فقط 3 منطقه در شهر موصل در اشغال داعش

تروریست ها با هدف ضربه زدن به نیروهای عراقی، از کودکان و زنان آواره برای انجام عملیات انتحاری استفاده می کنند و هم اکنون درگیری در سه محله باقی مانده ادامه دارد.

به گزارش مشرق؛ آخرین تحولات میدانی از غرب شهر موصل حاکیست، نیروهای عراقی در جدیدترین پیشروی ها توانستند با حملات گسترده از مناطق « شیخ ابوالعلا، سرجخانه، خیابان نینوا و باب السرای» بازار الصغیر را از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند.

در حال حاضر فقط سه منطقه « المیدان، الشهوان و راس الکور» در محله موصل قدیم در اشغال تروریست ها است و نیروهای عراقی درصدد هستند از مناطق المیدان، مکاوی، عبد خوب، نبی جرجیس به سوی این مناطق پیشروی کنند. با اتمام ماموریت نیروهای  واکنش سریع، نیروهای پلیس فدرال مسئولیت پاکسازی مناطق اشغالی را برعهده دارند. تله‌های انفجاری از جمله عواملی است که پیشروی نیروهای عراقی را به کندی مواجه کرده است.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

عملیات در شهر موصل وارد ۲۶۵ روز شده و فقط ۶ کیلومتر مربع در اشغال تروریست‌هاست. به گزارش مشرق، تروریست ها با هدف ضربه زدن به نیروهای عراقی، از کودکان و زنان  آواره برای انجام عملیات انتحاری استفاده می کنند و هم اکنون درگیری در سه محله باقی مانده ادامه دارد.

در همین حال فرماندهی ارتش عراق از آزادسازی کامل موصل قدیم خبر داده است که به نظر می‌رسد با توجه به پیشروی‌ها و مساحت اندک باقیمانده بتوان گفت موصل قدیم از لحاظ نظامی آزادشده اما درگیری‌ها و پاکسازی تله‌های انفجاری در سه محله باقیمانده همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    10 4
    البته تا جایی که یادم می آید بعد از فتح بخش شرقی موصل و محاصره بخش غربی هم فرمانده عملیات به سوی نینوا اعلام کرد که شهر از لحاظ نظامی سقوط کرده است؛ ولی تاکنون ستیزه جویان داعشی هم چنان در حال مقاومت هستند.
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    0 2
    این همه ویرانی و کشتار لازم نبود.میشد با تفاهم (با داعش)!! مشکل را حل کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس