کد خبر 730691
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
آلمان

سخنگوی سیاست‌خارجی حزب سوسیال‌دموکرات‌ آلمان تاکید کرد که نیروهای این کشور باید هر چه سریعتر از پایگاه هوایی اینجرلیک خارج شوند.

به گزارش مشرق، با ادامه یافتن تنش در روابط میان آلمان و ترکیه، فشارهای داخلی در آلمان برای خروج نظامیان آلمانی از پایگاه هوایی اینجرلیک افزایش یافته است.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، حزب سوسیال‌دموکرات و مخالفان دولت آلمان بر خروج هر چه سریعتر نیروهای ارتش این کشور از اینجرلیک تاکید دارند.

«نیلز آنن» سخنگوی سیاست‌‌خارجی سوسیال‌دموکرات‌ها در این مورد به روزنامه «زوددویچه» گفت: «خانم مرکل با دست‌های خالی از نشست کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بازگشت. ما نمی‌‌توانیم اجازه دهیم که دولت ترکیه بیش از این به بازی ادامه دهد.»

آنن افزود: «چه کابینه هفته آینده خروج نیروها از اینجرلیک را تصویب کند یا نه، در هر صورت، پارلمان آلمان باید در این زمینه تصمیمی بگیرد.»

ترکیه در واکنش به تنش‌ در روابط میان روابط آنکارا و برلین، اعلام کرده که به نمایندگان آلمانی اجازه دیدار از پایگاه اینجرلیک را نخواهد داد. این اقدام انتقاد شدید آلمان را به دنبال داشته است تا جایی که آلمان قصد دارد نیروهای خود را از این پایگاه به پایگاه دیگری منتقل کند. فعلا دولت آلمان به ترکیه 2 هفته فرصت داده است تا به نمایندگان دولت این کشور اجازه بدهد از پایگاه اینجرلیک دیدار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس