراییلی محکوم به شکسته
  • کرد IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    14 24
    بارزانی با این سیاستهای احمقانش داره آرامش کردهای عراق رو بهم میزنه ! قطعا به این رویا دست نخواهد یافت
  • اگه حریف مایی بسم الله IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    6 6
    اون از همکاری باداعش بارزانی اینم از الانش ! بارزانی متاسفانه نوکری عربستان و صهیونیست هارو میکنه ودستش روشده ! قطعا اگه بخواد این رویا و نقشه شوم امریکا اسراییل و عربستان رو اجرا کنه با قدرت و خشم ایران بزرگ و ترکیه و... مواجهه خواهد شد یادش باشه حکومت عراق دراین مورد تنها نیست و ایران ترکیه الحشدشعبی حزب الله لبنان و... هم پشت ملت و ارتش عراقه
  • زانیار IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    21 65
    من از مردم منطقه خصوصا ایران بخاطر حماقت های بارزانی عذر میخوام بااین کاراش داره کردهارو دچار مشکلات بزرگ و نفرت مردم منطقه از خودش میکنه! عربستان و وهابی ها دارن تامین مالی بارزانی رو میکنند پس جبهه حق و باطل مشخص میشه
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    20 44
    کشور تروریستی کردستان بهیچ وجه تشکیل نخواهد شد
  • محمد فعله گری IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    11 6
    استان کردستان عراق جزو جدایی ناپذیر کشورعراق خواهد بود شک نکنید ! متاسفانه بارزانی داره شیوه صدام رو دنبال میکنه باید از سرنوشت صدام درس بگیره
  • میثم IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
    2 25
    بارزانی وقت مرگش نزدیک شده ! دست پرورده اسراییل
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
    1 1
    آزادی تلعفر توسط نیروهای عراقی ربطی به ترکیه ندارد
  • US ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
    8 2
    ترکیه نگران تجزیه خودشه
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
      1 2
      آره حتما تو هم نگران پژاکی
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      1 1
      تو نگران عردوغان اتاترور باش جوجه پان‌ترکیسم!و نگران نابودی لونه تروریست‌ها(طورچیه)
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
    2 48
    بارزانی بندازید بیرون تا بفهمه دنیا دست کیه
  • قلی وند IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    0 0
    کاک بارزانی اشتباه میکند اونم به خاطر نزدیک با کشورهای نفرین شده امریکا اسرائیل انگلیس سعودی اما یه مثل کردی میگه میه دولمن گورگ بردی سگ زار مل خوی شکان یعنی گوسفند سروتمندو گرگ برد سگ فقیر خودشو میکوشه برای پس گیری ..ترکهای عزیز تو هر کاری دخالت نکنید با .عرعر قان. عزیزتان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس