کد خبر 741681
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰
کیهان

رئیس‌جمهور در حالی به سپاه پاسداران و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) طعنه زد که سخنگوی دولت چندی پیش قائلان به همین ادبیات را ناآگاه و مغرض خوانده بود.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون ویژه امروز خود نوشت:

رئیس‌جمهور در حالی به سپاه پاسداران و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) طعنه زد که سخنگوی دولت چندی پیش قائلان به همین ادبیات را ناآگاه و مغرض خوانده بود.

رجانیوز در این‌باره نوشت: روحانی درست چند روز بعد از پاسخ موشکی و اقتدارآمیز سپاه پاسداران به حامیان تروریست‌ها و همچنین تحریم‌های جدید کنگره آمریکا علیه این نهاد انقلابی، در یک اقدام «گل به خودی» به طعنه‌زنی به سپاه پاسداران پرداخت.

حسن روحانی در دیدار خود با فعالان اقتصادی که روز یکم تیرماه انجام شده بود گفت: «ابلاغ سیاست‌های اصل 44 برای این بود که اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت از اقتصاد دست بکشد، اما ما چه کار کردیم؟ بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی‌تفنگ بود که آن را به یک دولت باتفنگ تحویل دادیم. این اقتصاد و خصوصی‌سازی نیست. از آن دولتی که تفنگ نداشت می‌ترسیدند چه برسد به اینکه اقتصاد را به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه را در اختیار دارد و همه چیزی دارد و کسی جرات ندارد با آنها رقابت کند.»

روحانی در حالی دولت را به دولت باتفنگ و بی‌تفنگ تقسیم می‌کند و به طعنه‌گویی به فعالیت‌های اقتصادی قرارگاه خاتم‌الانبیا می‌پردازد که خود در فعالیت‌های انتخاباتی امسال به افتتاح پروژه‌های همین قرارگاه پرداخته بود و از آن به عنوان دستاویزی برای جمع‌آوری آرای مردم استفاده می‌کرد.

صحبت‌های حسن روحانی در حالی است که نه تنها در تناقض با صحبت‌های قبلی خود ایشان می‌باشد که در تناقض با صحبت‌های معاون اول و سخنگوی دولت وی نیز هست.

روحانی در دهم اردیبهشت امسال در افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس با تقدیر از تلاش‌های مجدانه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به این مهم اشاره کرده بود: بر اساس اصل 147 قانون اساسی، دولت در زمان صلح باید از امکانات نیروهای مسلح استفاده کرده و از نیروهای آنها برای تولید، آموزش، جهاد سازندگی و حرکت کشور، بهره‌برداری کند.

جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز در مستند انتخاباتی خود در پاسخ به صادق زیباکلام به صراحت اعلام کرده بود که به هیچ عنوان دست دولت بسته نیست و قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران با مجوز دولت به فعالیت‌های اقتصادی می‌پردازد.

پیش از این نوبخت سخنگوی دولت نیز در واکنش به فعالیت‌های اقتصادی وابسته به قرارگاه خاتم و طعنه‌زنی‌های برخی عنوان کرده بود: «بنده به عنوان مسئول برنامه‌ریزی کشور با آگاهی عرض می‌کنم به هیچ وجه قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست و کسانی که این بخش را رقیب بخش خصوصی می‌دانند یا ناآگاهند یا مغرض و می‌خواهند تحریک کنند... ما معتقد نیستیم که قرارگاه با پیشینه، ریشه و ظرفیت فوق‌العاده‌ای که دارد در تقابل با بخش خصوصی به عرصه می‌آید؛ کدام بخش خصوصی است که بیش از 2 میلیارد دلار از دولت مطالبه داشته باشد و همچنان پای کار بایستد؛ این مسئله چیزی جز روحیه و عرق رزمندگی و دلاوری نیست... قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) رویکرد اقتصادی و انتفاعی به طرح‌ها نداشته و با نجابت درصدد یاری رساندن به دولت است.»

یادآور می‌شود روحانی قبل از انتخابات، برخی پروژه‌های ساخته شده توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) را افتتاح کرد. او در جمع فرماندهان سپاه گفته بود: «برخی می‌خواهند سپاه را رقیب مردم قرار دهند، اما سپاه رقیب مردم و بخش خصوصی نیست و پیمانکاری مثل پیمانکاران معمولی نیست و نبوده است. سپاه امروز باید پروژه‌های مهمی که بخش خصوصی توان آن را ندارد برعهده بگیرد. من شایعاتی را که درباره سپاه مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه می‌خواهد رقیب مردم و بخش خصوصی باشد قبول ندارم. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک مکمل و پشتیبان دولت وارد عمل شود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    82 14
    هیچ وقت کشور ایران در طول تاریخ این قدر تحقیر دولتی ...گو نشده بود. اماخلایق هرچه لایق
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
      48 7
      خلایق فریب خوردند وگرنه لیاقتشان این نیست. متاسفانه ما امروز چوب ناآگاهی عوام و دنیاطلبی خواص را میخوریم.
  • کرامت IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    76 9
    با سلام، معلوم نیست این آقا با خودش چند به چند است،هر روز حرفی و سخنی تازه و متناقض با سخن قبلی دارد.
    • کیان IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
      35 16
      این آقا خوب می داند که چه کار می کند. او از روی برنامه ریزی و یک هدف مشخص حرکت می کند و در زمان خودش حرف را می زند. این روزها که دولت سعی می کند با راکد کردن اقتصاد و صنعت و عدم پرداخت به موقع تخصیصهای بودجه ارگانها و نهاد بخصوص ارگانهای فرهنگی باعث فشار روانی اقتصادی بر اذهان و افکار عمومی بشود این قرارگاه خاتم الانبیاء است که با تلاشهای اقتصادی و جهادی خود در نقاط مختلف کشور جلوی کم کاریهای دولت را می گیرد. از طرفی برای اینکه سپاه در دیدگاه مردم تخریب بشود باید او را در مقابل مشکلات اقتصادی مردم قرار بدهد. درست در زمانی که نتانیاهو از قدرت موشکی ایران در کنفرانس هرتزلیا انتقاد می کند و هشدار می دهد این طرف روحانی در حال تخریب سپاه است تا بتواند با فشار افکار عمومی برجام 2 یا همان برجام موشکی را به امضاء برساند و دل دشمنان ایران را باز هم شاد کند و روزنامه نیز همزمان با موذی گری خاصی با عطف به سخنان رهبری در خصوص وحدت، فقط روی برخورد کوچکی که در راهپیمایی با روحانی پیش آمده است مانور می دهند. یعنی مشکلات کشور تمام شده که این همه روزنامه فقط این مسئله را پوشش می دهند؟ امیدوارم که مسئولین خدوم و جان برکف سپاه به حول و قوه الهی به زودی نقشه های این نفوذی های پلید را برملا و شر خودشان را به خودشان برگردانند. هر چند که رهبر عزیز و هوشیار و مدبّر ما همیشه برای برهم زدن نقشه منافقین یک برخورد مناسب و هوشمندانه داشته است.
  • بی شناسنامه ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    53 15
    اگر روحانی شما راست می گویید و راست گو هستید . باید تحمل داشته باشید و صادق باشید. حالا یک سوال آقای رئیس جمهور اگر روزی که شما به همه بی احترامی می کنید آیا همه حق شکایت از شما را دارند؟
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    54 9
    واژه رئیس جمهور تناقض گو مبارک ایشان باشد
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    46 8
    واقعا دیگه نمی دانم چه بگویم... وای به روزی که بگندد نمک.... واقعا یک شخص در کسوت روحانیت و کسوت ریاست جمهوری این طور به ارزشها حمله کند باید گفت وامصیبتا نمی دانم شاید اعتقادها به قبر وقیامت و حسابرسی به کوچکترین اعمال کم شده.... شایدهمین حرفهای بی ارزش نتیجه اش این می شود که یه عده روز قدس به جای شعار علیه صهیونیزم به رئیس جمهور حمله کنند... خدا بهتر می داند
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    41 10
    دورويي از نشانه هاي گروه ها و انسانهاي .... است.
  • برای وطنم IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    40 6
    برنامه سیا که دو سال قبل تدوین شده تضعیف جایگاه رهبری و سپاه در ایران و به تبه آن ایجاد اختلاف در بین مسئولین و مردم است.
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    31 32
    حرف حق زده خدایی
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
      10 5
      خدائی ! نام و فامیل کسی است ! من متوجه منظور شما نشدم
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    26 5
    سخنان مسلسل وار وی علیه نهادهای انقلابی و بعضا مخالفت با سخنان و مواضع مقام معظم رهبری، باید کالبد شکافی شده و هدف نهایی وی کشف گردد.
  • دلواپس IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    36 12
    به احتمال قوي اين تناقض گويي ها و حمله به سپاه از طرف شيخ ديپلمات!!! از شدت ناراحتي ايشان از موشكهاي شليك شده به قلب داعش باشد . والله اعلم
  • ایرانی IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    45 9
    اگر سپاه نبود مملکت هم نبود ( حضرت امام ) اگر پروژه های سپاه نبود روحانی در یک ماه تبلیغات انتخابات بیابان ها را افتتاح می کرد ، بهتر است پروژه ها را بسپارند به فریدون و کرباسچی و مرعشی لااقل سبیلی چرب کنند.
  • didga IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    21 14
    فرافکنی های سیاسی برای به حاشیه کشاندن مسائل و دغدغه های اصلی نظام... اشتغال و تولید و اقتصاد و فسادهای مالی کلان دولتی ها مسائلی نیست که با این حاشیه سازیها فراموش بشه
  • مهرناز IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    36 15
    اقای روحانی شما بسیار بی دقت در اداره دولتمندان خود و اداره کشور می باشید"درست ست که معمولا نطق های یک رئیس جمهور را مشاورانش می نویسند"اما نه اینگونه اهمال که ندانیدکه در نطق قبلی خود چه موضوعاتی را بیان داشته اید"مردم چگونه می توانند به چنین رئیس جمهوری که سخنان متناقضی بیان می کند"که حتی قادر به کنترل نطق های خود نیست "اعتماد کنند.
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    9 18
    واقعا برای این مردم متاسفم یاد زمان امام حسین افتادم که ابن زیاد در کوفه دور مسلم را تزویر و دروغ و تهدید و... خالی کرد اف برتو روزگار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس