سرلشکر عزیز جعفری

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: من با صدای بلند می گویم سپاه هم به دنبال صلح است اما صلح تنها در صورتی محقق می شود و پایدار می ماند که دشمنان از شروع جنگ با ما درهراس باشند و از عواقب آن بترسند.

به گزارش مشرق، سرلشکر محمد علی جعفری صبح روز سه شنبه در مراسم معرفی فرمانده جدید سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با اشاره به آخرین وضعیت منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران در پیش برد راهبرد تولید امنیت دست جمعی در منطقه با تمرکز بر وحدت اسلامی و منافع ملت های منطقه موفق بوده و امروز دشمن چاره ای جز اعتراف به این موفقیت و تلاش برای سازگار کردن خود با چارچوب های ایران ندارد، اگرچه می دانیم به سادگی به این موضوع تن نخواهند داد و تا جایی که بتوانند مقاومت می کنند. و تهمت‌هایی چون حمایت از تروریست را به این گونه تلاش‌های جمهوری اسلامی وارد می کنند.

فرمانده کل سپاه قدرت برتر منطقه ای ایران را سرمایه بزرگ و بی سابقه ملی ملت ایران خواند وگفت: این امر اکنون یکی از مهم ترین عوامل امنیت ساز برای ملت ایران است. روندهای منطقه ای و مطالعه الگوی رفتار بازیگران مختلف ثابت می کند که امروز در منطقه ما فقط کشورها و مناطقی امن می مانند که به اندزه کافی قوی باشند. ما با دشمنی مواجه هستیم که فقط زبان زور می فهمد و بنابراین نمی توانیم با دشمن به زبانی دیگر حرف بزنیم که اصلا آن را نمی فهمد و انتظار داشته باشیم نتیجه بگیریم.

جعفری همچنین به دولت ملعون سعودی اشاره کرد و گفت امروز سعودی ها در حال تبدیل به یک دولت تروریستی در منطقه هستند و من با این نظر مسئولین محترم موافقم که، بهتر است این کشورها برای تبدیل شدن به قدرت برتر منطقه تلاش نکنند چون نتیجه ای جز بی آبرویی و زحمت درست کردن برای خودشان و دیگران نخواهد داشت.

وی در ادامه به برخی مباحث مرتبط با سپاه پاسداران پرداخت و گفت: «سپاه در انجام ماموریت خود در حفظ، حراست و پیشبرد انقلاب اسلامی محافظه کاری نخواهد کرد و این ممکن نیست مگر با روی کار بودن مدیران جهادی و انقلابی در سطوح مختلف سپاه».

سرلشکر جعفری همچنین به مفهوم جهاد کبیر اشاره کرد و گفت: «معنای جهاد کبیر عدم اعتماد به دشمن و عدم تبعیت از دشمنان است، معنای آن عدم مذاکره نیست. برخی می خواهند بگویند ما کلا با تعامل با جهان مخالف و در پی جنگیم. من با صدای بلند می گویم سپاه هم به دنبال صلح است اما صلح تنها در صورتی محقق می شود و پایدار می ماند که دشمنان از شروع جنگ با ما درهراس باشند و از عواقب آن بترسند. صلح با مذاکره صرف به دست نمی آید. اگر کسی بویی از واقعیات نظام سلطه برده باشد، این را درک می کند».

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز ایران با تدبیر و هدایت رهبری، پشتیبانی مردم، برنامه ریزی و تلاش نیروهای نظامی خود، قدرت اول منطقه خاورمیانه است و هیچ کس نمی تواند این موقعیت را به چالش بکشد.

وی همچنین در رابطه با خبرهای پیرامون پایان یا تمدید فرماندهی خود که اخیرا مطرح شده است تصریح کرد که مسئولیتش در سمت فرماندهی کل سپاه حداقل تا سه سال دیگر ادامه خواهد یافت و با تلاش مضاعف به خدمت گذاری خود به نظام و انقلاب ادامه خواهند داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسین IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    33 18
    خداوند سرداران عزیز سپاه اسلام من جمله سلیمانی و جعفری و امرای ارتش ظفرمند ایران من جمله عطاالله صالحی و امیرپوردستان رو حفظ کنه وبر عزت شون بیفزاید
  • مهرناز IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    16 28
    سرلشگر جعفری"متاسغانه عده ای در کشور می خواهند اینگونه وانمود کنند"که امنیت کشور را با لبخند خود "به ابرقدرت ها ایجاد کرده اند"ایا؟ فکر کرده اند جواب خوش خدمتی اعراب خلیج فارس به امریکا چه بود؟اینهمه هزینه بابت ترامپ براه انداختند "در اخر برای اسایش اسرائیل "به جان هم افتاده اند"این نشان قدرت در منطقه خلیج فارس بوسیله اعراب ست.
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    1 13
    حالا که اینقدر پسر خوبی هستی بیشتر بخند و نگران مملکت نباش. ولش کن هرچه باداباد. نهایتا مردم خودشان مجبور خواهند شد از ایران تجزیه شده دفاع کنند
    • امیر IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
      6 2
      زبونتو گاز بگیر وطن فروش، تا شیرمردان غیور ارتش وسپاه پاسداران و بسیج و دلاور مردان نیروی انتظامی در این کشور هستند ،اجازه نخواهند داد ذره ای از خاک وطن تجزیه شود و اربابان تو این آرزو را به گور خواهند برد ، امثال تو هم بزدلی خود را به همه تعمیم ندهند.خطر وقتی کشور را تهدید می کند که جلوی کشورهای دیگر خود را ضعیف نشان دهیم، در سال 59 اگر قدرت موشکی فعلی را داشتیم، قطعاً صدام جرات حمله به ایران را پیدا نمی کرد، او به خیال خام خود فکر می کرد که در ظرف یک هفته تا تهران پیشروی خواهد کرد!!!!!!!!!
  • مجتبی IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    7 11
    کسی نگفته امنیت با خنده به دست میاد اما باید با دشمن کنار بیاییم و هرچه خواست به او بدهیم تا دست از سرمان بردارد و جنگ نشود.
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
      5 2
      اجب
    • امیر IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
      4 2
      مجتبی حالت خوبه؟!!!! هر چه دشمن خواست به او بدهیم؟!!! در آخر که چیزی برای عرضه به دشمن نداشتی، مجبوری هستی و جود خود را به دشمن تقدیم کنی، و این سرآغاز نابودی توست، مطمئن باش وقتی ضعیف باشی دشمنان زیاده خواه هیچگاه دست از سر تو برنخواهند داشت، دشمنان تنها در صورتی دست از سر تو برخواهند داشت که از سلطه خود بر تو کاملاً ناامید شوند، اگر سال 59 قدرت موشکی فعلی را داشتیم ، یقیناً ارتش بعث عراق به ایران حمله نمی کرد، ارتش بعث عراق وقتی انگیزه حمله به ایران پیدا کرد که به خیال خام خود تصور می کرد که در عرض یک هفته می تواند تا تهران پیشروی کند، امثال تو بهتر است به جای نظرات مضحک و نامعقول، کمی بیشتر از فکرشان استفاده کنند و بیشتر مطالعه کنند و به خصوص تاریخ بخوانند تا متوجه این حقیقت بدیهی بشوید که برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ، ضعیف پایمال است، در ضمن آقا مجتبی زمانی معمر قذافی هم مثل تو فکر می کرد که همه ما سرنوشتش را دیدیم، او هم هر چه غربی ها می خواستند مو به مو اجرا کرد، امیدوارم عاقبت تو مثل او نشود.
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
      0 0
      ببخشیدا ولی اگر گفت ناموسمون رو هم میخواد باید تقدیمش کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    8 7
    بعضی دولتی ها دنیبا نابودی سپاه هستند اما نمیدانم چرا. اگر همین سردارها نباشند ملت همین دولتی ها و روحانی ها را دار میزنن. اینها فکر میکنند محبوب قلب مردم هستند خیر ندارند تو دلها چی میگذره
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    10 2
    دلاوران ارتش و سپاه و نیروی انتظامی موجب مباهات هستند خداوند خیرشان دهد
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    13 7
    تمدید فرماندهی کل سپاه بر جنابعالی مبارک باشد قربان دستی که با حکم خود این حکم فرماندهی را امضاء فرمود و جانم به فدایش و امیدوارم تا قبل از پاین این دوره سه ساله رژِم سعودی به گورستان تاریخ سپرده شود و سردمدارانش نیز به قعر جهنم خداوند همه رزمندگان و فرماندهان ارتش و سپاه و بسیج و نیروهای انتظامی که هر یک به سهم خود بازوانی قدرتمند برای نظام جمهوری اسلامی و رهبر عزیز مکی باشند در پناه ام زمان (عج) حفظ نماید
  • DE ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    7 3
    مشرق چرا این سرلشگر ، همیشه چهره خسته و افسرده ای دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
      14 3
      خب نظامیه. سوال ما هم اینه چرا ظریف در کنار جنایتکارا نیشش تا بناگوش بازه؟
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
      12 3
      چون برخلاف دولتی ها مرد کارند نه توئیت بازی
  • محمد IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    5 3
    این انتصاب شایسته را به سردار پرتوان وپرتلاش صمیمانه تبریک می گویم وامیدوارم خداوند توفیقات روافزون به سردار و تمام سرداران پاکنهاد سپاه ونیروهای مسلح عنایت فرماید درود بر رهبرم که شایستگان را بر می گزینند و نالایقان را از سپهر سیاست دور می کنند سایه حضرت ولایت مستدام
  • مهشيد DE ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    6 3
    خسته نباشي سردار عزيز ما .
  • مهدی IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
    0 0
    فرمانده، فرماندهیت مبارک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس