کد خبر 730409
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
غرق

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در خرداد سال گذشته (۹۵) تعداد ۱۱ نفر بر اثر غرق‌شدگی در مازندران جان باختند.

به گزارش مشرق، عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران اظهارکرد: در خرداد سال گذشته (۹۵) تعداد ۱۱ نفر بر اثر غرق‌شدگی در مازندران جان باختند.

وی با بیان اینکه این افراد همگی در خارج از طرح دریا غرق شدند، افزود: هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما هموطنان بسیاری برای گردشگری و استراحت در دامنه کوه و ساحل دریا به مازندران سفر می‌کنند که برخی از آن‌ها بازگشتی خوش ندارند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به اینکه شنا در خارج از طرح‌های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا از دریا و استخر از دلایل بروز حادثه برای گردشگران است، افزود:در خرداد سال گذشته نوشهر با ۴، محمودآبادو بابلسر هر کدام با ۲، نور، ساری و رامسر هر کدام با یک مورد به ترتبیب بیشترین و کمترین غرقی را داشتند. 

این مقام اجرایی استان تصریح کرد: آمار تعداد غرق شدگان در دریا با شروع فصل تابستان سیر صعودی پیدا می‌کند. این درحالی است که به رغم تمام هشدارهایی که در این زمینه داده می‌شود عده زیادی دور از سواحل سالم سازی شده و به دور از چشم ناجیان غریق اقدام به شنا کردن در دریا می‌کنند و در این محل هاست که بیشترین آمار غرق شدگی اتفاق می‌افتد. ‏

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس