نمایه روز قدس

راهپیمایی عظیم روز قدس با حضور میلیون ها نفر از مردم روزه دار در تهران و سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش مشرق،‌ خیابان های سراسر ایران و در ۵ قاره جهان، در آخرین جمعه ماه رمضان همانند سالیان گذشته شاهد حضور مردان و زنانی خواهد بود که با دهان روزه برای تجدید عهد با آرمان آزادسازی قبله اول مسلمین و نابودی دشمن شماره یک امت اسلامی به صحنه آمده و یک صدا فریاد "مرگ بر اسرائیل" سر می‌دهند.

دعوت شخصیت ها و ارگان‌ها از مردم برای شرکت در راهپیمایی

امسال نیز از روزهای گذشته بسیاری از علما و چهره های سیاسی و همچنین نهادهای کشور با دعوت از مردم برای حضور  گسترده در راهپیمایی روز قدس،‌ بر حمایت از مظلومان در برابر ظالمان تاکید کردند که موارد زیر بخشی از سخنان پیرامون روز قدس است.

آیت‌الله مکارم شیرازی: مسلمانان با راهپیمایی پرشکوه خود اجازه نمی‌دهند مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود

آیت‌الله جوادی آملی: شرکت در راهپیمایی روز قدس حفظ امان مسلمانان و محکوم شدن مستکبران را به همراه داردآیت‌الله حسین نوری همدانی در پیامی خواستار حضور مردم و همه آزادی خواهان جهان در روز قدس شد

آیت‌الله سبحانی: آزاد شدن قدس شریف درگرو خیزش جمعی مسلمانان است

آیت‌الله فاضل لنکرانی: مبارزه با اسراییل از آرمان‎های بزرگ انقلاب است

آیت الله نوری همدانی: همه باید در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند

آیت الله علوی گرگانی: لازم است امت اسلامی و تمامی آزادگان جهان در روز قدس علیه اسرائیل و آمریکای جنایتکار و حامیان این رژیم جعلی و غده سرطانی فریاد بر آورند و مردم ما با حضور چشمگیر خود با اسلام و رهبری بیعتی دوباره کنند.

همچنین مجلس خبرگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ،‌ قوه قضائیه ، مسئولان دولتی و بسیاری دیگر از سازمان‌ها نیز از جمله دعوت کنندگان به این حماسه مردمی بودند.

نمایش اقتدار موشکی ایران در جمع راهپیمایان

۳ فروند از موشک‌های بالستیک سپاه در چهارراه ولیعصر تهران به نمایش درآمدند. این موشک‌ها از نوع «ذوالفقار» و «قدر» هستند که همزمان با راهپیمایی روز قدس توسط نیروی هوافضای سپاه در چهاراره ولیعصر مستقر شدند.

 حضور مردم در مسیرهای راهپیمایی روز قدس پیش از آغاز رسمی مراسم

راهپیمایی روز جهانی قدس از دقایقی دیگر در تهران و همزمان در ۹۰۰ شهر کشور آغاز می‌شود. با این حال  مسیرهای راهپیمایی در تهران شاهد حضور مردم قبل از آغاز رسمی راهپیمایی است.

امضای طومار دفاع از انتفاضه فلسطین درتهران

به گفته رمضان شریف دبیر ستاد مرکزی قدس و انتفاضه، مراسم روز قدس امسال را بیش از ۴۰۰۰ عکاس و خبرنگار داخلی و خارجی پوشش می‌دهند.

سخنران مراسم روزجهانی قدس در تهران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی است و این مراسم  در تهران از مسیرهای ۱۰ گانه  به شرح صورت خواهد پذیرفت.

گرامیداشت یاد شهدای ترور در راهپیمایی روز قدس

راهپیمایی روز قدس در تهران و سراسر کشور آغاز شده است و دانشگاهیان نیز مانند اقشار دیگر مردم در این راهپیمایی حضور دارند.

در پایتخت، اعضای جهاد دانشگاهی در راهپیمایی روز قدس حضور یافته و با در دست داشتن بنرهایی یاد و خاطره شهدای ترور ۱۷ خرداد ماه در مجلس شورای اسلامی که از سوی گروهک داعش انجام شد را گرامی داشتند.

اعضای جهاد دانشگاهی عکس‌هایی از شهید حجت‌الاسلام محمد تقوی را در دست دارند.

تابوت ترامپ در جمع راهپیمایان تهرانی
تابوت ترامپ در جمع راهپیمایان تهرانی

* پخش آهنگ «مرگ بر آمریکا» حامد زمانی در برخی از مسیرهای راهپیمایی قابل توجه است.

* راهپیمایان همچون سنوات پیش پلاکاردهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را در دست دارند.

نماد داعش و حامیانش در چهارراه ولیعصر

* برخی از راهپیمایی‌ کنندگان با در دست داشتن پلاکارد ۲۰۳۰ یعنی کنار گذاشتن آموزش مقاومت این سند را بر ضد روحیه مقاومت دانستند. راهپیمایی کنندگان همچنین با شعار ۲۰۳۰ -۲۰۳۰ سند بندگی نسبت به سند سازمان یونسکوی سازمان ملل ابراز نگرانی کردند.

* گروه سرود سفیر با اجرای موسیقی سردار شهید همدانی از زحمات این شهید والامقام که در مبارزه جبهه مقاومت علیه گروهک تروریستی داعش به شهادت رسید تقدیر کردند.

*  مترو تهران برای سهولت در تردد نمازگزاران و راهپیمایان روز قدس، از ۹ صبح روز جمعه ۲ تیر تا پایان مراسم به صورت رایگان ارائه خدمت می‌کند و همچنین اعزام قطار افزایش می‌یابد.

* هموطنان کلیمی‌مان نیز دقایقی قبل همگام با سایر آحاد ملت در مراسم راهپیمایی روز قدس شرکت کردند. ایرانیان کلیمی از مقابل کنیسه ابریشمی واقع در خیابان فلسطین به جمع راهپیمایان تهرانی در مراسم جهانی روز قدس پیوستند.

* رئیس کل دادگستری تهران : مردم در ایران و سایر کشورهای اسلامی با حضور حماسی خود در راهپیمایی روز قدس موجبات یاس، ناامیدی، خفت و شکست دشمنان اسلام را فراهم خواهند آورد.

* فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم از چهارراه کالج به جمع راهپیمایان تهرانی روز قدس پیوست. وی با اشاره به اهمیت حضور مردم و اهمیت فلسطین در جهان اسلام اظهار داشت: مردم ما با حضور پرشور خود قدردان اهمیت روز قدس هستند و مطمئنا این حضور پرشور اقتدار کشور و نظام را بیشتر به رخ دشمنان نظام می‌کشاند.

* راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران از دقایقی پیش از مسیرهای ده‌گانه آغاز شده است. راهپیمایی‌کنندگان با شعار حمله موشکی سپاه به تروریست‌های تکفیری نشانه قدرت و آسایش و همچنین نیروی قدس سپاه خار چشم آمریکاست از حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع تروریست‌ها حمایت کردند. راهپیمایی‌کنندگان همچنین با شعار «بار دیگر داعش کند حماقت از بن کنیم ریشه‌های خباثت» نسبت به هر گونه ترقه‌بازی و حرکت بچه‌گانه توسط تروریست‌های داعشی خط و نشان کشیدند.

رونمایی از روزشمار نابودی اسرائیل

* در خیابان انقلاب نبش خیابان قدس برخی از افراد حاضر در راهپیمایی ایستگاه جهاد فرهنگی راه‌ اندازی کردند و در این ایستگاه محصولات فرهنگی را بین مردم پخش می‌کنند. محصولات فرهنگی این ایستگاه شامل سی‌دی‌های فرهنگی و نشریاتی در رابطه با امت حزب‌الله و خیانت‌ها و جنایت‌های صهیونیست و استکبار جهانی است.

* امیر خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز همگام با سایر آحاد ملت در راهپیمایی روز قدس حضور یافت.

* رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم از چهارراه کالج به جمع راهپیمایان تهرانی روز قدس پیوست.

قاسمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راهپیمایی امسال مردم در حمایت از آرمان قدس بسیار باشکوه‌تر و متفاوت‌تر از سال‌های قبل است و انشاءالله با نابودی داعش و اسرائیل همراه خواهد بود.

فرمانده اسبق قرارگاه خاتم‌الانبیاء فلسطین را مسأله اصلی جهان اسلام عنوان کرد و گفت: کسانی که به دنبال سازش با داعش هستند همراه با اسرائیلند.

* تشکر راهپیمایان تهرانی از سپاه پاسداران

جمعی از راهپیمایان تهرانی با سر دادن شعار «سپاه پاسداران، تشکر تشکر» از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل سیلی زدن به تروریست‌های تکفیری تشکر کردند.

* حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر خارجه در اهمیت روز قدس و لزوم توجه به موضوع فلسطین افزود: مسجد الاقصی قبله اول مسلمین و محل معراج بوده و طبق آیات شریفه قرآن خود مسجد و اطراف آن مبارک و مقدس است، لذا از منزلت بیشتری نسبت به مسجدالحرام برخوردار است.

* رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز قدس سه پیام مختلف به همراه دارد ابتدا پیام سیاسی است، رژیم اسرائیل نماد و غده سرطانی است که باعث تفرقه در جهان اسلام است که برای ایجاد وحدت و انسجام با اقدامات این رژیم مقابله کرد.

حمایت شرکت کنندگان راهپیمایی روز قدس از شیخ زکزاکی

وی در ادامه افزود: قدس شریف قلبه‌گاه اول مسلمین است و متعلق به جهان اسلام است و افراد ناپاک آن را اشغال کرده‌اند و باید تلاش کنیم قدس را به اهلش بسپاریم.

* مهرعلی‌زاده معاون رئیس دولت اصلاحات در حاشیه راهپیمایی روز قدس، ضمن اشاره به اهمیت حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت: روز قدس ابتکار حضرت امام خمینی (ع) در سال ۵۸ بود. 

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی ۷۰ سال است که منطقه را به هم ریخته، فریاد همه مسلمانان بر سر اسرائیل قطعاً اثر مثبتی خواهد داشت.

محسن رضایی در راهپیمایی روز قدس

* سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صبح امروز همگام با سایر آحاد ملت در راهپیمایی روز قدس حضور یافت.

* علی‌اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران با اشاره به عملیات موشکی سپاه و نابودی مواضع داعش، اظهار داشت: عملیات اخیر سپاه از قدرت و صلابت انقلاب و ملت بزرگ ایران اسلامی بود.

* محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در راهپیمیایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران درباره پاسخ به سوالی درباره حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها اظهارداشت: این حداقل کاری بود که مردم خوب کشورمان از رزمندگان عزیز کشورمان توقع داشتند.

روحانی در راهپیمایی روز قدس

وی افزود: حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌ها یک عملیات حساب شده بود که قدرت مقابله رزمندگان عزیزمان را با هرگونه تجاوز و عملیات تروریستی نشان داد.

* حجت‌الاسلام علی رازینی رئیس سابق دیوان عدالت اداری از چهارراه کالج تهران در جمع راهپیمایان روز قدس حضور یافت.

رازینی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: مسأله فلسطین هر سال قوی‌تر و برجسته‌تر در بین مسلمانان زنده است و مردم هر سال با شکوه بیشتری در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند.

علی لاریجانی در راهپیمایی روز قدس

* سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه راهپیمایی روز قدس در خیابان انقلاب تهران با اشاره به اظهارات جنگ‌طلبانه و ضدایرانی سران عربستان، گفت: آنها نه تاریخ کشور خودشان را می‌دانند و نه با تاریخ کشور ما آشنا هستند و با این حرف‌ها به دنبال به دست ‌آوردن جایگاه خودشان در عربستان هستند.

فرمانده سپاه پاسداران در راهپیمایی روز قدس

دهقان تأکید کرد: ما به دنبال تنش و بحران نیستیم و این سخنان را به نفع امنیت منطقه نمی‌دانیم.

* کمال خرازی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در خیابان انقلاب تهران اظهار داشت: جمعیت خوبی در این راهپیمایی حاضر شده که موجب حمایت از جبهه مقاومت و تقویت روحیه رزمندگان این جبهه علیه دشمنان است. 

وی افزود: عربستان با اسرائیل ساخته است و قطعا از برگزاری راهپیمایی روز قدس عصبانی است.

خرازی همچنین در خصوص حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست ها در سوریه گفت: این حداقل عکس‌العملی بود که ایران از خود نشان داد و در صحنه نبرد واقعی نیز داعش ضربات سنگینی از رزمندگان مقاومت دریافت کرده است.

* اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ظهر امروز در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم ایران همواره مردمی موقعیت‌شناس هستند، ما امروز در منطقه‌ای قرار گرفته‌ایم که متأسفانه ناامنی و اختلافات زیاد شده و گروه‌های تکفیری در هر گوشه‌ای از جهان اسلام در حال اقدام به خونریزی هستند و قدس شریف در این بین فراموش شده است و در واقع مردم با این حرکت‌شان دارند به دنیا نشان می‌دهند که از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند و با این حرکت خود، پشتیبانی و حمایت خودشان را به منصه ظهور گذاشتند.

حجت الاسلام اژه‌ای در راهپیمایی روز قدس

* آیت الله آملی لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا نظام سلطه تلاش دارد تا مساله فلسطین به فراموشی سپرده شود گفت: مساله فلسطین یک مساله اساسی برای جهان اسلام است و نه فقط موضوع مظلومیت و اشغال ۷۰ ساله آن، این موضوع مساله نظام سلطه جهانی است و حمایتی که از این غصب انجام می دهند و در طول این سالها فریاد ملت ما نه فقط فریاد مظلومیت یک ملت بلکه فریاد بر سر نظام سلطه است و آنها از همین نگرانند.

وی ادامه داد: امروز ملت های مسلمان با همگرایی یکدیگر بر سر نظام سلطه فریاد می زنند و اذناب منطقه‌ای‌شان تلاش می‌کنند تا این همگرایی را خاموش کنند البته موفق نخواهند شد این حضور میلیونی مردم در کشور ما و سایر کشورها نشان می دهد قدرت اسلام چقدر است و در این مساله مردم پرشور حضور پیدا کردند و عزم و تصمیمشان این است که مظلومیت را اثبات و بر سر نظام سلَطه فریاد بزنند.

رییس دستگاه قضا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حضور مردم در راهپیمایی امروز چه پیامی برای دشمنان دارد تصریح کرد:در این شرایط خاص منطقه حضور مردم پیام روشنش این است که همگرایی همه امت اسلامی برای فریاد بر سر نظام استکبار تا به استقلال رسیدن کشورها ادامه خواهد داشت و این کشورها تابع آمریکا که نظام سلطه است نخواهند شد، انشاءالله در دشمنی با اشغالگران صهیومنیست متحد با هم تلاش خواهیم کرد و این نظام برخواهند کند.

آیت‌الله لاریجانی در راهپیمایی روز قدس

* سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه راهپیمایی روز قدس، با اشاره به حمله موشکی اخیر سپاه به مواضع تروریست‌های تکفیری در سوریه، گفت: این اقدام بسیار خوب، به موقع و مقتدرانه با دستور مقام معظم کل قوا حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای بود.

سردار اشتری در راهپیمایی روز قدس

وی افزود: این عملیات قدرت و اقتدار رزمندگان اسلام را به دشمنان نشان داد.

اشتری همچنین اعلام کرد که مورد امنیتی خاصی طی روزهای اخیر در خصوص برگزار رزمایش به وجود نیامده است.

* حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در حاشیه راهپیمایی روز قدس ضمن تاکید بر حضور پر شور مردم در این راهپیمایی گفت: شاهد حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس هستیم.

وی خاطر نشان کرد: از روزی که حضرت امام روز قدس را پایه گذاری کردند هر ساله مردم حضور گسترده تری دارند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تاکید کرد: مردم هر ساله با حضور خود آرزوهای رژیم صهیونیستی، آمریکا و متحدانش را زیر پا له می‌کنند.

* شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس با قرائت قطعنامه‌ای مواضع خود را اعلام کردند.

قسمتی از قطعنامه به شرح زیر است: (متن کامل)

قطعنامه راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس سال ۱۳۹۶

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ ‏ (سوره اسرا آیه ۱)

حمد و سپاس بی‌کران خداوند سبحان را که به ما توفیق داد با حضور حماسی و باشکوه در آزمون سترگ و آوردگاه بزرگ "روز جهانی قدس"، بار دیگر زوال قطعی رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و بیزاری از جبهه سلطه و استکبار و جاهلیت مدرن و قبیله‌ای روزگار را فریاد زنیم.

اکنون که با گذشت ۳۸ سال از ابتکار معجزگون و آینده‌نگرانه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت روح‌الله و ادامه راهبری حکیمانه و مدبّرانه حضرت امام خامنه‌ای آرمان آزادی بیت‌المقدس و رهایی ملت مظلوم فلسطین، فراتر از مرزهای جهان اسلام، جغرافیای تحت سیطرة قدرت‌های سلطه‌گر را نیز تحت تأثیر قرار داده و رؤیای صهیونیست‌ها در "تسلط از نیل تا فرات" و تحقق "خاورمیانه بزرگ" را باطل کرده است، ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن روز جهانی قدس که نماد حمایت از مردم مظلوم فلسطین است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی "الله‌اکبر" و "خامنه‌ای رهبر" به جهانیان اعلام می‌نماییم:

۱- "آزادی بیت‌المقدس" و "رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین" از سلطه اشغالگران صهیونیست را آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌ساز حضرت امام راحل و مقام عظمای ولایت و رهبری برای جهان اسلام دانسته و تمامی ظرفیت‌های مادی و معنوی خود را در حمایت از انتفاضه فلسطین و مقاومت اسلامی به کار خواهیم گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    30 34
    ممنون
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    48 35
    حضور شیعه و سنی با هم علیه اشسراییل مهمترین نتیجه روز قدس است
    • علی IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
      12 2
      الان اونایی که منفی دادن مشکلشون چیه ؟
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    13 12
    چرا اعضای جهاد دانشگاهی عکس‌هایی از شهید حجت‌الاسلام محمد تقوی را در دست دارند.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    17 29
    روسیه از یک رزم‌ناو و یک زیردریایی، «۶ فروند» موشک کروز به مواضع داعش در سوریه شلیک کرد
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    16 17
    روسیه از یک رزم‌ناو و یک زیردریایی، «۶ فروند» موشک کروز به مواضع داعش در سوریه شلیک کرد
  • دکتر گاوچرون از کومور IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    14 51
    اونلی سردار سلیمانی ... من در سپاه فقط ایشونو به رسمیت میشناسم .... اونلی چه گوارای ایران
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
      30 30
      سپاه نیازی نداره شما از اون ارگان کسی رو به رسمیت بشناسی یه عده ادم بزدل باید بیان درباره سپاه نظر بدن
  • پوریا IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    7 2
    سطح سواد همه شون انقد بالاست؟ خدا کنه کسی این عکسارو نبینه خارج از کشور. DOWN WITE ISRAIL ???????
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    3 2
    خیلی سپاسگزاریم
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    3 2
    سردار جعفری دوست داریم
  • GB ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    3 2
    از افریقا توی ایران شرکت می کنن؟؟؟ هاننننننننننن
  • US ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    3 2
    به جاي فرياد مسلمونا بايد دست هايشان را بكار گيرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس