کد خبر 740898
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۸
لاوروف

لاوروف هشدار داد که این گونه اقدامات خطری جدی برای مجموعه روابط روسیه و آمریکا که در شرایط بسیار دشواری قرار دارد، بوجود می آورد.

به گزارش مشرق، لاوروف و رکس تیلرسون همتای آمریکایی وی شامگاه پنجشنبه در یک مذاکره تلفنی در باره اختلافات روسیه و آمریکا، اوضاع سوریه و بحران اوکراین گفت وگو و مذاکره کردند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: لاوروف در بررسی مسائل روسیه و امریکا و به تلاش های توهم آمیز این کشور برای فشار بر روسیه از راه تحریم اشاره کرد که اخیرا با تصویب بسته تحریمی دیگر انجام گرفته است.

لاوروف هشدار داد که این گونه اقدامات خطری جدی برای مجموعه روابط روسیه و آمریکا که در شرایط بسیار دشواری قرار دارد، بوجود می آورد.

لاوروف همچنین گفت که در این شرایط طرف روسی برای ارزیابی اوضاع مجبور شد، دیدار معاونان وزرای خارجه دو کشور که برای روز 23 ماه ژوئن (فردا جمعه) پیش بینی شده بود، به تاخیر بیاندازد.

وی خاطرنشان کرد که مسکو در انتظار پاسخ به پیشنهاد ارائه شده به واشنگتن برای بهبودی روابط دو کشور است.

لاوروف در ادامه به عملکرد ائتلاف تحت رهبری آمریکا موسوم به ضد داعش نیز اشاره و تاکید کرد که این اقدامات حق حاکمیت سوریه را نقض و اجرای وظایف برای سرکوبی تروریست ها و حل بحران این کشور را دشوار می کند.

وی همچنین خواستار اجرای توافق های به دست امده در باره مسائل مختلف مربوط به سوریه شد.

لاوروف و تیلرسون همچنین در خصوص اوضاع اوکراین و روند اجرای توافقنامه مینسک برای حل و فصل بحران این کشور گفت و گو کردند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس