حسین شیخ‌الاسلام

شیخ‌الاسلام معتقد است که آمریکا مولد تروریسم جهانی است اما این طنز تلخی است که این کشور با وجود تمام فجایع و انحرافاتی که داشته مدعی حقوق بشر است.

 به گزارش مشرق، با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص «افشای حقوق بشر آمریکایی» و نامگذاری هفته دوم تیرماه هر سال به این نام، در گفت‌و‌گوهای جداگانه‌ای با کارشناسان سیاسی و حوزه بین‌الملل به بررسی ابعاد این موضوع پرداختیم.

شیخ‌الاسلام معتقد است نگاهی به رفتارهای ضدحقوق بشری آمریکایی ها در حمایت از گروه‌های منافقین و پرونده سیاهی که این گروهک در مقابل ملت ایران دارند و اینکه آمریکا از این گروهک دفاع و حمایت مالی می کند و آن را از لیست سیاه خود خارج نمی کند.

این کارشناس مسائل سیاسی و تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه آمریکایی ها تنها دم از حقوق بشر می زنند، گفت: منافقین حمایت مالی می شوند ولی آمریکا به راحتی آنها را که تروریست هستند از لیست سیاه خود خارج می کند درست همان طور که عربستان علیه مردم یمن می جنگد و صدایی از آمریکایی که مدعی حقوق بشر است در نمی آید.

رفتارهای ضدحقوق بشری آمریکایی ها در حمایت از گروه های منافقین و پرونده سیاهی که این گروهک در مقابل ملت ایران دارند به خوبی نشان می دهد که این کشور تنها دم از حقوق بشر می‌زند اما در کردار و رفتار خود تروریست ها را تقویت کرده و به آنها کمک مالی می کند، دوگانگی و تضاد در رفتار و گفتار آمریکایی ها مسئله غریبی نیست اما ادعای آنان مبنی بر رعایت حقوق بشر و خط و نشان کشیدن هایشان برای سایر ملت های جهان تا حدود زیادی تعجب آور است آن هم در شرایطی که خود از حقوق بشر یا بع تعبیر دیگر حقوق سایر ملت ها دفاع نمی‌کنند.

در همین رابطه متن کامل گفت‌و‌گوی مشروح با حسین شیخ الاسلام، کارشناس سیاسی و تحلیلگر مسائل بین‌الملل در ادامه می‌آید:

*چگونه است که آمریکایی ها دم از حقوق بشر می زنند اما از گروه منافقین حمایت مالی می‌کند و حتی این گروهک تروریستی را از لیست سیاه خود خارج می کند؟ ارزیابی و تحلیل شما از این مسئله چیست؟

این راهبرد همیشگی آمریکا علیه نظام اسلامی بوده است. در حقیقت آنها نه تنها منافقین بلکه داعش را هم ایجاد کردند. ترامپ رییس جمهور فعلی آمریکا صراحتا مطرح کرد که کلینتون و اوباما داعش را بوجود آوردند و همچنین کلینتون اعتراف کرد که آمریکا القاعده را ایجاد کرده است لذا تمامی اتفاقاتی که می‌افتد و ترورهایی که صورت می گیرد زیر سر آمریکاست و سیاست این کشور نقش مستقیمی در مسائل این چنینی دارد.

به صراحت می گویم که منافقین حمایت مالی می شوند ولی آمریکا به راحتی آنها را که تروریست هستند از لیست سیاه خود خارج می‌کند درست همان طور که عربستان علیه مردم یمن می جنگد و صدایی از آمریکایی که مدعی حقوق بشر است در نمی آید زیرا الفبای رعایت حقوق بشر را هم نمی دانند و حتی از عربستان دفاع هم می کند.

این کشور هیچ گاه دارای صداقت لازم نبوده و همواره با عوام فریبی به دنبال برهم ریختن نظم خاورمیانه و از مهمتر نابودی نظام اسلامی بوده است چرا که این نظام هزینه های بسیاری را به این کشور تحمیل کرده و حاضر به سازش و کنار آمدن با این ابرقدرت پوشالی نبوده است به همین علت وقتی  انقلاب اسلامی به پیروزی رسید به دنبال راهی بودند تا این نظام را پایین بکشند و به اصطلاح با آن مقابله کنند اما راه به جایی نبردند.

به خیال خام خود یک روز منافقین را حمایت کردند تا با بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی، انقلابی که در سطح جهان یگانه و بی بدیل بود را برای همیشه از بین ببرند. در واقع تمامی برنامه ریزی ها و کسانی را که برای ترور مورد هدف قرار داده بودند، درست بود اما آنها فکر این را نکرده بودند که پشت این انقلاب یک ملت دلیر و غیور ایستاده، ملتی که با تمام وجود می دانست رژیم شاهنشاهی را نمی خواهد برای همین علیه این رژیم قیام کرد تا انقلاب به پیروزی رسید. این انقلاب به آسانی بدست نیامده بود که به آسانی از دست برود و به یکباره نابود شود.

قدرت این انقلاب در مردم و ولی فقیه پنهان بود لذا آمریکا اگر یک روز منافقین را در لیست سیاه قرار دهد و روز دیگر آن را از لیست سیاه خارج کند به حال ملت ما فرقی ندارد چون این ملت بیدار و هوشیار است. ضمن اینکه گروهک تروریستی منافقین همان زمان که اقدام به بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی کرد، ارزش خود را از دست داد.

این گروهک خاصیتی ندارد درست است که برای آمریکا و اسراییل جاسوسی می کند ولی به هر روی واقعیت این است که پتانسیل و ظرفیت ویژه ای نداشته و نمی تواند کاری از پیش ببرد چرا که تاریخ مصرفش تمام شده و آمریکا هم تنها برای اینکه دست و بالش از وجود گروهک های تروریستی خالی نشود، این گروهک را حفظ کرده تا به وقت نیاز بتواند کاری برایشان انجام دهد.

*هنوز هم مثل گذشته آمریکا آن طور که باید و شاید از گروهک تروریستی منافقین حمایت مالی می کند؟

بله همان طور که پیش از این اشاره کردم این گروهک تروریستی همچنان از سوی آمریکا و اسراییل به لحاظ مالی حمایت می شود و شک نکنید که این کشور مولد تروریسم جهانی است اما این طنز تلخی است که این کشور با وجود تمام فجایع و انحرافاتی که داشته مدعی حقوق بشر است و حتی به کشورهای دیگر می‌گوید شما حقوق بشر را رعایت نمی کنید. واقعیت امر این است که دست آمریکایی ها برای همه رو شده و حنای این کشور برای هیچ کس رنگی ندارد لذا این گونه اقدامات هم راه به جایی نخواهد برد درست همان طور که سال ۶۰ آمدند با ترور آیت الله بهشتی نظام را نابود کنند اما دیدند تیرشان به سنگ خورده است.

سازمان مجاهدین خلق پیش از پیروزی انقلاب اسلامی منحرف شد

*به اعتقاد شما سازمان مجاهدین خلق و یا منافقین از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی با این انقلاب و نظام دچار چالش بودند یا بعدها به تعارضاتی برخورد کرده و با این نظام مقابله کردند؟

سازمان مجاهدین خلق قبل از پیروزی انقلاب اسلامی منحرف شدند و بی خدا و مارکسیست بودند در مقابل امام راحل هم برای آنها جایگاهی قائل نبود. در کتاب نبرد مسلحانه استراتژی و تاکتیک آنها آمده است لذا آنها از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی علیه نظام عمل کردند و روبروی مردم ایستادند و حتی به صدام جنایتکار پناه بردند و ستون پنجم دشمن شدند بنابراین آنها هیچ گاه ارزشمند نبوده اند چون دچار نفاق بودند و این نفاق آنقدر زیاد بود که خواسته یا ناخواسته از همان ابتدای انقلاب دستشان برای امام راحل رو شد و حضرت امام هیچ گاه به این ها اعتماد نداشته و روی آنها حساب ویژه ای باز نکرده است.

منافقین در نظر مردم عیار و اعتباری نداشتند

*دیدگاه مردم نسبت به منافقین وسازمان مجاهدین خلق در همان اوایل به چه صورت بود، آیا آ‌ن‌ها را قبول داشتند یا خیر؟

دیدگاه مردم نسبت به منافقین و سازمان مجاهدین خلق در همان اوایل انقلاب نسبت به این ها تغییر کرد و این‌‌گونه نبود که پیش از عملیات تروریستی در دفتر حزب جمهوری اسلامی، مردم طرفدار و هوادار این ها باشند، نه اصلا چنین چیزی نبوده است. این‌ها پیش از اینکه بمب گذاری صورت بگیرد در نظر مردم عیار و اعتباری نداشتند و چون می‌دیدند مردم طرف امام راحل هستند و به این‌ها اهمیتی نمی دهند برای افزایش اقبال ملت و اینکه نشان دهند مسئولان به ویژه روحانیت در انقلاب اسلامی نمی توانند عهده دار مسئولیت باشند، شروع کردند به افشاگری سیاسی و سپس مبارزه مسلحانه را در دستور کار خود قرار دادند و تلاش کردند با این‌گونه اقدامات اثبات کنند که تنها خودشان صلاحیت اداره انقلاب را دارند در واقع درد سهم خواهی و خود را سهام دار نظام دانستن آنها را به این ورطه کشاند، درست است که آنها منافق بودند اما بعد از این که دیدند باید منفعتی ببرند، بیشتر دچار خباثت و پستی شدند.

*مهمترین ویژگی شهدای هفتم تیر چه بود؟

ببینید همه کسانی که در جلسه حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه شرکت کردند جزء عناصر ارزشمند و ولایت مدار انقلاب و نظام اسلامی بودند، آنها آنقدر مهم بوده‌اند که منافقین تصمیم به ترور و حذف آنان گرفته‌اند، این مسئله جای هیچ شک و شبهه‌ای نیست.

*منافقین به درستی می دانستند چه کسانی را هدف گرفته‌اند

بنابراین منافقین به درستی می دانستند که چه کسانی را هدف گرفته اند و از سوی دیگر محمدرضا کلاهی که عنصر نفوذی مجاهدین در دفتر حزب بود با برنامه ریزی قبلی با مسئولان و اشخاص انقلابی تماس گرفته و از آنها خواسته که حتماً در جلسه شرکت کنند چون همان شب مجاهدین با بمب گذاری در دفتر حزب می خواستند این رژیم را از هستی ساقط کنند ولی خوابشان تعبیر نشد ولی به هر روی تک تک شهدای هفتم تیرماه آگاه و با درک و دانش بودند و البته بسیار پیرو خط امام بودند و می‌توانستند تاثیرات زیادی روی انقلاب بگذارند و مسیر حرکت آن را هموارتر سازند.

اغلب این‌ها در مبارزات علیه رژیم ستمشاهی نقش و سهم بسزایی داشته‌اند و در این بین شهید بهشتی نیز دارای خصوصیات برجسته‌ای بوده، تدوین قانون اساسی و دبیرکلی حزب در کنار فهم و دانش و تسلط بر زبان‌های خارجی و از سوی دیگر درک کردن هویت منافقین از مهمترین مسائلی بود که باعث بمب‌گذاری صورت گرفته و این عزیزان ترور شوند. ترور آنها مردم را شوک کرده اما منفعتش در این بود که همه به درستی دانستند که سازمان مجاهدین خلق چه رویکردی دارد و چگونه می‌خواهد عمل کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس