ترامپ نمایه

دولت ترامپ قصد دارد در راستای تغییر در بخش‌هایی از طرح تحریمی ایران و روسیه که در سنا تصویب شده و اکنون در کنگره آمریکا در حال بررسی است لابی‎گری خود را افزایش دهد.

 به گزارش مشرق، پایگاه خبری «واشنگتن پست» به نقل از مقامات ارشد آمریکایی گزارش داد که دولت ترامپ قصد دارد در راستای تغییر در بخش‌هایی از طرح تحریمی ایران و روسیه که در سنا تصویب شده و اکنون در کنگره آمریکا در حال بررسی است لابی خود را افزایش دهد.

واشنگتن پست نوشت: کاخ سفید قصد دارد لابی خود علیه بخش‌هایی از طرح تحریمی ایران و روسیه را افزایش دهد.

این پایگاه می‎افزاید که کاخ سفید مخالف بندهایی از این طرح است که اختیارات رئیس جمهور را کم می‌کند و کاخ سفید نگران است که بازبینی طرح تحریم‌ها در کنگره به سنا و مجلس نمایندگان اجازه دهد تا از لغو تحریم‌ها از سوی دونالد ترامپ جلوگیری کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: هفته گذشته مجلس نمایندگان ادامه بررسی این طرح را متوقف کرد و دموکرات‌ها این اتهام را مطرح کردند که جمهوری‌خواهان کنگره به درخواست ترامپ بررسی این طرح را به تعویق انداخته‌اند.

این پایگاه خبری آمریکایی در ادامه افزود: در حالی که بررسی طرح تحریم ایران و روسیه می‌تواند هفته آینده در کنگره به اتمام برسد اما هنوز مشخص نیست که کار بررسی چه زمانی به پایان خواهد رسید.

کاخ سفید به طور آشکار درباره از میان رفتن اختیارات رئیس جمهور در لغو تحریم‌ها ابراز نگرانی کرده و این در حالی است که طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه شامل بندی است که کاخ سفید را از لغو تحریم‌های روسیه بدون تأیید کنگره منع می‌کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس