بنیاد علوی

یک وکیل دولت آمریکا با طرح دوباره این ادعا که «بنیاد علوی» با ایران مرتبط است از هیئت منصفه دادگاهی در آمریکا خواسته است رأی به مصادره ساختمان این سازمان غیرانتفاعی خصوصی، واقع در منطقه «منهتن» بدهد.

به گزارش مشرق، یک وکیل دولت آمریکا با طرح دوباره این ادعا که «بنیاد علوی» با ایران مرتبط است از هیئت منصفه دادگاهی در آمریکا خواسته است رأی به مصادره ساختمان این سازمان غیرانتفاعی خصوصی، واقع در منطقه «منهتن» شهر نیویورک بدهد. 

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، «میشل لاکارد»، دستیار دادستان فدرال ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه در جمع قضات دادگاه فدرال نیویورک گفت که مستندات گواه آن هستند که کنترل بنیاد علوی را ایران به عهده دارد. وی به همین دلیل ادعا کرد که بنیاد علوی به دلیل پنهان کردنش ارتباطش با ایران، قوانین تحریم‌های آمریکا را نقض کرده است. 

این در حالی است که وکلای بنیاد علوی در جلسه دادگاه امروز بر عدم ارتباط آن با ایران تأکید کردند.  

دادگاه فدرال منهتن نیویورک چهار هفته پیش اعلام کرد که مرحله نهایی بررسی پرونده بنیاد علوی آغاز شده است.  محمد جوادظریف، وزیر خارجه ایران در واکنش به این خبر گفت: «این یک مؤسسه غیرانتفاعی، در واقع خیریه است که فعالیت‌های نوع‌دوستانه دارد. من هم به‌علت اینکه در نیویورک بودم این جزییات را می‌دانم. فعالیت‌های آموزشی داشته و در واقع هر اقدامی، هر اتهامی در مورد ارتباط این مؤسسه با جمهوری اسلامی از نظر ما بی‌اساس بوده به‌خاطر اینکه هیچ نقشی در این مؤسسه نداشته است.»

دولت‌های پشن و کنونی ایالات متحده آمریکا مدعی شده‌اند که فعالیت این بنیاد به دلیل ارتباط با جمهوری اسلامی ایران ناقض تحریم‌های مالی وضع شده علیه حکومت این کشور است. 40 درصد سهام بنیاد علوی در اختیار شرکت آسا است. دولت آمریکا ادعا می‌کند شرکت آسا و بانک ملی ایران در ارتباط هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    1 0
    وقتی دولت ما علیه امریکا بابت ایجاد داعش و حمله تروریستی به تهران ادعای غرامت در دادگاه لاهه را نمی کند باید انها پرو شوند و اموال ایران را غارت کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس