حسن بیت سعید

استقلال و علیرضا منصوریان مهاجمی را در اختیار گرفته اند که اصلا عادت به نیمکت نشینی ندارد.

سرویس ورزش مشرق - هواداران آبی های پایتخت نگران بودند که با خروج کاوه رضایی از سیستم تهاجمی تیمشان، استقلال منصوریان با مشکل روبرو گردد. با این حال عقد قرارداد با یک مهاجم با انگیزه خیال علی منصور را از بابت عملی شدن برنامه های جدیدش آسوده می سازد.

حسن بیت سعید اولین بار سه فصل قبل، با فولاد نوین اهواز پای به جغرافیای فوتبال ایران گذاشت. مهاجمی که درفصل  ۹۴-۹۳ با فولاد  نوین قهرمان شد و سال بعدش با استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر شد.

اما مهاجمی که سه ساله پله های خوشی و سعادتش را طی کرد چگونه به جایگاهی رسید که حالا استقلال در فاز تهاجمی روی توانایی هایش حساب ویژه باز کرده است؟

* عنایتی آبی ها

حسن بیت سعید از جمله مهاجمانی است که دیر در فوتبال ما کشف شدند. حسن امروز آبی ها شاید یک رضای عنایتی دیگر برای استقلال باشد.

بیت سعید سه فصل پیش برای فولاد نوین اهواز در لیگ دسته اول ۲۰ بازی انجام داد و ۷ گل زد. درست مثل هم تیمی اش علی اصغر عاشوری  که ۷ گل به ثمر رساند. البته در فصل یاد شده حسن حتی یک مرتبه هم از روی نقطه پنالتی به گل نرسید. درست بر خلاف دیگر مهاجم فولاد نوین عاشوری که ۵ مرتبه از روی ضربات پنالتی دروازه رقبا را باز کرد. چه بسا که اگر ضربات پنالتی فولادی ها توسط بیت سعید زده می شد داستان چیز دیگری بود و تعداد گلهای حسن فراتر از عدد ۷.

* صعود قابل تقدیر با دو قهرمانی پی در پی

بیت سعید طی سه فصل اخیر رشدی قابل تقدیر داشت و از نگاه آمار حرکتش کاملا رو به جلو بوده است. این مهاجم بعد از اینکه با فولاد نوین قهرمان گروه الف لیگ آزادگان شد در فینال هم عضو تیمی بود که یک بر صفر بازی تشریفاتی سرگروه ها را از سیاه جامگان برد و قهرمان مطلق لیگ دسته اول لقب گرفت.

این مهاجم سپس مورد توجه استقلال خوزستان قرار گرفت تا با این تیم هم به دومین قهرمانی پی در پی خود دست پیدا کند و البته این بار نه در لیگ آزادگان که در بالاترین سطح فوتبال ایران.

حسن اگر چه که در فصل اخیر لیگ برتر قهرمانی اش تکرار نشد اما به جای زدن ۹ گل لیگ پانزدهم شمار گلهایش به عدد ۱۰ رسید تا لذت دو رقمی شدن گلهایش را هم بچشد.

نگاهی به عملکرد این مهاجم در جدول تلاش هایش نشان می دهد که بیت سعید دقیقا از نگاه آماری پله پله روند رو به رشد خود را ادامه داده است تا در فصل آتی لیگ برتر به ادامه این روند کنار علیرضا منصوریان و سربازانش خوش بین باشد.

* مهاجمی که با نیمکت ذخیره ها غریبه است

نکته جالب توجه در عملکرد بیت سعید حضور دائمی او میان نفرات اصلی تیم های است که برایشان به میدان آمده است.

حسن در فولاد نوین و فصل قهرمانی این تیم حتی یک مرتبه هم هیچ کدام از بازیها را با نیمکت نشینی آغاز نکرد تا در هر ۲۰ دیداری که پیراهن فولاد را پوشید انتخاب اول کادر فنی باشد.

این مهاجم در لیگ پانزدهم نیز در ۳۰ بازی فصل انتخاب نخست عبدا... ویسی برای قرار گرفتن در فاز تهاجمی استقلال خوزستان بود. جالب تر اینکه با تغییر کادر فنی در لیگ شانزدهم هم جایگاه ثابت بیت سعید میان استقلالی های خوزستان متزلزل نشد و بر عکس در هر ۳۰ بازی فصل انتخاب نخست کادر فنی بود.

به عبارت ساده تر امروز استقلال و علیرضا منصوریان مهاجمی را در اختیار گرفته اند که اصلا عادت به نیمکت نشینی ندارد.

ثمره انجام ۸۸ بازی در ترکیب ثابت فولاد نوین و استقلال اهواز زده ۷ گل لیگ یکی، ۱۹ گل لیگ برتری و یک گل آسیایی بوده است.

آیا استقلال منصوریان این فضا را به خرید جدیدش خواهد داد تا به روند رو به رشد خود ادامه دهد؟

جدول عملکرد صعودی بیت سعید در لیگ های ایران و آسیا

تیم

لیگ

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

نکته

فولاد نوین اهواز

آزادگان/۹۴-۹۳

۲۰

۲۰

۱۷۱۷

۷

با فولاد نوین قهرمان لیگ یک شد

استقلال خوزستان

برتر/۹۵-۹۴

۳۰

۳۰

۲۶۴۸

۹

با استقلال خوزستان فاتح لیگ برتر شد

استقلال خوزستان

برتر/۹۶-۹۵

۳۰

۳۰

۲۶۸۸

۱۰

-

استقلال خوزستان

قهرمانان آسیا

۸

۸

۷۲۰

۱

هفته ۳بازیهای گروه B به لخویا گل زد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس