شهید و شهادت - لاله - تشییع

برای تهیه مصاحبه با خانواده شهید مدافع حرم محسن کمالی دهقان راهی کرج شده بودیم که نزدیکی‌های اذان ظهر در بلوار سرداران، چشممان به گلزار شهدای گمنام هیئت انصارالامام افتاد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - برای تهیه مصاحبه با خانواده شهید مدافع حرم محسن کمالی دهقان راهی کرج شده بودیم که نزدیکی‌های اذان ظهر در بلوار سرداران، چشممان به گلزار شهدای گمنام هیئت انصارالامام افتاد. نماز را که در گلزار خواندیم، آرامش و صفای حاضر در محیط چنان به دلمان نشست که فکر کردیم کم‌لطفی است بخشی از این همه زیبایی را در گزارشی مختصر تقدیم حضورتان نکنیم.

گلزار شهدای گمنام بلوار سرداران از دو بخش آرامگاه و یادمان تشکیل شده است. در همان ورودی زیارتگاه مزار سه شهید گمنام دفاع مقدس قرار دارد. این سه شهید 10 سال پیش در شب شام غریبان مادرشان حضرت زهرا (س) تدفین شده‌اند. شهید 14 ساله از عملیات والفجر یک و منطقه فکه، شهید 18ساله عملیات والفجر 8 و فاو و شهید 24ساله عملیات کربلای 5، سه مهمان یا شاید میزبان دائمی این گلزار هستند.
کمی آن طرف‌تر ویترینی از یادگاری‌های جنگ دیده می‌شود که درونش سربند و چفیه و کلاه و... قرار داده شده است. گویا استقبال بی‌نظیر مردم از این گلزار، دست اندرکاران هیئت انصارالامام کرج را برآن داشته تا سنگ بنای یادبود 36 شهید دفاع مقدس و مدافع حرم را نیز در محیط زیارتگاه نصب کنند. شهدایی که شهادتشان قطعی است اما هنوز پیکرشان به آغوش خانواده بازنگشته است. البته در میان این سنگ‌های یادبود، نام دو شهید مدافع حرم محمد اینانلو و شهید ایزدیار نیز دیده می‌شود. (بعد از بازگشت پیکر شهید ایزدیار قرار شده تا سنگ یادبود شهید کاظمی جایگزین شود.)
شهید رضا مرندی، شهید حسین سلیمانی، شهید محمد خلعت‌بر، شهید مهدی فیاضی، عبدالحمید عباسی، مهدی مجیدی پرست، احمد رضائی، جمال دانشمندی، بهرام لطفی، محسن خلیلی و. . .؛ ناخودآگاه اسامی تعدادی از شهدا را می‌خوانم و متوجه مردمی می‌شوم که به این زیارتگاه آمد و شد دارند. جوانانی با تیپ و ظاهر گوناگون را می‌بینم که حضورشان حال و هوای گلزار را دیدنی‌تر می‌کند. روی دیوار لیست برنامه‌هایی است که در اینجا برگزار می‌شود. یکی از این مراسم برگزاری زیارت آل یس در جمع خانواده شهدا است که عصر پنج‌شنبه برگزار می‌شود. همچنین برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء از دیگر برنامه‌های این روزهای هیئت انصارالامام در زیارتگاه شهدای گمنام است.
نشستن در کنار مزار سه شهید گمنام و یادبود شهدای جاویدالاثر دفاع مقدس و دفاع از حرم، برنامه عادی برخی از مردم منطقه شده که به راستی اینجا را مانند یک امامزاده گرامی می‌دارند. اگر به کرج و بلوار سرداران آمدید، حتماً سری به این زیارتگاه باصفا بزنید.
منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    0 0
    خدا رحمتشون کنه شادی روحشون صلوات الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس