آیت الله جنتی

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم فرهنگ «صادقی» «حسینی» را بین همه مردم بهتر نشر دهیم، گفت: شورای نگهبان در حد توان برای عمل به قانون و شرع اقدام کرده است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در جلسه هفتگی این شورا که صبح امروز برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام‌صادق (ع)، اظهار داشت: مصائب وارد شده به ائمه هدی (س) در واقع مصیبت وارده به بشریت است، زیرا تمام بشریت از وجود مقدس آنها محروم می‌شوند.

وی با تشریح اجمالی خدمات علمی امام باقر و امام‌صادق علیهم‌السلام تصریح کرد: امام‌صادق (ع) در فرصتی کوتاه که برای ایشان مهیا شد، خدمات علمی و فرهنگی بسیاری داشتند و توانستند فرهنگ اسلامی را نشر دهند و از آن بزرگوار اکنون در همه ابواب فقهی، حدیث داریم.

حضرت آیت‌الله جنتی یادآور شد: معلوم نیست اگر خدمات و آموزش‌های حضرت باقر و حضرت صادق علیهم‌السلام نبود، امروز چه تصویری از اسلام در اختیار بشریت بود، بنابراین در مصیبت شهادت ایشان هر قدر احساس تأثر داشته باشیم، کم است.

وی افزود: امیدواریم هر چه بیشتر بتوانیم فرهنگ صادقی و باقری و همچنین فرهنگ علوی و حسینی را در بین همه مردم نشر دهیم و ان‌شاءالله خداوند ما را قدردان آن ذوات مقدس بگرداند.

دبیر شورای نگهبان در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: به حمدالله شورای نگهبان در این 37 سال به خوبی توانسته است، وظایف و مأموریت‌های خود را انجام دهد و در جریان کلی فعالیت‌های شورای نگهبان ضعف جدی وجود نداشت.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: البته کار شورای نگهبان بی‌نقص نبود و باید در فکر رفع نقص‌ها باشیم، اما شورای نگهبان در حد توان برای عمل به قانون و شرع اقدام کرده است.

دبیر شورای نگهبان همچنین از عملکرد مجمع مشورتی فقهی شورای نگهبان در قم و نیز مجمع مشورتی در تهران تقدیر کرد و گفت: مراتب تقدیر و تشکر مرا به اعضای این دو مجمع مشورتی که در انجام امور به شورای نگهبان کمک می‌کنند، برسانید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس