مرکز سوریه.jpg

در یک هفته گذشته مساحتی نزدیک به ۹۲ کیلومتر مربع در حومه منطقه نفتی آراک از وجود تروریست ها پاکسازی شده است.

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت برای پاکسازی کامل استان حماء از وجود عناصر تروریستی داعش وارد مرحله ای جدید شده و  در دو روز گذشته پیشروی از شمال غرب فرودگاه راهبردی تی ۴ در دستور کار قرار گرفته است.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

نیروها در این محور درصدد هستند از شمال استان حمص به سوی مناطق اشغالی شرق و جنوب شرق استان حماء پیشروی کنند.

در گام نخست این عملیات، نیروهای جبهه مقاومت با انجام حملات ناگهانی از ارتفاعات الشومریه، توانستند بر منطقه راهبردی « العلام» به طور کامل مسلط شوند. این منطقه حساس بر مواضع داعش در شهرک « ام صهریح» در شمال شرق ارتفاعات الشومریه اشرف کامل دارد.

همزمان عملیات برای پاکسازی شهرک های « ام صهریج، الهنداوی و هبره» آغاز شده است. این شهرک ها نیز در شمال شرق ارتفاعات الشومریه واقع شده اند. از محور جنوبی ارتفاعات الشومریه هم خبر می رسد نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه  حملاتی را در محور« تدمریه و خلیلیه» آغاز کردند و در نهایت توانستند شهرک راهبردی « جباب الحمد» را به طور کامل از وجود تروریست ها پاکسازی کنند.

نیروها پس از تثبیت مواضع در این شهرک، حملاتی را علیه تروریست ها در شهرک «بغلیه» انجام دادند و دقایقی قبل موفق شدند ارتفاع مشرف بر این شهرک را تحت کنترل خود در آورند. این ارتفاع همچنین بر شهرک « حجله» اشراف کامل دارد.

به گزارش مشرق، همزمان با انجام عملیات در شمال استان حمص، نیروهای جبهه مقاومت از جنوب منطقه راهبردی اثریا و شیخ هلال درصدد پیشروی به سوی ارتفاعات الشاعر هستند تا  تروریست ها را در استان حماه محاصره کنند؛ در محور سوم نیز نیروها از حومه شرقی شهر سلیمه در حال پیشروی به سوی منطقه راهبردی عقیربات هستند.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

در حال حاضر تروریست های داعش در شرق و جنوب شرق استان حماء از سه محور تحت فشار نیروهای جبهه مقاومت هستند. خبرها از شرق استان حمص هم حاکیست، نیروهای سوری و مقاومت پس از تثبیت مواضع در منطقه نفتی « الهیل» توانستند ارتفاعات راهبردی « قلیلات» را در شمال غرب این منطقه پاکسازی کنند.

با آزادسازی این ارتفاعات از حمله دوبار داعش به منطقه نفتی الهیل جلوگیری می شود. در یک هفته گذشته مساحتی نزدیک به ۹۲ کیلومتر مربع  در حومه منطقه نفتی آراک از وجود تروریست ها پاکسازی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس