نقشه استان حلب

پیروزی در محورهای مختلف، خشم حامیان گروه‌های تروریستی را به دنبال داشته تا جایی که آنان به بهانه‌های مختلف درصدد هستند با حمایت مستقیم از تروریست‌ها، وضعیت میدانی را حداقل به یک سال قبل باز گردانند.

به گزارش مشرق؛ در شش ماه گذشته، گروه تروریستی داعش شکست‌های سنگینی را در جبهه مختلف سوریه متحمل شده است؛ زمانی که نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از حومه شرقی شهر حلب به سوی مرزهای اداری استان رقه (حومه شهر منبج) پیشروی کردند و توانستند مسیر جنوب به شمال ( مرزهای ترکیه) را مسدود کنند نخستین ضربه مهلک به داعش وارد آمد چرا که ارتباط آنان با دنیای خارج برای فروش ثروث غارت شده ملت سوریه قطع شد.

روند پیروزی های جبهه مقاومت در شرق استان حلب منجر به آزادسازی دهها شهرک و مناطق مهمی از جمله شهرهای دیرحافر، مسکنه و فرودگاه الجراح شد و با ورود نیروها به جنوب غرب استان رقه این موفقیت‌ها تکمیل شد.

 در نهایت نیروهای متحد توانستند خود را از جنوب غرب استان رقه به منطقه راهبردی اثریا برسانند و تروریست‌های داعش را پس از ۵ سال از استان حلب بیرون برانند. در مجموع عملیات ها در استان حلب مساحتی نزدیک به ۴هزار کیلومتر مربع از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شد.

شکست های گروه تروریستی داعش فقط به استان حلب خلاصه نمی شود و استان حمص نیز به جهنمی برای تروریست‌ها تبدیل شده است. نیروهای سوری و مقاومت پس از تثبیت مواضع در شهر تدمر و حومه شمالی فرودگاه تی ۴ از چندین محور به سوی مناطق اشغالی حمله کردند و در سه ماه گذشته توانسته اند مساحتی نزدیک به ۷ هزار کیلومتر مربع را بازپس بگیرند که از شروع بحران سوریه بی سابقه است.

تاکنون دهها ارتفاع راهبردی، میدان نفتی در شرق استان حمص از وجود تروریست های داعش پاکسازی شده و نیروهای متحد با بازپس گیری منطقه راهبردی آراک توانستند خود را به ۲۰ کیلومتری منطقه مهم « السخنه » برسانند. در جنوب استان هم روند پیشروی‌ها ادامه دارد و پس از ۵ سال نیروهای سوری به مرزهای مشترک با عراق رسیدند.

ازسویی دیگر، نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت توانستند مسیر پیشروی تروریست های مورد حمایت آمریکا را از جنوب استان حمص به سوی استان دیرالزور مسدود کنند. در این محور نیروهای متحد پس از ۵ سال به مرزهای اداری استان دیرالزور رسیدند.

 همه این پیشروی های گسترده باعث شده مقدمات برای ورود به استان دیرالزور، آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در سوریه آماده شود که البته با بازپس گیری منطقه راهبردی السخنه و مسدود کردن مسیر پیشروی های نیروهای دموکراتیک کرد در جنوب استان رقه تکمیل می شود.

گروه تروریستی داعش در ۱۸۰ روز گذشته نزدیک نیمی از مناطق تحت اشغال خود را در سوریه از دست داده و حامیان تروریست ها به خوبی می دانند اگر این روند ادامه پیدا کند شکست تروریست ها در بازه زمانی یک ساله دور از انتظار نیست.

پیروزی های به دست آمده در محورهای مختلف خشم حامیان گروه های تروریستی را به دنبال داشته تا جایی که آنان به بهانه های مختلف درصدد هستند به طور مستقیم از تروریست ها حمایت کنند و وضعیت میدانی را حداقل به یک سال قبل باز گردانند.

تازه ترین بهانه دولت آمریکا برای دخالت مستقیم در سوریه و حمله به مواضع نیروهای ارتش و جبهه مقاومت، پرونده سازی درباره حمله دروغین شیمیایی نیروهای دولتی به مواضع تروریست‌هاست.

کاخ سفید در حالی پروژه تاریخ انقضاء گذشته حمله شیمیایی نیروهای بشار اسد به تروریست ها را دنبال می کند که پیشتر در سال ۲۰۱۴، سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی تایید کرد تمام سلاح های شیمیایی از سوریه خارج شده است.

پرونده سازی های دروغین و نخ نمای آمریکایی ها درباره حمله شیمیایی ارتش سوریه به مواضع تروریست ها در حالی روبه تشدید است که آنان تاکنون هیچ سندی مبنی بر تایید حمله شیمیایی دولت به « خان شیخون» ارائه نداده اند و مانع از اعزام هیئت های حقیقت یاب بی طرف به جنوب استان ادلب شده اند.

آمریکایی ها از طریق پایگاه های خود در جنوب و شمال سوریه تاکنون صدها غیرنظامی را با حملات کور هوایی به کام مرگ کشانده اند و بهانه های جدید هم نشان می دهد آنان فقط درصدد حمله مستقیم به سوریه هستند تا گروه تروریستی داعش را از مرگ حتمی نجات دهند.

پایگاه نظامی آمریکا در جنوب سوریه

افزایش پروازهای شناسایی در مناطق مختلف سوریه، اعزام ناوهواپیمابر به سواحل سرزمین های اشغالی نشانه های دیگری از ماجراجویی‌های جدید آمریکایی‌ها در سوریه است که به هر شیوه‌ای تلاش می‌کند از ضعیف شدن تروریست‌ها جلوگیری کند.

در حال حاضر، نبردها در شرق سوریه برای شکست نهایی داعش به روزهای سرنوشت‌ساز نزدیک شده و ملت سوریه امیدوار است، ۶ سال جنایت تروریست‌ها در بخش وسیعی از مناطق اشغالی پایان یابد اما باید منتظر ماند و دید آمریکایی ها چه سناریویی را برای به چالش کشیدن صلح در سوریه تدارک دیده اند.

حمله مشترک دولت آمریکا و برخی جریان های داخلی به سپاه پاسداران هم بخش دیگری از پروژه توقف پیروزی‌های جبهه مقاومت در سوریه و احیای تروریست‌ها است که مشرق در آینده نزدیک به جزئیات این موضوع خواهد پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
    16 75
    چند روز پیش نوشتید ۵۰ درصد رقه آزاد شده در حالی که ائتلاف یکی دو روز پیش اعلام کرد ۱۸ درصد رقه آزاد شده خواستم بگم یکی شما راست میگی یکی چوپان دروغگو.بقیه اخبارتون هم به همین ترتیب
    • IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      3 3
      شاید بخاطر دست بدست شدن بخشهایی از رقه باشه . زود نتیجه نگیرید .
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
    19 11
    حمله مشترکو خوب اومدی مشرق نیوز
  • sohrab IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
    4 3
    درودبرسپاه اسلام
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
    1 1
    ارتش سوریه امروز باید ضمن کنترل مرزهای عراق در وهله اول باید تمام مرزهای استان دمشق را باید در دست بگیرد
  • روح الله IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
    1 3
    امریکای حرامزاده و شغال هار زیاد زر زر نکن که چنان جرت میدیم که اوباش طرفدارش روانه ای فاضلاب بشن/// سکوت ما نشانه ای قدرت نداشتت نیست بلکه بزرگ منشی ماست که جلوی وق وق تو ای امریکای پلشت ارام هستیم که در نهایت با یک ضربه بفرستیمت به تاریخ یخ بندان
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۹
      0 0
      اوه اوه آروم باش...تورو خدا همه شونو نفرستی به تاریخ یخبندان:چندتاشونو نگه دار واسه زادوولد
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    2 11
    حمله مشترک جریان داخلی به سپاه!!!!!!افرین خوب از سناریو امریکا و جریان داخلی سردر اوردری !!این از بسیاری از کشفیات بشر مهمتر است .ی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس