شمخانی

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر چه ممکن است ظاهر این موضوع جذاب باشد اما در حقیقت موجب انزوا و فشار بر کردهای عراق و تضعیف کردستان و در نهایت کل کشور عراق خواهد شد.

به گزارش مشرق، دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به زمزمه هایی مبنی بر برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق گفت: اگر چه ممکن است ظاهر این موضوع جذاب باشد اما در حقیقت موجب انزوا و فشار بر کردهای عراق و تضعیف کردستان و در نهایت کل کشور عراق خواهد شد.

کسرت رسول معاون اول دبیر کل اتحادیه میهنی اقلیم کردستان و ملابختیار رییس دفتر سیاسی این اتحادیه در راس هیاتی بلندپایه عصر امروز -دوشنبه- با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون آخرین وضعیت تحولات اقلیم کردستان عراق و منطقه گفت وگو کردند.

شمخانی در این دیدار پیروزی بر داعش و آزادسازی موصل را نوید دهنده آینده بهتر برای عراق یکپارچه و غلبه بر فتنه های خارجی برای ایجاد انشقاق در این کشور دانست.

وی افزود: عراق امن، باثبات و متحد، تامین کننده امنیت پایدار، ثبات و پیشرفت این کشور بوده و مجموعه کشورهای دوست و خیرخواه عراق بایستی پشتیبان این رویکرد باشند.

شمخانی با اشاره به زمزمه هایی مبنی بر برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق گفت: اگر چه ممکن است ظاهر این موضوع جذاب باشد اما در حقیقت موجب انزوا و فشار بر کردهای عراق و تضعیف کردستان و در نهایت کل کشور عراق خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: پیگیری موضوع برگزاری همه پرسی برای جدایی و ایجاد انشقاق در ملت عراق به لحاظ حاشیه ای بودن و عدم پاسخگویی به هیچ یک از اولویت ها و نیازهای واقعی مردم با تدبیر و سیاست مسوولان عراق همخوانی ندارد.

وی با بیان این که خواست برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه ای، تضعیف عراق و کشورهای بزرگ در غرب آسیاست، تصریح کرد: با هوشیاری و در نظر داشتن منافع ملی و منافع جهان اسلام نباید اجازه داد این طرح های استعماری و وارداتی همچون خاورمیانه بزرگ محقق شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آن چه که جمهوری اسلامی ایران برای مردم، احزاب و گروه ها در شمال عراق آرزو دارد امنیت، توسعه اقتصادی و رفاه است که تحقق آن مانعی مهم در مسیر فعالیت و رشد گروه های تروریستی است.

 ایران از شکل گیری فاجعه امنیتی در اقلیم کردستان جلوگیری کرد

عبدالله رسول علی معاون اول دبیرکل اتحادیه میهنی و هیات همراه نیز در این ملاقات ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تحولات اقلیم کردستان عراق و منطقه با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان مردم کرد عراق بوده است، تاکید کرد: پیوند میان ایران و کردستان عراق تمدنی و تاریخی است و اقلیم کردستان به دوستی با جمهوری اسلامی ایران افتخار می کند.

رسول علی با اشاره به پشتیبانی تعیین کننده ایران از امنیت اقلیم و مردم کردستان در زمان حمله گروه تروریستی داعش به این منطقه اظهار داشت: در حالی که تروریست های تکفیری به دروازه های اربیل نزدیک شده بودند تنها کشوری که در کنار مردم کردستان ضمن مقابله جدی با داعش از شکل گیری فاجعه امنیتی در اقلیم کردستان جلوگیری کرد، جمهوری اسلامی ایران بود.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 20
  • ایران اسلامی قدرتمند IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    واقعا ایران نبود استان کردستان عراق هم به اشغال داعش درومده بود! البته ما با تمام اقوام منطقه دوست هستیم ولی اگه بخواهند مثل داعش پ ک ک و... اوامر رژیم اشغالگر قدس رو اجرا کنند به شدت با خشم ایران روبرو خواهند شد مجازات توسط ایران سخت و کوبنده خواهد بود !فکر کنم یک ماه پیش پیام ایران رو توسط سپاه گرفته باشن کشورها وتروریستهای جانی منطقه
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
      67 17
      شما با همین کشورهای منطقه دشمن نباش دوستی با اقوام منطقه پیشکش شما و عوامل دست اندر کار
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
      69 7
      "کشورها" و" تروریستهای جانی" منطقه! تفکر یک جوان تازه به دوران رسیده که کشورهای منطقه را معادل تروریست های جانی قلمداد کرده واقعا مایه تاسف است و گویای تفکرات قرون وسطایی است.
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
      65 15
      اگر منظورت از مجازات سخت و کوبنده شلیک موشک به مواضع داعش بود که این اقدام چه ربطی به این خبر داشت؟ ضمنا هر چند این اقدام به جا بود اما کجا کوبنده و موثر بود؟این اقدام بیشتر شبیه یک شکست پر سر و صدا بود.
    • رضا IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
      21 29
      استان کردستان عراق ، خخخخخخ
  • ش IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    16 28
    البته که اوامر اول رژیم صهیونیستی اردوغان و رژیم خونخوار او هستند که یک قرن دارند نقشه های استکبار رادر بین کشورهای اسلامی پیاده میکنند فراموش که ترکیه اولین کشور مسلمان بود اسرائیل رابه رسمیت شناخت و اولین کشوری است با رژیم صهیونیسم روابط تجاری و مانور های نظامی دارد
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    جناب عراق استانی به اسم کردستان ندارد چند تا از استانهای عراق کرد زبان هستند مثل اینکه فراموش کردی ایران 15 میلیون کورد داره واگر ایران بخواهد با کردستان عراق بجنگد باید از روی 25 ملیون کورد ولر ایران بگذرد ایران میتواند با امریکا بجنگد ولی باکرد عبدان چون جنگ با کردهای عراق یعنی جنگ داخلی
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
      1 4
      خواب دید دوست عزیز ۱۰۰ میلیون هم باشید یک وجب خاک این کشور رو به اجنبی نمیدیم.
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    1 42
    نه ایران نه عراق و نه ترکیه چنین اجازه ای به اقلیمک نمیدهند که کشور بشوند کاملا در محاصره این سه کشورند
  • IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    2 0
    درود بر ایرانیان فارس ترک لر گیلک مازنی و.. ومرگ بر مزدور عربستان و اسراییل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس