کد خبر 742084
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۷
وزیر امور خارجه بحرین

وزیر امور خارجه بحرین که کشورش یکی از کشورهای عربی درگیر تنش با قطر است در توئیت هایی به موضع گیری علیه قطر پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از اسکای نیوز، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر امور خارجه بحرین که کشورش یکی از کشورهای عربی درگیر تنش با قطر است، در توئیت هایی به موضع گیری علیه قطر پرداخت.

در همین راستا، وزیر خارجه بحرین اعلام کرد که «در سیاست قطر پیرامون پایبندی به نظم منطقه ای و معاهدات دفاعی مشترک و ائتلاف آن با کشورهایی خارج از نظم منطقه ای و احزاب تروریستی همچون اخوان تناقض وجود دارد».

وی گفت: برخی از نیروهای منطقه ای که گمان می کنند دخالتشان مساله را حل خواهد کرد منفعتشان در این است که به نظم منطقه ای موجود احترام بگذارند.

وزیر خارجه بحرین در توئیت دیگری افزود: ائتلاف با کشورهایی خارج از نظم منطقه ای یا احزاب تروریستی مثل اخوان و دیگر گروه ها موجب خدشه به تعهدات با برادران در شورای همکاری است.

وی ادامه داد: اساس اختلاف با قطر سیاسی و امنیتی است و هرگز نظامی نبوده است و فراخواندن ارتش های خارجی و تجهیزات زرهی موجب تنش نظامی است که مسئولیت آن متوجه قطر است.

گفتنی است که عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی اخیرا با متهم کردن قطر به ایجاد بی‌ ثباتی در منطقه و حمایت از تروریسم روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس