فرمان مهاجرتی

وزیر دادگستری دولت ترامپ در پی حکم تمدید ممنوعیت اجرای فرمان مهاجرتی رئیس جمهوری در یکی از دادگاه های استیناف آمریکا خواستار رسیدگی به پرونده این فرمان در دیوان عالی ایالات متحده شد.

به گزارش مشرق،دادگاه استیناف منطقه چهارم آمریکا روزپنجشنبه برای سومین بار حکم ممنوعیت اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ را که به گفته او هدف اصلی آن ضدیت با مسلمانان و جلوگیری از ورود آنها به این کشور است، تمدید کرد.


این حکم واکنش های شدیدی را در دولت ترامپ وکاخ سفید آمریکا بر انگیخت و جف سشنز وزیر دادگستری ترامپ با اعتراض به حکم این دادگاه گفت که وظیفه او و دولت آمریکا در حمایت از جان مردم این کشور در مقابل تروریسم او را موظف می کند که خواستار رسیدگی دیوان عالی آمریکا به پرونده این فرمان شود.


در صورت ارجاع این پرونده به دیوان عالی آمریکا از طرفی موضوع اختیارات گسترده رئیس جمهوری آمریکا در جلوگیری از ورود اتباع خارجی به این کشور و از طرف دیگر این اتهام نظام قضایی آمریکا که جوهر اصلی این فرمان را ضدیت با مسلمانان دانسته ااست مورد بررسی و داوری قضات دیوان عالی قرار خواهد گرفت.


در چنین صورتی وکلای دولت ترامپ این امکان را خواهند داشت تا از این فرصت استفاده کنند و پیش از به جریان افتادن این پرونده درخواست رای گیری برای به اجرا در آمدن اضطراری این فرمان را به دیوان عالی ارائه دهند که مشروط بر رای کافی قضات فرمان مذکور تا زمان تصمیمات نهایی این دیوان موقت به اجرا در خواهد آمد.


از طرفی ترامپ و دولت آمریکا ناگزیر خواهند بود برای ارجاع این پرونده به دیوان عالی کشورشان تا ماه اوت امسال منتظر بمانند که در این صورت پاسخ دیوان عالی آمریکا به این که آیا رای گیری در مورد پرونده این دعوی را ضروری می دانند یا نه دست کم تا ماه اکتبر(مهر-آبان) امسال طول خواهد کشید .

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس